Porady i inspiracje Bielsko-Biała Cieszyn Czechowice-Dziedzice Żywiec Na czasie Sucha Beskidzka Wadowice Oświęcim

Calvin Klein – marka, którą pokochały miliony

Ikona stylu, mentor wśród projektantów młodego pokolenia, a także wyznacznik trendów w modzie na całym świecie – Calvin Klein udowodnił, że dzięki determinacji i ciężkiej pracy można urzeczywistniać marzenia. W ubraniach, zegarkach i perfumach z logo marki wielu klientów odnajduje kwintesencję smaku i dobrego stylu.

Z inspiracji ulicznym stylem

Urodzony w 1942 roku amerykański projektant od dzieciństwa przejawiał zainteresowanie modą, ubraniami i szyciem. Można powiedzieć, że pasję miał zapisaną w genach. Jego babcia była krawcową, a mama gorąco zachęcała syna do doskonalenia umiejętności. Naturalne było więc zapisanie go do liceum High School of Art Design, a następnie – na studia na Art Students Leauge of New York, które ukończył z tytułem doktora. Jego kariera była przesądzona. W 1968 roku Klein pełen pomysłów i energii razem z Barrym K. Schwartzem otworzyli własną firmę. Początkowo sprzedawano w niej wyłącznie damskie sukienki i płaszcze, w których dało poznać się wpływy ówczesnych nowojorskich trendów. Sławny projektant wielokrotnie przyznawał, że inspiracje do tworzenia nowych kolekcji czerpał właśnie z ulicy. Po jego pierwszym pokazie (zresztą bardzo udanym) zorganizowanym z rozmachem podczas New York Fashion Week krytycy zgodnie okrzyknęli go nowym Yves’em Saint Laurentem.

Moda dla młodych, dynamicznych i ambitnych

Calvin Klein to marka, która za główny cel przyjmuje projektowanie ubrań dla klientów młodych, niebojących się nosić odważne kroje i kolory. Jej założyciel z pewnością nie spodziewał się tak spektakularnego sukcesu. Pierwsze kolekcje prawie w całości były poświęcone odzieży dżinsowej, z którą do dziś wielu utożsamia geniusz projektanta. Duch nowoczesności jest wyczuwalny zarówno w przypadku casualowych bluzek, spodni czy żakietów, jak i wykwintnych sukienek, kombinezonów, kurtek. To, w czym dziś modelki wystąpią na pokazie marki CK, jutro nosić będzie cały świat. Oto siła amerykańskiego domu mody.

Szokująca reklama? Proszę bardzo!

Marka Calvin Klein doskonale wie, jak zwrócić uwagę na swoje produkty. Do prowokacyjnych kampanii reklamowych dżinsów i bielizny często zaprasza sławnych i bogatych z pierwszych stron gazet, co z miejsca gwarantuje doskonałą sprzedaż. Na uwagę zasługuje chociażby słynna sesja, w której brytyjski piłkarz prezentuje godną pozazdroszczenia muskulaturę. Po opublikowaniu zdjęć niejedno kobiece serce zabiło mocniej, a bielizna rozchodziła się jak świeże bułeczki. Dziś odważne pomysły nie szokują tak bardzo, a stały się wręcz symbolem produktów z logo CK.

Pachnieć jak Calvin Klein

Oprócz projektowania odzieży marka Calvin Klein zajmuje się także produkcją zegarków oraz perfum. Flakoniki z logo CK to towary kultowe, którymi pachną zarówno wysoko postawieni biznesmeni, jak i celebryci na całym świecie. Nowoczesne pachnidła są przepełnione radosnymi i rześkimi nutami owocowymi, cytrusowymi i kwiatowymi. Współczesne kobiety oraz mężczyźni chcą otaczać się wonnościami amerykańskiego domu mody. Zapachy wyróżniają się buteleczkami w kształtach i kolorach dopieszczonych w każdym szczególe. To dlatego tak miło się na nie patrzy i trzyma w dłoni, a jeszcze przyjemniej jest skropić nimi skórę. Zamknięte w wonnych kompozycjach siła, determinacja oraz witalność idealnie korespondują z filozofią założyciela marki.

W 2016 roku stery domu mody Calvin Klein objął belgijski projektant Raf Simons, który nie boi się wdrażania śmiałych pomysłów do nowych kolekcji.

Skomentuj

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o