Bielsko-Biała Sport Cieszyn Czechowice-Dziedzice Żywiec Sucha Beskidzka Wadowice Oświęcim

Był szuter – jest asfalt. I awans! (aktualizacja)

Fot. Kajto.pl

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak walczą o podium w Rajdzie Hiszpanii 2019. Załoga LOTOS Rally Team bardzo dobrze pokonała pierwszą, sobotnią pętlę, awansując do pierwszej trójki klasyfikacji WRC 2! Trzynasta runda Rajdowych Mistrzostw Świata jest jedyną w kalendarzu rozgrywaną na dwóch nawierzchniach. Po wczorajszej rywalizacji na szutrze załogi przeniosły się na próby asfaltowe.

Drugi etap zawodów rozpoczęła pętla składająca się z trzech odcinków specjalnych: Savallà (14,08 km), Querol (21,26 km) i El Montmell (24,40 km). Po dobrych czasach zanotowanych na pierwszej i drugiej próbie Kajetanowicz ze Szczepaniakiem stracili kilkanaście sekund na trzecim odcinku. Byli zmuszeni jechać ponad 15 kilometrów “na zderzaku” poprzedzającej załogi, która po zmianie koła w niebezpieczny sposób wróciła na trasę, wjeżdżając tuż przed rajdówkę Polaków.

Mamy po pierwszej sobotniej pętli awans na trzecią pozycję. Walka jest wyrównana. Wiele emocji towarzyszyło nam podczas tej pętli. Tuż przed naszym samochodem na ostatnim odcinku wyjechał jeden z konkurentów. Jechaliśmy za nim około piętnaście kilometrów. Ukończyliśmy oes dosłownie dwie sekundy za nim. Jadąc zderzak, w zderzak. To nie było łatwe. Z jego strony trochę nie fair. Czekamy na nadanie czasu. Tak naprawdę chcę się skoncentrować na swojej pracy – powiedział Kajetan Kajetanowicz, trzykrotny Rajdowy Mistrz Europy.

Aktualizacja

Niesieni dopingiem tłumu polskich fanów Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak ukończyli drugi etap Rajdu Hiszpanii 2019. Polacy dzięki bardzo dobrej dyspozycji awansowali dziś do czołowej trójki kategorii WRC 2 i jutro powalczą o utrzymanie miejsca na podium. Na koniec dnia załoga LOTOS Rally Team wykręciła doskonały, dziewiąty czas w klasyfikacji generalnej, pokonując większość konkurentów w samochodach klasy R5 czy dziewięciokrotnego mistrza świata Sébastiena Loeba, jadącego rajdówką klasy WRC!

Na czele kategorii WRC 2 są Francuzi, Camilli i Veillas (Citroën C3 R5), minutę tracą do nich ich rodacy, Loubet i Landais (Škoda Fabia R5 evo). Kajto i Maciek są na trzeciej pozycji, tylko 18 sekund za wiceliderami.

Drugi dzień Rajdu Katalonii to nowe rozdanie – rajd asfaltowy. Cieszę się, bo awansowaliśmy. Jesteśmy w tej chwili na podium. Muszę być sprytny, a jednocześnie chciałbym walczyć. To nie jest łatwe, ponieważ mam tutaj dużą przyjemność z jazdy. Chcę się ścigać z tymi chłopakami, ale muszę jednocześnie myśleć o tym, żeby nie popełniać błędów, które przychodzą tutaj bardzo szybko. Tempo jest zwariowane. To jest jeden z takich rajdów, które można porównać do wyścigu. Wszyscy kierowcy, którzy jadą tutaj po raz kolejny, znają te odcinki specjalne. Jadą na limicie, dlatego każdy drobny krok z ustawieniem zawieszenia może poprawić lub pogorszyć sytuację. Nam niestety pogorszył na drugiej pętli i to spowodowało, że opony się przegrzewały. Przed nami cala niedziela, fajne odcinki specjalne i dużo zakrętów. Trzymajcie kciuki – mówi Kajetan Kajetanowicz.

Rajd Hiszpanii 2019, nieoficjalna klasyfikacja WRC 2 po OS 13:
1. Camilli/Veillas (Francja, Citroën C3 R5) 2:31:54,0 s
2. Loubet/Landais (Francja, Škoda Fabia R5 evo) +1:00,7 s
3. Kajetanowicz/Szczepaniak (Polska, VW Polo GTI R5) +1:18,7 s
4. Lindholm/Korhonen (Finlandia, VW Polo GTI R5) +1:29,2 s
5. Veiby/Andersson (Norwegia/Szwecja, VW Polo GTI R5) +3:06,7 s
6. Suarez/Inglesias (Hiszpania, Škoda Fabia R5) +3:14,9 s
7. Andolfi/Inglesi (Włochy, Škoda Fabia R5) +3:21,4 s
8. J. Solans/Barreiro (Hiszpania, Ford Fiesta R5 MK2) +3:31,3 s
9. de Mevius/Wydaeghe (Belgia, Citroën C3 R5) +4:26,1 s
10. Bulacia Wilkinson/Cretu (Boliwia/Argentyna, Škoda Fabia R5) +5:24,2 s

Finałowy etap rozegrany zostanie tradycyjnie w niedzielę. Liczy łącznie 74,14 km, na które złożą się dwa odcinki: Riudecanyes (16,35 km, godz. 7.41 i 10.54) oraz La Mussara (20,72 km, godz. 8.38 i 12.18).

google_news