Jeśli prowadzisz stronę firmową albo sklep internetowy, to zapewne wiesz, że Klientów przyciągają nie tylko korzystne ceny. Odbiorcy lubią, kiedy treść znajdująca się w witrynie odpowiada na ich pytania, dlatego tak ważne jest umiejętne jej redagowanie. Zdarza się jednak, że nawet merytoryczne i ciekawe treści nie zyskują na popularności. Rozwiązaniem jest odpowiednia ich dystrybucja w sieci. Dowiedz się, jak promować swoją stronę za pomocą tekstów.
Jednym z elementów działań SEO jest dystrybucja treści w sieci
Identycznie jak przy pozycjonowaniu stron, tak i w przypadku dystrybucji tekstów w sieci potrzebna jest optymalizacja publikacji. Warto zadbać o to, żeby umieszczane na stronie artykuły i opisy były przejrzyste, czytelne i przyjazne nie tylko dla odbiorców, ale również dla robotów Google. Nie jest to proste zadanie, dlatego wielu właścicieli firm decyduje się na zatrudnienie agencji SEO – specjaliści mają potrzebne narzędzia i doświadczenie, dzięki któremu dobrze zaopiekują się stroną. Do ich zadań należy chociażby dobranie odpowiednich słów kluczowych, jakie ułatwią internautom znalezienie danego tekstu w sieci. Frazy powinny znajdować się nie tylko głęboko w akapitach, ale przede wszystkim w tytule i nagłówkach. Eksperci do każdego tekstu w witrynie stworzą także meta opisy, czyli krótkie treści wyświetlające się później w wyszukiwarce. Istotną kwestią jest także zoptymalizowanie zdjęć i grafik. To sprawi, że link do tekstu będzie wyświetlał się nie tylko w standardowych wynikach wyszukiwania, ale także na przykład w Google Grafika.
W celu lepszego zrozumienia usługi należy już na wstępie wyjaśnić, co kryje się pod pojęciami pozycjonowanie stron internetowych i SEO – Search Engine Optimization. Pozycjonowanie można zdefiniować, jako szeroki zakres działań, który ma na celu wypromowanie witryny internetowej w organicznych, naturalnych wynikach wyszukiwania pod konkretnymi frazami kluczowymi. A to oznacza, że pozycjonowanie stron www ma za zadanie sprawić, by dana witryna wyświetlała się, gdy ktokolwiek wpisze w Google dane słowa kluczowe. Każda osoba rozważająca pozycjonowanie powinna wiedzieć, że ok. 90% internautów nigdy nie zagląda na drugą stronę wyników wyszukiwania. To oznacza, że powodzenie biznesu uzależnione jest od uplasowania się w czołowych pozycjach organicznych wyników. Tylko zdeklasowanie rywali daje pewność, że ruch w witrynie znacząco wzrośnie, a to przełoży się finalnie na sprzedaż towarów lub usług.
źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/
Efektywna promocja całej witryny i pojedynczych artykułów to proces wymagający czasu, ale warto podjąć się tego zadania – nagrodą są widoczne rezultaty. W dystrybucji treści pomogą Ci portale społecznościowe i narzędzia, do których dostęp mają eksperci z agencji SEO. Jeśli więc poświęcisz kilka minut na dodanie wpisu w mediach społecznościowych, zaowocuje to wyróżnieniem się na tle konkurencji. Tak samo, jak opisane wcześniej pozycjonowanie, tak i rozpowszechnianie treści powinno być dobrze dopasowane do oczekiwań Twojej grupy docelowej.
Dowiedz się, jak możesz wpłynąć na pozycję Twojej firmy w sieci
Aby jeszcze bardziej podnieść skuteczność promocji w internecie, warto połączyć pozycjonowanie z remarketingiem Google Ads. Sprawdza się on także w przypadku dystrybucji treści. Zadaniem tego typu reklamy jest zachęcanie użytkowników, którzy już zajrzeli na Twoją stronę, do powrotu i sfinalizowania transakcji. Zaletą takiej promocji jest fakt, że można w prosty sposób dopasować przekaz reklamowy do typów odbiorców. W ten sposób możesz promować nie tylko teksty, ale też nowe produkty, ciekawe promocje czy ofertę idealnie dostosowaną do oczekiwań internauty. Dzięki takiemu działaniu trwale zapiszesz się w pamięci użytkownika, który od tego momentu będzie rozpoznawał Twoją stronę internetową. Doskonałym działaniem, które wspiera zarówno pozycjonowanie, jak i dystrybucję treści, są linki sponsorowane. To tak zwane reklamy Google, które wyświetlają się ponad organicznymi wynikami wyszukiwania, a co za tym idzie, są pierwszymi rezultatami, na które pada wzrok odbiorcy po wejściu w wyszukiwarkę. Nie chcąc szukać zbyt długo, klikają właśnie na nie i przenoszą się na dane strony. Jeżeli znajdzie się tam Twoja witryna, szybko zobaczysz efekty w postaci zwiększonego ruchu. Linki sponsorowane są dobrym rozwiązaniem zwłaszcza wtedy, gdy konkurencja jest duża albo Twoja strona dopiero rozpoczęła działalność w sieci. Ostatnim sposobem na reklamę w Internecie są wpisy gościnne w różnego rodzaju serwisach internetowych i na blogach. Nie tylko wspierają one pozycjonowanie, ale też budują pozytywny wizerunek Twojej firmy w oczach internautów.