Porady i inspiracje Bielsko-Biała Cieszyn Czechowice-Dziedzice Żywiec Sucha Beskidzka Wadowice Oświęcim

Bluza z nadrukiem czy z haftem — jaki rodzaj znakowania wybrać?

Bluza wyposażona w logotyp czy grafikę jest ciekawsza niż zupełnie gładka. Na rynku odzieżowym jest duża konkurencja, dlatego wprowadzać urozmaicenia estetyczne przyciągające uwagę do projektowanej odzieży. Może to być logotyp firmy, ciekawe hasło lub grafika. Przeczytaj o zaletach haftu i druku, aby móc ocenić, która metoda lepiej się sprawdzi w przypadku Twojego produktu.

Kiedy warto zdecydować się na haft?

Największą zaletą haftu jest jego elegancki wygląd. Ze względu na to, że haft jest najstarszą metodą znakowania, jego użycie nadaje ubraniom charakteru vintage i sprawia, że prezentują się bardziej prestiżowo. W przypadku bluzy takie oznakowanie może być ciekawym przełamaniem sportowego charakteru okrycia i dawać eklektyczny efekt. Dla osób zainteresowanych modą takie smaczki mają duże znaczenie przy wyborze odzieży.  Bluza z haftem na pewno zrobi wrażenie na znajomych.

Nie bez znaczenia pozostaje też łatwość pielęgnacji haftowanych ozdób. Jest to bowiem metoda szczególnie odporna na zniszczenia. Raz wykonane oznakowanie pozostaje trwałe i niepodatne na przetarcia, więc nie trzeba się obawiać, że ozdoba z czasem straci na atrakcyjności lub po prostu się zniszczy. Ubrania z naniesionym haftem można również prać i prasować nie stosując żadnych specjalnych środków ostrożności.

W jakiej sytuacji sprawdzi się nadruk?

Technika wykonywania nadruków także ma liczne zalety i w niektórych przypadkach jest lepszym wyborem. Wystarczy odpowiednie urządzenie i plik zapisany cyfrowo, a naniesienie dowolnie skomplikowanego wzoru staje się możliwe. Robi się to za pomocą sypkiego tuszu nanoszonego na całą powierzchnię tkaniny w jednym momencie, co sprawia, że na materiale nie powstają żadne przesunięcie. Bluza z nadrukiem zawierającym przejścia tonalne i gradienty zawsze wygląda świetnie.

Ponieważ druk cyfrowy jest prosty w wykonaniu, dobrze nadaje się do realizacji wysokonakładowych zleceń. Może być to zaletą szczególnie z punktu widzenia klienta biznesowego, dla którego często liczy się po prostu czas i rezultat. Jeśli więc bluza ma być produkowana seryjnie, czy stanowić rodzaj gadżetu reklamowego, to druk cyfrowy może być nieoceniony, bo nie tylko pozwala na wykonanie wiernej odbitki, która dobrze oddaje kolory i odwzorowuje szczegóły, ale również nie wymaga długich przygotowań, takich jak przygotowanie odpowiednich matryc.

Nadruki sprawdzą się także w przypadku wyjątkowych zamówień — jeśli znakowanie ma się znaleźć w określonym, trudno dostępnym miejscu np. na kieszonce. Również nietypowa wielkość grafiki nie będzie przeszkodą. Możliwe jest nawet spersonalizowanie poszczególnych odbitek, ponieważ obraz zapisany jest cyfrowo i można go swobodnie modyfikować, a maszyna drukująca po prostu się do tego dostosowuje.

Przy dokonywaniu ostatecznego wyboru znaczenie ma również cena. Jeśli zależy Ci na tańszej metodzie, to lepszym wyborem będzie nadruk. To bardzo ekonomiczne rozwiązanie, a wraz ze zwiększaniem się nakładu, jego opłacalność dodatkowo wzrasta.

google_news