Bielsko-Biała Sport Cieszyn Czechowice-Dziedzice Żywiec Sucha Beskidzka Wadowice Oświęcim

Brud, błoto i wielkie emocje. Kajetanowicz walczy o podium w kategorii WRC2

Fot. Kajto.pl / mat. pras.

Wiele powodów do zadowolenia mają polscy kibice, którzy tłumnie dopingują rodaków podczas Rajdu Europy Centralnej. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak świetnie radzą sobie w trudnych warunkach ich pierwszego startu na asfalcie w nowym samochodzie. Reprezentanci ORLEN Rally Team są na trzecim miejscu wśród załóg niefabrycznych i walczą o podium w kategorii WRC2!

Druga pętla rozegrana została już bez tak obfitych opadów deszczu, jakie panowały podczas porannych przejazdów. Warunki na trasie pogorszyły się jednak, ponieważ po przejeździe blisko 70 samochodów w wielu miejscach pojawiło się błoto i brud wyniesione z poboczy. Pierwszy odcinek specjalny pętli został odwołany z przyczyn bezpieczeństwa. Na kolejnych dwóch próbach Kajetanowicz i Szczepaniak wykręcali odpowiednio czwarty i siódmy rezultat. Równe tempo doprowadziło ich do mety etapu na czwartej pozycji w WRC2 i trzeciej w WRC2 Challenger. Różnice są jednak niewielkie i kolejne dni mogą mocno pozmieniać klasyfikację.

– Można powiedzieć: czeski piątek za nami. Zakończyliśmy pierwszy prawdziwy dzień walki w Rajdzie Europy Centralnej. Tak trudnych warunków się nie spodziewałem, znając charakterystykę tutejszych odcinków specjalnych. Duże, głębokie cięcia w połączeniu z obfitym deszczem oznaczały bardzo śliską nawierzchnię. Odcinki były momentami trudne do przejechania. Jesteśmy na trzecim miejscu w WRC2 Challenger, na czwartym w WRC2. Różnice w klasyfikacji nie są duże, a jak na to, że nie mam doświadczenia w tym aucie na asfalcie, to jest bardzo dobrze. Jestem zadowolony z wyczucia, brakuje mi jeszcze trochę pewności ze względu na ustawienia. Jutro inne odcinki specjalne, w kolejnych krajach. Będzie pewnie troszkę mniej brudu, chociaż kto wie… Trzymajcie kciuki – mówi Kajetan Kajetanowicz, trzykrotny rajdowy mistrz Europy.

Dzisiejszy etap składa się z trzech dwukrotnie pokonywanych odcinków specjalnych, na terenach Austrii i Niemiec. Są to OS 9/12 Schärdinger Innviertel (15,72 km), OS 10/13 Mühltal (27,15 km) oraz OS 11/14 Knaus Tabbert Bayerischer Wald (11,88 km).

google_news