Sztuczne jedzenie jak prawdziwe potrafi oddziaływać na zmysły człowieka, wprowadzając mózg w stan zakłopotania. Potencjalni klienci, którzy spacerują po np. pasażu gastronomicznym, znacznie częściej będą zwracać uwagę na idealne, nieskalane dania, które zostały wyeksponowane za szybą czy w innym widocznym miejscu. Dopiero po bliższym zapoznaniu się z przyciągającym oko obiektem można dojść do wniosku, że “coś tutaj nie pasuje”. Mimo to plan minimum został wykonany: klient został zaciekawiony ofertą i z pewnością nie może przejść obok takiego miejsca obojętnie. Co więcej, realistyczne sztuczne jedzenie:
- stanowi znakomitą dekorację, uzupełniającą przestrzeń praktycznie każdego punktu gastronomicznego;
- przyciąga oko i stanowi obiekt rozmów między zaintrygowanymi przechodniami;
- świetnie wyglądają na zdjęciach, dzięki czemu mogą być elementem szerzej zakrojonej akcji promocyjnej;
- może być swoistą prezentacją “menu”, dzięki czemu goście wiedzą, jakiego dania mogą się rzeczywiście spodziewać;
- stanowi wyróżnik restauracji, o ile oczywiście sztuczne posiłki zostały zaprezentowane w sposób estetyczny i są dobrym odwzorowaniem realnych potraw;
- repliki żywnościowe w rzeczywisty sposób zwiększają zainteresowanie, a co za tym idzie, przychody punktu restauracyjnego czy sklepu.
Pysznie wyglądające imitacje pożywienia dostępne są na stronie producenta replik dań – Shinyfood.