Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała wczoraj (30 listopada) umowę na zaprojektowanie i wybudowanie fragmentu drogi ekspresowej S1 węzeł Oświęcim – węzeł Bieruń wraz z obwodnicą Bierunia.
GDDKiA na fragment węzeł Oświęcim – węzeł Bieruń podpisała umowę z firmą Strabag za ponad 212 mln zł. To część powstającego odcinka ekspresówki S1 Bielsko-Biała węzeł Suchy Potok – Mysłowice węzeł Kosztowy II.
– Fragment węzeł Oświęcim – węzeł Bieruń dotyczy budowy drogi ekspresowej S1 o długości około 2,9 km, odcinka drogi klasy drogi głównej ruchu przyspieszonego o długości ok. 2 km oraz drogi klasy zbiorczej pomiędzy węzłem Bieruń a układem ulicznym Bierunia, dojazd do ul. Jagiełły, o długości ok. 2 km. Realizacja umożliwi skomunikowanie nowej drogi ekspresowej S1 poprzez węzeł Bieruń z istniejącym przebiegiem drogi krajowej nr 44. Zadanie oprócz budowy węzła Bieruń obejmuje także budowę pięciu obiektów inżynierskich – informuje GDDKiA.
Według GDDKiA fragment węzeł Oświęcim – węzeł Bieruń miałby być gotowy w grudniu 2024 roku.
Jest nadziej, że wśród węzłów nie będzie węzła gordyjskiego. Czy obwodnica Bierunia jest wśród kampanijnych 100 obwodnic czy może wartość dodana?