Misją firmy Zorius.pl jest dostarczanie i integracja informatycznych systemów zarządzania opartych na oprogramowaniu Sage, jednym z najpopularniejszych rozwiązań w Polsce.
Oprócz standardowych rozwiązań na rynku funkcjonują także przedsiębiorstwa wymagające wdrożenia nietypowych rozwiązań, o których z Alanem Lipińskim, kierownikiem ds. wdrożeń oraz informatyki z firmy Zorius.pl rozmawia Dagmara Galczak.
– Jakiego podejścia do klienta wymaga wdrożenie nowych procesów lub optymalizacji istniejących systemów np. oprogramowania branżowego lub autorskiego programu?
– Stosujemy zawsze zasadę polegającą na analizie potrzeb firmy, wynikiem której klient otrzymuję propozycję jednego lub kilku rozwiązań. Specjalizujemy się w projektowaniu i optymalizowaniu przebiegu niestandardowych procesów u klientów na podstawie:
– rozmów przeprowadzanych z kluczowymi użytkownikami,
– wniosków wyciąganych podczas analiz (cele procesu, główne
założenia),
– doświadczenia naszych specjalistów wykorzystywanego do zasugerowania właściwej drogi do osiągnięcia celu biznesowego,
– weryfikacji ograniczeń technicznych i głównych założeń wybranego rozwiązania.
Dzięki doświadczeniu w projektowaniu procesów jesteśmy w stanie zasugerować klientowi rozwiązanie dla niego optymalne.
– Co od firmy Zorius.pl otrzymuje klient, który ma niestandardowe wymagania?
– Po zidentyfikowaniu, zrozumieniu i zaprojektowaniu procesów
niestandardowych, wytwarzamy oprogramowanie w dowolnej technologii, określamy jego specyfikację i możliwe scenariusze użytkowania (user stories) oraz przekazujemy dokumentację. W efekcie klient otrzymuje oprogramowanie ERP szyte na miarę oczekiwań, ponieważ dzięki wdrażanym rozwiązaniom dodatkowym, potrafi ono obsłużyć wszystkie procesy biznesowe występujące w przedsiębiorstwie.
–Najpierw więc analizujecie procesy biznesowe danego przedsiębiorstwa, a dopiero później tworzycie odpowiednie rozwiązania. Dlaczego jeszcze warto skorzystać z usług Zorius.pl?
– Niewątpliwą zaletą jest bezpieczeństwo w zakresie utrzymania
wytworzonego oprogramowania (support). Pracownicy firmy
Zorius.pl są dostępni dla klientów od poniedziałku do piątku. Nasi klienci po wdrożeniu mają pewność, że jeśli nawet po kilku latach zajdzie potrzeba modyfikacji systemu, to specjaliści Zorius.pl będą w stanie dostosować uprzednio utworzone rozwiązania do nowych wymagań. Inną zaletą rozwiązań wytwarzanych przez Zorius.pl jest ich wysoka jakość, wynikająca z wykorzystywania najnowocześniejszych technologii, dokładnie przeprowadzonych analiz oraz wieloletniego doświadczenia w realizacji zaawansowanych projektów.
– Piszecie też dodatkowe oprogramowanie pozwalające zaoszczędzić firmom czas wykonywania wielu operacji. Jakie są to zazwyczaj dodatkowe moduły?
– Firma Zorius.pl wytwarza oprogramowanie dodatkowe dla systemów klasy ERP. W szczególności są to:
– mechanizmy integracji z zewnętrznymi API, np. z firmami spedycyjnymi (automatyczne tworzenie listów przewozowych itd.),
– mechanizmy integracji systemu ERP z oprogramowaniem firm trzecich np. synchronizacja kontrahentów i towarów z oprogramowaniem CRM,
– mechanizmy integracji systemu ERP z urządzeniami, np. drukarkami kodów kreskowych, kolektorami danych, wagami,
– mechanizmy importu danych z zewnętrznych źródeł (import z plików, integracja z zewnętrznymi hurtowniami danych)
– eksport danych do plików wg specyfikacji klienta
– import/eksport dokumentów w standardzie EDI (Electronic Data Interchange)
Ponadto:
– wytwarzamy raporty dodatkowe – zestawienia danych wg układów
wymaganych przez klientów,
– wdrażamy i tworzymy raporty w systemach klasy BI (Business
Intelligence),
– modyfikujemy istniejące szablony wydruków dokumentów, dodając do wydruków informacje dodatkowe, tłumacząc wydruki na języki obce itp.
– wytwarzamy dedykowane funkcje i narzędzia w systemie, np.
automatyczna weryfikacja czy kontrahenci w systemie są wciąż czynnymi płatnikami VAT, mechanizm automatycznej wysyłki wezwań do zapłaty na email, import cenników z Excela, generator zamówień na towary do dostawców na podstawie niezrealizowanych zamówień od klientów i setki innych indywidualnych rozwiązań…
– Czy tworzycie również oprogramowanie dla firm, które mają siedzibę za granicą?
– Wspieramy naszych klientów, którzy mają centrale poza granicami Polski. W praktyce wsparcie polega głównie na:
– tworzeniu dla centrali zestawień wg narzuconego szablonu,
– wykonaniu tłumaczeń na zestawieniach i wydrukach,
– wdrażamy również mechanizmy eksportujące pliki wymiany informacji z polskiego oddziału do centrali za pomocą plików w narzuconym formacie, oraz zwrotnie – wczytujemy pliki z danymi od centrali do polskiego oddziału.
Dobrze, że wskazano jak ważne jest zdefiniowanie potrzeb zanim przejdzie się do projektowania systemu. Pracuję w firmie Kamee, zajmujemy się tworzeniem systemów dedykowanych dla firm i zdecydowanie jest to najważniejszy krok. Niewłaściwie określone potrzeby przełożą się na niefunkcjonalny system. Niemniej ważna jest pomoc przy wdrożeniu gotowego rozwiązania, o czym w tekście nie wspomniano. A wiele firm obawia się właśnie tego: że wdrożenie się nie uda i inwestycja się nie zwróci. Dlatego ważna jest pomoc w tym zakresie, którą my oferujemy.
Franuś – potrzebne okulary, albo nie czytałeś początku.
Czy to jest spot sponsorowany? Ktoś robił wywiad z pytaniami wytłuszczonym drukiem a w podpisie jest “anonim”.