Zgodna, niezawodna i szybka dostawa, to kluczowy element, aby przynieść wymagany efekt w dziedzinie e-commerce, a co więc ma ogromne znaczenie w przypadku sprawnej wysyłki e-commerce. Konsument pragnie dostawać aktualne informacje dotyczące zamówień, podczas gdy sprzedawca ma do tego potrzebne na narzędzia, pozwalające śledzić przesyłkę. Yuntrack śledzenie odgrywa tu istotną rolę, która ogranicza niezdecydowanie i poprawia jakość doznań związanego z zakupami. Korzystając z systemu, który łączy się z platformami e-commerce, pozwala na śledzenie przesyłki w czasie rzeczywistym.
Jak działa YunTrack w e-commerce
YunTrack to internetowy system śledzenia przesyłek, który jest doskonałym rozwiązaniem dla firm oferujących sprzedaż online oraz przydatny w transporcie produktów dookoła świata. Użytkownik dostaje dwie informację od sprzedającego. Pierwsza dotyczy wyjścia przesyłka z magazynu, a kolejna dotarcia jej już do klienta.
Proces rozpoczyna się w miejscu wskazanym przez sprzedawcę, w którym zamówienie ma zostać zrealizowane. YunTrack pobiera wygenerowany numer i integruje go z systemem zarządzania zamówieniami na platformach takich jak Shopify, WooCommerce lub Magento. Z kolei dzięki temu sprzedawca, a także odbiorca mogą śledzić na jakim etapie jest przesyłka w trakcie dostawy.
Funkcje YunTrack w e-commerce:
- Śledzenie czasu – Klienci będą mogli w dowolnym momencie zobaczyć na bieżąco, gdzie znajduje się ich przesyłka.
- Automatyczne zmienianie informacji o zamówieniach, których status to: wysłano, w doręczeniu lub dostarczono.
- Różny dostawca – YunTrack współpracuje z różnymi firmami logistycznymi, tak aby ułatwić transport międzynarodowy.
- Integracja ze sklepami internetowymi YunTrack jest łatwa oraz kompatybilna z popularnymi platformami e-commerce, co umożliwia szybkie wdrożenie nie zależne od złożonych konfiguracji.
Funkcje śledzenia YunTrack pozwalają zespołowi dokładniej zarządzać logistyką, co przekłada się na mniejszą liczbę reklamacji oraz lepszą obsługę klienta. Z zautomatyzowany system śledzenia, pozwala firmom skoncentrować się na wzroście i rozszerzeniu działalności, zamiast ręcznie śledzić przesyłki.
Korzyści dla sprzedawców
Świadczenie tej usługi jest męczące i frustrujące, szczególnie dla sprzedawcy. YunTrack pomaga w tym procesie, oferując szereg korzyści, które przyspieszają czas potrzebny na zajęcie się zamówieniami, zwiększając w ten sposób zarówno skuteczność, jak i zadowolenie klienta.
Szybsza realizacja zamówień
Za sprawą YunTrack, zostaje automatycznie dostarczona informacja o statusie paczki, która została wysłana w dniu dzisiejszym. Oznacza to, że sprzedawcy nie muszą ręcznie przekazywać numerów klientom, a co więcej pozwala to na szybsze przetwarzanie zamówienia klienta, co jest aktualizowane w czasie rzeczywistym bez konieczności kontaktu ze sprzedawcą.
Mniej skarg na dostawę
Jednym z głównych problemów w dziedzinie e-commerce jest brak pewności dotyczącej lokalizacji zamówienia. Istnieją jednak narzędzia yuntrack do śledzenia statusu dostawy. Dzięki nim klienci nie muszą kontaktować się ze sprzedawcą za każdym razem, aby dowiedzieć się o statusie wysyłki. Otrzymują również informację dotyczącą opóźnień oraz powodu, z którego ono wyniknęło.
Wolniejsza kontrola stanów magazynowych
Sprzedawca musi posiadać informację, gdzie się znajduje każda przesyłka, która jest w danym momencie w drodze. Jeśli wystąpi opóźnienie w dostawie, sprzedawcy mogą lepiej zaplanować stan zapasów. Pomaga to w optymalizowaniu strategii magazynowania produktów.
Większe zaufanie i lojalność klientów
Sprzedawca, który dostarcza rzetelne informacje dotyczące śledzenia zamówień, buduje zaufanie klientów do danej firmy. Dbanie o długoterminowe relacji jest sprzyjające do realizacji dostawy, a jednocześnie zachęca klientów do ponownego zakupu produktów i polecanie tego sklepu innym.
Dzięki YunTrack sprzedawcy cieszą się wygodą i wzmacniają relacje z klientami oraz optymalizują swoje działania. Następnym krokiem jest zrozumienie, w jaki sposób wszystkie te korzyści wpływają na poprawę jakości obsługi klienta.
Korzyści dla klientów
Z perspektywy klientów jest możliwe łatwe i bezproblemowe śledzenie przesyłki. Brak tej opcji sprawia, że klienci często martwią się o to co zamówili, kiedy zamówienie dotrze i czy w ogóle zostanie dostarczone. Istotna jest możliwość sprawdzenia zamówienia rzeczy online.
Śledzenie w czasie rzeczywistym
YunTrack pozwala swoim klientom sprawdzić dokładną lokalizację paczki w dogodnym dla nich czasie. Niektórzy klienci czekają na odbiór zamówienia w centrum dystrybucji, inni mają paczki w doręczeniu, a jeszcze inne są transportowane. System wysyła powiadomienia automatycznie, dzięki czemu nie musisz kontaktować się z obsługą klienta.
Mniejsze prawdopodobieństwo pominięcia lub nieodebrania przesyłki.
Śledzenie pozwala uniknąć problemów z dostawą. Jeśli paczka utknęła w danym punkcie lub jest opóźniona, klient otrzymuje natychmiast informację o przyczynie i szacowanym czasie dostawy. Jest to bardzo ważne, gdy zamówienia obejmują wielu przewoźników.
Rozwiązywanie problemu z dostarczeniem paczki
System YunTrack, pomaga na zrozumienie klientowi jak i sprzedawcy sytuacji, gdy przesyłka zaginie, czy też zostanie dostarczona pod błędny adres oraz rozwiązać ułatwi rozwiązanie problemu. Zamiast ogólnej i nieuzasadnionej daty dostawy, system oferuje konkretne punkty, pozwalające dokładnie określić, gdzie wystąpił błąd.
Lepsze doświadczenie zakupowe
Jednocześnie klienci czują się bezpiecznie, składając zamówienia w sklepie internetowym. To sprzyja szansą na kolejny zakup u tego samego sprzedawcy, obniża liczbę reklamacji oraz tworzy pozytywne relacje między sprzedawcą a odbiorcą.
Aspekty techniczne integracji
Oczywiście, integracja YunTrack ze sklepem e-commerce nie wymaga bycia programistą ani specjalistą w dziedzinie IT. Jednak ważne jest, aby zrozumieć jak to narzędzie działa i w jaki sposób sprzedawcy mogą wykorzystywać jego możliwości.
Specjalizacje dotyczące uznanych platform e-commerce
YunTrack jest kompatybilny z większością platform e-commerce, takich jak:
- Shopify – YunTrack korzysta z aplikacji innych firm, co oznacza, że status śledzenia paczek jest aktualizowany automatycznie.
- Wtyczki WooCommerce mogą ułatwić proces wysyłki oraz przyspieszyć aktualizację statusu dostawy dla klientów.
- YunTrack to kompletne rozwiązanie wysyłkowe, które umożliwia dużym sklepom zarządzanie dużą liczbą przesyłek bez konieczności ręcznego wprowadzania danych.
W ten sposób firmy sprzedające nie muszą ręcznie wprowadzać numerów śledzenia, wszystko dzieje się automatycznie.
Jak działa API YunTrack
Firmy, które korzystają z własnych platform e-commerce, zwanych YunTrack, otrzymują interfejsy API, umożliwiające pełną integrację ze sklepem. Dzięki temu możliwe jest:
- Przypisywanie numerów śledzenia do zamówień.
- Wykorzystywanie informacji o lokalizacji przesyłek bezpośrednio w sklepie lub na platformie sprzedażowej.
- Wysyłanie alertów na kluczowych etapach dostawy, takich jak wysyłka, tranzyt i dostawa.
W ten sposób sprzedawcy za pośrednictwem API mogą umożliwić klientom śledzenie ich zamówień bez konieczności poruszania się po zewnętrznych stronach śledzenia, co podnosi jakość zakupów, a także zmniejsza liczbę zapytań o status dostawy.
Konfiguracja YunTrack w sklepie internetowym
Aby zapewnić prawidłowe śledzenie, może być wymagane dostrojenie w sklepie internetowym, z którego się korzysta. W zależności od platformy, instalacja będzie się uwzględniać w sposób następujący:
- Rejestracja w YunTrack i uzyskanie klucza API lub użycie kompatybilnej wtyczki.
- Aby umożliwić automatyczne przesyłanie informacji o wysyłce, integracja systemu zarządzania zamówieniami sklepów z YunTrack.
Umożliwienie klientom aktualizacji statusu przesyłki.
Upewniając się, że dane śledzenia są wyświetlane poprawnie, przeprowadzono kontrolę integracji w celu jej przetestowania. Podobnie jak w przypadku prawidłowego wdrożenia yuntrack, śledzenie działa w tle, zapewniając pełną widoczność przesyłek zarówno sprzedającym, jak i kupującym, bez konieczności wykonywania dodatkowych czynności serwisowych.
Dlaczego YunTrack jest niezbędny dla rozwoju handlu elektronicznego
Transport to jeden z warunków, które przesądzają o sukcesie lub porażce sklepu internetowego. Stosunkowo częste zastosowanie w dostawie lub zgodność oceny, zwiększa zadowolenie klienta, ale również monitorowanie jej transportu w czasie rzeczywistym, automatyczna aktualizacja i kompatybilność z większością platforma e-commerce.
Dla sprzedawców oznacza to mniej skarg na obsługę klienta, lepsze zarządzanie stanami zapasów i zwiększoną wydajność operacyjną. Dla klientów oznacza to większą pewność co do statusu zamówienia i przewidywanego czasu realizacji dostawy. Główną grupą docelową są firmy z branży e-commerce, które mogą skoncentrować się na rozwoju swojego biznesu, pozostawiając kwestie logistyczne YunTrack.
Prawidłowe przesłanie przesyłki staje się istotne dla zespołu oraz wiąże się z postępem w handlu internetowym. Ludzie ci, którzy już teraz decydują się na alternatywne rozwiązanie, rozwiązanie posiadają przewagę nad innymi. Dla małego sklepu oraz szerszego marketplace YunTrack ułatwia realizację zamówień i zwiększa satysfakcję klientów.