Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego w Krakowie otrzymał prawie 22 miliony złotych dotacji z Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych. Ma to pozwolić na uruchomienie 50 nowych linii autobusowych w województwie małopolskim. Jak na tym skorzysta nasz region?
Umowa w tej sprawie została podpisana w piątek (1 marca) pomiędzy wojewodą małopolskim Krzysztofem Janem Klęczarem a wicemarszałkiem województwa małopolskiego Łukaszem Smółką. Jak informuje biuro prasowe Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie, podpisanie umowy było możliwe dzięki dodatkowym środkom finansowym z budżetu państwa w wysokości prawie 22 mln zł.
– Wcześniejsze dofinansowanie dla 73 zadań pozwoliło na zawarcie umów umożliwiających uruchomienie 278 linii autobusowych. W sumie kwota dofinansowania dla samorządów z województwa małopolskiego na ten rok wynosi 69 mln zł. Złożony wniosek przez Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego pozwala na uruchomienie 50 linii autobusowych przebiegających przez teren 78 gmin – zaznacza biuro prasowe wojewody małopolskiego.
Linie objęte dofinansowaniem z naszego regionu:
1. Spytkowice – Czernichów – Kraków – długość 48 km
2. Smolice – Zator – Łowiczki – Gierałtowice – Andrychów – długość 29 km
3. Kalwaria Zebrzydowska – Skawina – długość 22 km
Niedawno napisano w B24, że zawieszona została linia Zator – Spytkowice – Brzeźnica – Kraków, wójt Spytkowic ma pisać o środki bo ktoś wyżej ustalił inne kierunki?
Środkami na utrzymanie linii powinny bilety za przejazdy a nie żadne dotacje. Aut prywatnych nikt nie dotuje a żadnego podtrzymywać nie trzeba. Nie będziemy płacić za pustowozy. To samo z liniami kolejowymi.
Musisz doprowadzić do sytuacji jaka była w PRL, że do autobusu PKS (a nie do busa) na przestanku nie zabierano wszystkich chętnych bo nie było miejsca. Czy PKS zarabiał na siebie z biletów? – mocno wątpliwe.