Wydarzenia Bielsko-Biała Czechowice-Dziedzice

Wyjeżdża 2000. pojazd specjalny firmy Szczęśniak

16 października w siedzibie SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne Sp. z o.o. przy ul. Bestwińskiej w Bielsku-Białej odbyło się wydanie 2000. samochodu wyprodukowanego przez firmę. Odbiorcą tego jubileuszowego pojazdu – ciężkiego samochodu ratowniczo-gaśniczego na podwoziu Renault K440 6×6 – była Ochotnicza Straż Pożarna w Czarnym Dunajcu.

Pojazd ten jest wyjątkowy również z tego względu, iż posiada zbiornik wody o pojemności aż 10 000 litrów, co jest niespotykane w tej klasie. Samochód posiada bardzo wysokie parametry trakcyjne, dzięki czemu bardzo dobrze będzie sprawdzał się w różnych warunkach terenowych, szczególnie w górskim terenie na jakim będzie użytkowany.

     

Firma SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne Sp. z o.o. jest polską firmą rodzinną, która funkcjonuje na rynku krajowym i zagranicznym już od 28 lat. Początek historii firmy jest ściśle związany z dramatycznym wydarzeniem – pożarem, który wybuchł w 1992 roku w lasach koło Kuźni Raciborskiej. Podczas akcji ratowniczej zniszczonych zostało kilkanaście samochodów ratowniczych, a blisko 2 tysiące osób odniosło obrażenia. Te tragiczne wydarzenia pokazały, iż jednostki straży pożarnej nie są wyposażone w odpowiedni sprzęt oraz były impulsem do stworzenia przedsiębiorstwa, którego głównym celem jest produkcja profesjonalnych i niezawodnych samochodów.

Początkowo głównym profilem działalności firmy były remonty samochodów pożarniczych. Na przestrzeni lat, dzięki nabytemu doświadczeniu, przedsiębiorstwo rozpoczęło produkcję samochodów ratowniczo–gaśniczych, a z czasem także pojazdów dla wojska oraz innych pojazdów specjalnych, takich jak mobilne warsztaty, laboratoria, pojazdy łącznościowe czy samochody ratownictwa technicznego, wodnego, chemicznego i drogowego.

Efektem dynamicznego rozwoju firmy oraz ciągłego doskonalenia było zwiększenie produkcji i udziału spółki w rynku, a także powiększenie struktury organizacyjnej firmy. Dlatego też w 2013 roku dokonano zmiany formy prawnej, logotypu oraz nazwy na „SZCZĘŚNIAK Pojazdy Specjalne Sp. z o.o.”, pod którą firma funkcjonuje do dzisiaj i jest rozpoznawana nie tylko na rynku krajowym, ale także międzynarodowym. Również w 2013 roku do użytku oddany został nowoczesny zakład produkcyjny, który w 2018 roku rozbudowano o przestronną część biurową i nową halę produkcyjną, wyposażoną w specjalistyczny park maszynowy. Warto podkreślić, że w nowej siedzibie w ciągu 7 lat wyprodukowano już ponad 1000 pojazdów, czyli prawie tyle samo co przez poprzednie 20 lat.

Głównym przedmiotem działalności firmy pozostaje jednak produkcja samochodów ratowniczo–gaśniczych. Pojazdy te tworzone są w oparciu o opracowane i opatentowane innowacyjne rozwiązania. Jednym z nich jest systemowa zabudowa skręcana, umożliwiająca łatwą konfigurację pojazdów zarówno w fazie projektowania, jak i gotowego produktu. Dzięki zastosowaniu najnowszych technologii, pojazdy projektowane są z uwzględnieniem ergonomii i funkcjonalności, które przyczyniają się do poprawy bezpieczeństwa i komfortu pracy użytkowników. Flagowymi pojazdami pożarniczymi firmy SZCZĘŚNIAK są średnie samochody ratowniczo–gaśnicze na podwoziach RENAULT, IVECO i SCANIA oraz ciężkie samochody ratowniczo–gaśnicze zabudowane na podwoziach SCANIA.

google_news
7 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
KRZYSZTOF
KRZYSZTOF
4 lat temu

Gratulacje, gmina nabyla na tak trudny teren pojazd 6×6. Wreszcie ktoś pomyślał!! bo może nareszcie się sprawdzi w tych warunkach.

Marek
Marek
4 lat temu
Reply to  KRZYSZTOF

Tylko ten typ to nie na wioski i w góry

Zuza
Zuza
4 lat temu
Reply to  Marek

Ale kolor fajny ?

Brunek
Brunek
4 lat temu

Brawa!!! Niech służą jak najlepiej.Oby więcej gmin bylo stać na zakup takiego nowoczesnego sprzętu ?

Marek od 15 lat kierowca w PSP
Marek od 15 lat kierowca w PSP
4 lat temu

Wielki szum a po 5 latach auta sie sypią a szczególnie Reno i Scania.

Andrzej
Andrzej
4 lat temu

Szkoda, że pierwsze Renault zostało wyprodukowane w 2017 roku ?

Misio
Misio
4 lat temu
Reply to  Andrzej

Ale Markowi prototyp się zepsuł?