Wydarzenia Żywiec Sucha Beskidzka

Linia kolejowa Żywiec – Sucha Beskidzka. Jest przetarg, ale jeszcze nie na modernizację

Stacja Lachowice. Fot. Paweł Szczotka

Wczoraj (30 czerwca) pojawiły się informacje, że spółka PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiła przetarg na modernizację linii kolejowej Żywiec – Sucha Beskidzka. Jak się okazuje na razie chodzi o coś innego.

Przetarg, który „zawisł” 29 czerwca na stronie spółki PKP PLK, brzmi oficjalnie: „Opracowanie dokumentacji projektowej na roboty budowlane wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla zadania pn.: „Wykonanie robót na obiektach inżynieryjnych na linii kolejowej nr 97 na odcinku Żywiec – Sucha Beskidzka” realizowanego w ramach projektu pn.: „Modernizacja linii kolejowej nr 97 na odcinku Żywiec – Sucha Beskidzka”.

To przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla robót budowlanych na obiektach inżynieryjnych wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 97 na odcinku Żywiec – Sucha Beskidzka”. Na przełomie lipca i sierpnia planowane jest ogłoszenie kolejnego postępowania przetargowego, na szerszy zakres prac, obejmujący modernizację linii kolejowej na odcinku Sucha Beskidzka – Żywiec wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Celem planowanej inwestycji PLK między Suchą Beskidzką a Żywcem jest zapewnienie sprawnych, wygodnych i bezpieczniejszych podróży. Modernizacja torów, obiektów inżynieryjnych oraz przejazdów kolejowo-drogowych i urządzeń sterowania ruchem kolejowym umożliwi podniesienie prędkości pociągów pasażerskich maksymalnie do 100 km/h. Dzięki pracom zwiększy się poziom bezpieczeństwa. Istotnym elementem inwestycji ma być modernizacja trzech stacji i sześciu przystanków. Prace zwiększą dostępność podróżnych do kolei, w tym osób o ograniczonych możliwościach poruszania się i zapewnią komfort obsługi pasażerów – informuje Dorota Szalacha z zespołu prasowego spółki PKP PLK.

google_news
1 Komentarz
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
rasta
rasta
2 lat temu

Dobrze by było jakby chociaż szynobus wrócił. Swoją drogą dobrze że jest determinacja by zrewilalizować tą linie mimo licznych odmów władzy do poprzednich inicjatyw.