Media społecznościowe, zwłaszcza Instagram, stały się jednym z najpotężniejszych sposobów promowania biznesu przez przedsiębiorców. Zapewnia im sposób na ustanowienie tożsamości marki, budowanie solidnego następstwa i zaufania od swoich klientów.
Jednakże, uzyskanie firmy zauważonej na Instagramie może być pewnym wyzwaniem.
Według raportu 2018 State of Instagram przeprowadzonego przez BuzzSumo, przeciętny użytkownik Instagrama ma 166 followersów. Oznacza to, że nawet najbardziej popularne marki nie przyciągają uwagi więcej niż 1/3 bazy użytkowników Instagrama.
Jak więc firmy mogą zostać zauważone na Instagramie?
1. Bądź konsekwentny.
Użytkownicy Instagrama zostali uwarunkowani, aby oczekiwać treści. Nie wystarczy opublikować coś raz. W rzeczywistości, posty z 1-3 hashtagami otrzymują najwyższy wskaźnik zaangażowania.
Użytkownicy Instagrama lubią też widzieć oryginalne, autentyczne treści. Udostępnianie zdjęć, które inni ludzie opublikowali, nie liczy się.
2. Publikuj zdjęcia wysokiej jakości.
Jakość zdjęć może sprawić lub zepsuć obecność Twojej marki na Instagramie. Dobre zdjęcia powinny być pouczające, istotne i angażujące.
3. Rozważ użycie Instagram Stories.
Instagram Stories pozwalają na publikowanie zdjęć i filmów przez 24 godziny, a następnie znikają po 24 godzinach. Ostatnie badanie przeprowadzone przez Statistic Brain wykazało, że Instagram Stories otrzymują 12% więcej zaangażowania niż posty.
4. Skorzystaj z najnowszych funkcji Instagrama.
Instagram niedawno uruchomił Instagram Stories Highlights, funkcję, która pozwala na zamieszczenie 10 zdjęć i filmów w formacie pokazu slajdów.
Stories Highlights wykorzystują tę samą koncepcję Stories, ale pozwalają na zamieszczenie 10 różnych zdjęć i filmów, dzięki czemu idealnie nadają się do pokazania najważniejszych punktów Twoich postów.
5. W bardzo konkurencyjnych branżach spróbuj skorzystać z dopalaczy.
Jeżeli tematyka Twojego konta instagramowego jest bardzo konkurencyjna, spróbuj zainwestować w lekkie wsparcie jego popularności poprzez inwestycję w like na Instagramie z portali typu Polskielajki.pl. Twoja konkurencja stosuje już na pewno wiele sprytnych trików aby nabijać sobie wymuszone delikatnie polubienia. Jedną z metod jest obserwowanie setek kont, tylko po to, żeby uzyskać obserwację zwrotną a potem czyjeś konto przestać obserwować zostawiając jedynie jego jednostronną obserwację na naszym koncie. Gdy celem jest skuteczność, kwestie moralne odkładamy na bok.
6. Inwestycja w obserwujących to inwestycja w konwersje
Jeżeli Twój profil instagramowy dopiero raczkuje to świetnym pomysłem jest lekkie wzmocnienie jego popularności. Oczywiście, dobre treści zawsze się obronią, ale ktoś wpierw musi do nich dotrzeć. Algorytmy obsługujące Instagrama nagradzają popularnością konta i posty już popularne, więc nie jest niestety niczym złym lekka pomoc naszemu profilowi celem osiągnięcia lub przebicia popularności naszych konkurentów. Osiągnięcie tego jest możliwe, dzięki możliwej z portalem Polskielajki.pl współpracy w zakresie zwiększenia ilości obserwujących (Instagram Followers) na naszym koncie na Instagramie.
Krótka historia Instagrama
Instagram to sieć społecznościowa, w której ludzie mogą dzielić się zdjęciami. Został założony w 2010 roku i jest własnością Facebooka. Instagram to aplikacja mobilna zaprojektowana tak, aby była prosta i łatwa w użyciu. Użytkownik przesyła zdjęcia, a inni ludzie mogą zapisać je do swoich strumieni Instagram.
Co jest ciekawe o Instagram jest to, że podczas gdy większość sieci społecznych są zbudowane wokół idei nadawania, Instagram jest zbudowany wokół idei dzielenia się. Możesz rozmawiać o swoich zdjęciach, ale Instagram jest zaprojektowany tak, że przez większość czasu Twój strumień zdjęć jest prywatny. Tylko ludzie, na których zainstalujesz aplikację Instagram, mogą go zobaczyć.
Facebook kupił Instagram w 2012 roku za około 1 miliard dolarów w gotówce i akcji, co czyni go drugim największym przejęciem Facebook kiedykolwiek. Facebook był bardzo chętny, aby Instagram przyjazny dla użytkownika i uaktualnić swoją mobilną usługę.
Budowanie strony na Instagramie ma ogromny potencjał. Instagram ma 400 milionów aktywnych użytkowników, a ponad 35% z nich korzysta z Instagrama codziennie.
Większość użytkowników Instagrama nie jest influencerami. Są to głównie młodzi ludzie, którzy dzielą się zdjęciami i filmikami ze swojego życia.
Dlaczego warto rozważyć zwiększenie obecności na Instagramie dla Twojej marki?
– W 2021 roku zdjęcia z Instagrama mają wielokrotnie większą szansę na zdobycie polubień i komentarzy niż posty na Facebooku.
– Użytkownicy Instagrama dzielą się zdjęciami, ale głównie z bliską rodziną i przyjaciółmi.
50% użytkowników Instagrama śledzi marki, a 60% z nich twierdzi, że lubi oglądać posty od marek.
– 80% użytkowników Instagrama śledzi osoby, które sami śledzą.
– 70% użytkowników Instagrama śledzi co najmniej jedną firmę.
– Użytkownicy Instagrama śledzą więcej niż 50% osób, które śledzą.
– 75% użytkowników Instagrama śledzi co najmniej jedną firmę.