E-edukacja Cieszyn

Zaprogramowani na główkowanie

Fot. mat. pras.

Trwa czwarta edycja konkursu dla uczniów szkół średnich – Motorola Science Cup. To wydarzenie, które łączy naukę z rozrywką; aspekt edukacyjny z miniaturowym wycinkiem tego, jak wygląda praca w IT. Rokrocznie powstają projekty, których nie powstydziliby się bardziej doświadczeni programiści. Konkurs potrwa do 6 czerwca 2024 r. W finale rywalizować ze sobą będą drużyny z całej Polski: Krakowa, Gdańska, Oświęcimia, Zabrza, Cieszyna, Olkusza i Limanowej.

Kreatywne rozwiązania, merytoryka, ogromna dawka emocji i inspiracji dla uczniów szkół średnich i studentów – to coś, co firma Motorola Solutions nieustannie promuje w swych działaniach około dydaktycznych. Konkurs ten skierowany jest do młodszych adeptów sztuki programowania – tych, u których pasja dopiero kiełkuje i warto ukierunkować ją na dobre, rzetelne tory.

Czwarta edycja zmagań

Uczniowie szkół średnich z całej Polski po raz kolejny stanęli w szranki w ogólnopolskim konkursie naukowym Motorola Science Cup. Do udziału w wydarzeniu zgłosiło się 35 drużyn, z których 10 dostało się do finału. Tuż przed końcem roku szkolnego będą walczyć o nagrody: drukarki 3D, drony, minikomputery, słuchawki bezprzewodowe i smartwatche. W tym roku wyzwaniem dla młodych pasjonatów programowania stały się wektory, sztuka i kolory, soczewki, lustra oraz źródła światła. Wszystko po to, by połączyć różne dziedziny nauki z pasją programowania.

Rozruszać głowę i ciało

Oprócz sprawdzianu wiedzy ogólnej z zakresu IT oraz nauk ścisłych i zadań z programowania, finaliści będą mierzyć się z zadaniami sprawnościowymi. Celem konkursu Motorola Science Cup jest popularyzacja Technologii Informacyjnych oraz nauk ścisłych – w szczególności informatyki, logiki, matematyki i fizyki wśród uczniów szkół ponadpodstawowych w Polsce – mówi Piotr Bochaczyk, inżynier programista z Motorola Solutions. Łączymy edukację z zabawą, dlatego wśród zadań zawsze znajdują się zadania typowo programistyczne, ale też gry, czy konkursy sprawnościowe – dodaje.

Finał!

Sam koniec konkursu jest nieco nietypowy, lecz cieszy się uznaniem uczestników. To trzy konkurencje na kształt igrzysk – dwie konkurencje dla głowy i jedna dla ciała. To turniej z wiedzy ogólnej i informatycznej, w którym uczniowie zdobywają punkty, a potem licytują z ich pomocą pytania. Część sportowa natomiast obejmuje m.in. sztafetę z monitorem i rzut twardym dyskiem do celu. W tym roku uczestnicy zagrają również w Petankę – popularną francuską grę zręcznościową.

Nie da się ukryć, że Motorola Science Cup to ekscytująca przygoda. Zdarzają się niesamowite historie. Dzieciaki tworzą takie projekty, że sami jesteśmy często zdziwieni. W tym roku takim zaskoczeniem była implementacja kwaternionów przy realizacji jednego z zadań – dodaje Piotr Bochaczyk.

Motorola Solutions współpracuje na różnych zasadach z wieloma szkołami i uczelniami wyższymi – prowadzi szkolenia, różnego rodzaju zmagania, patronaty i kursy przygotowujące do pracy w zawodzie informatyka. Firma dba o edukację najmłodszych bo wie, że wielu z nich trafi do Motoroli jako cenni pracownicy, którzy już na wczesnym etapie nauczania zdobywali pierwsze doświadczenia, co procentuje w późniejszej karierze zawodowej. Już wiemy, że planowana jest kolejna edycja Motorola Science Cup, do której nabór odbędzie się jesienią.

google_news