Od poniedziałku w bielskim ratuszu obowiązywać będą nowe zasady porządkujące kolejki petentów oczekujących przed „drzwiami” wydziałów: Komunikacji, Geodezji i Kartografii oraz Spraw Obywatelskich.
Zmiany mają usprawnić obsługę interesantów oraz podnieść jej standard. Jednym z podstawowych elementów nowego sytemu są automaty biletowe wyposażone w dotykowy ekran oraz duży czytnik (na ilustracji). Jak informują urzędnicy, na pobranym z takiego urządzenia bilecie kolejkowym zostaną zapisane takie informacje jak: opis operacji oraz inne dane systemowe w tym numer klienta w kolejce oczkujących wraz z symbolem literowym grupy usług, liczba czekających osób oraz data i godzina wydania biletu.
Dzięki temu rozwiązaniu pojawi się teraz także możliwość (w najbliższych dniach) rezerwacji „wizyty” w trzech wspomnianych wydziałach przez stronę internetową Urzędu Miejskiego.
Ratusz informuje jednocześnie, że w ciągu kilku najbliższych dni system będzie dopracowywany i dostosowywany do potrzeb interesantów. W związku z czym mogą się pojawić drobne niedogodności, za które władze miasta z góry przepraszają.