Aby znaleźć konkretną informację, produkt lub usługę, należy wpisać w wyszukiwarkę odpowiednie hasła bądź całe frazy, które nas interesują. Do najczęściej stosowanych stron tego rodzaju należy oczywiście Google. Właśnie pod tę wyszukiwarkę pozycjonowane są inne witryny. Konkurencja jednak w każdej branży jest ogromna i niełatwo znaleźć się na szczycie listy wyszukiwań. Jeśli dysponuje się ograniczonym budżetem i nie posiada się ogromnej rzeszy klientów – warto postawić na mniej popularne frazy i pozycjonowanie lokalne.
Czym jest pozycjonowanie stron?
Pozycjonowanie to różnego rodzaju działania, które mają za zadanie wywołać pewien pożądany efekt, do których zalicza się zwiększenie ruchu na stronie, zwiększenie sprzedaży, pojawienie się witryny na pierwszych pozycjach w wyszukiwarce itd. Można je realizować na najpopularniejszych frazach, które są najczęściej wpisane w Google – wtedy jednak trzeba liczyć się z tym, że może pokonać nas znana wszystkim dobrze konkurencja. Ale można również zdecydować się na rzadziej wybierane hasła, które nadal przyciągają sporą liczbę klientów, jednak równocześnie mają mniejszą konkurencję. Takie działanie określa się jako pozycjonowanie stron lokalne. Nie jest to nic trudnego. Polega na rezygnacji z bardzo ogólnych fraz, takich jak „pozycjonowanie stron” czy po prostu „SEO”, a wybieranie takich haseł jak „pozycjonowanie Bielsko” bądź „pozycjonowanie stron Bielsko-Biała”. Dla dużych firm takie działanie jest niepotrzebne, ale małe i średnie marki mogą tym sposobem odnieść duży sukces w konkretnej lokalizacji mimo ogromnej konkurencji w całej Polsce.
Pozycjonowanie Bielsko – czym jest marketing lokalny?
Marketing lokalny to po prostu reklama skupiająca się na konkretnej grupie odbiorców – mieszkańcach danej okolicy. Właśnie z tego powodu używa się fraz z konkretnymi miastami, takimi jak np. „pozycjonowanie stron Bielsko” czy „pozycjonowanie Bielsko-Biała”. Różnica między globalnym a lokalnym SEO polega właśnie na innej grupie docelowej. Wiele osób używa takich fraz jak „Gdzie kupić kwiaty?” czy „Gdzie zmienić opony na zimę” – wtedy Google wyświetla hasła lokalne, ponieważ zdaje sobie sprawę z tego, że dana osoba szuka stacjonarnego miejsca. Dzięki tego typu działaniom mieszkańcy danej okolicy mogą dowiedzieć się o istnieniu danej firmy i do niej trafić. Warto stawiać na pozycjonowanie lokalne zwłaszcza wtedy, kiedy posiada się firmę stacjonarną w jednym lub kilku miejscach.
Jak pozycjonować lokalnie swój sklep?
Pozycjonowanie Bielsko-Biała, a także i w każdej innej miejscowości, najlepiej zlecić zewnętrznej firmie bądź freelancerowi. Takimi działaniami można się zająć również osobiście, są w większości przypadków całkowicie darmowe, jednak rozwiązaniem łatwiejszym, bezpieczniejszym i szybszym jest bez wątpienia zaufanie specjaliście. Pozycjoner doskonale wie, jak opracować strategię i jak ją wdrożyć, aby uzyskać najlepszy efekt Pierwszym krokiem, w przypadku lokalnego SEO, jest wybranie odpowiednich fraz, które wyszukują osoby z okolicy i haseł, na których skupia się konkurencja. Potrzebne do tego są specjalne programy, zwykle płatne – na co dzień korzystają z nich firmy marketingowe. Do idealny lokalnych haseł należą: pozycjonowanie Bielsko, pozycjonowanie stron Bielsko czy pozycjonowanie stron Bielsko-Biała. Warto również podejrzeć nieco działania konkurencji. Nie jest to łatwe, kiedy nie dysponuje się dostępem do różnych płatnych programów – natomiast specjalista SEO zajmie się tym wszystkim bez wysiłku. A następnie ustali dalsze działanie, które może polegać na poprawie wyglądu strony, zmianie opisów i metadanych, zajmie się linkowaniem wewnętrznym oraz zewnętrznym itd.
Jakie zalety ma marketing lokalny?
Dlaczego warto zdecydować się na lokalne pozycjonowanie stron? Tego rodzaju działania pozwalają zwiększyć liczbę osób odwiedzających stronę klienta, pozwalają również zwiększyć sprzedaż, skutecznie konkurować z innymi przedsiębiorstwami i budować silny wizerunek marki.