Rada Powiatu Żywieckiego przyjęła “Strategię elektromobilności w powiecie żywieckim”. Co kryje się pod tym hasłem?
Strategia została przyjęta na lata 2020 – 2030 i, jak wylicza Dariusz Szatanik, rzecznik prasowy Starostwa Powiatowego w Żywcu, zakłada następujące działania:
1. Budowę stacji ładowania pojazdów o napędzie elektrycznym oraz rowerów elektrycznych.
2. Budowę stacji tankowania pojazdów zasilanych gazem CNG lub LNG.
3. Wymianę taboru w MZK Żywiec na pojazdy bezemisyjne.
4. Stopniowe wprowadzenie i wykorzystanie pojazdów o napędzie bezemisyjnym przez jednostki organizacyjne gmin i powiatu.
5. Wprowadzenie ulg dla planujących zakup lub posiadających pojazd o napędzie bezemisyjnym.
6. Rozbudowę sieci ścieżek i dróg rowerowych.
7. Wprowadzenie systemu zachęt dla przedsiębiorców prowadzących działalność transportu zbiorowego w zakresie wymiany taboru na bezemisyjny.
8. Wdrożenie Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej (SDIP).
9. Rozbudowę systemów analizy ruchu pojazdów w oparciu o rozproszone systemy informatyczne.
Wdrażanie strategii ma się przyczynić do: ograniczenia emisji szkodliwych substancji do atmosfery oraz hałasu, zwiększenia aktywności fizycznej mieszkańców powiatu żywieckiego poprzez rozbudowę sieci ścieżek rowerowych, usprawnienie ruchu ulicznego oraz zwiększenie komfortu osób korzystających z komunikacji zbiorowej.
“Strategia elektromobilności w powiecie żywieckim” dostępna jest pod linkiem:
“6. Rozbudowę sieci ścieżek i dróg rowerowych.”
Żeby rozbudować sieć najpierw trzeba ją mieć. Samych ścieżek nie ma, o spójności i pełnej dostępności nie wspominając.