Na zlecenie Spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. opracowywana jest koncepcja odbudowy i przywrócenia przewozów na linii 103.
Nie sposób obecnie stwierdzić, czy opracowanie przesądzi o powrocie pociągów na nieczynną od ponad dwóch dekad linię, będącą najkrótszym kolejowym połączeniem powiatu wadowickiego ze Śląskiem. Koncepcja zakłada przywrócenie pociągów tylko na linię Spytkowice – Trzebinia. Natomiast wśród strategicznych planów PKP Linie Kolejowe S.A. (póki co odłożonych na półkę) jest również rewitalizacja linii kolejowej nr 103 Wadowice-Spytkowice, na której ruch zawieszono także 7 października 2002 roku.
Trudno obecnie przesądzić, czy „Wstępne Studium Wykonalności kolejowych inwestycji infrastrukturalnych w Małopolsce” jest realną zapowiedzią rewolucji na małopolskich torach. – Ewentualna realizacja w/w przedsięwzięcia uzależniona będzie m.in. od pozyskania środków finansowych – stwierdziła Dorota Szalacha z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.
Póki co, kłótnie w obozie władzy i niedostosowanie polskiego wymiaru sprawiedliwości do norm europejskich sprawiają, że unijne fundusze (w tym na rewitalizację kolei) wydają się być coraz mniej realne.
A co ze szlakiem 109 Bielsko-Biała -> Skoczów.