Sala sesyjna Starostwa Powiatowego w Cieszynie, była dzisiaj miejscem debaty o transporcie publicznym. Mówiono o planach związanych z przyszłością transportu kolejowego i drogowego. Rzecz dotyczyła głównie zorganizowania komunikacji autobusowej w powiecie cieszyńskim i modernizacji linii kolejowej Cieszyn-Bielsko.
Spotkanie z udziałem przedstawiciel władz samorządowych województwa śląskiego oraz burmistrzów i wójtów z gmin Śląska Cieszyńskiego, a także przedstawicieli i ekspertów z instytucji kolejowych, posłużyło do omówienia aktualnego stanu komunikacji publicznej na terenie powiatu cieszyńskiego. Dyskutowano nad powołaniem powiatowo-gminnego związku komunikacyjnego, który stałby się organizatorem publicznego transportu zbiorowego.
Ostatecznie wybrano inny model, a mianowicie podjęto wspólne stanowisko, w którym upoważniono starostę cieszyńskiego do opracowania zasad wspólnego z samorządami finansowania i funkcjonowania publicznego transportu na terenie powiatu, jego docelowych standardów, priorytetów, form nadzoru i kontroli. – Rozpoczniemy jak najszybciej działania, żeby taki powstał jak najszybciej – podkreślił starosta cieszyński Mieczysław Szczurek.
W dyskusji o planach dotyczących kolejowego ruchu pasażerskiego, udział wzięli m.in. minister Stanisław Szwed, wicewojewoda śląski Jan Chrząszcz, członek zarządu województwa śląskiego Michał Woś i przewodniczący sejmiku województwa śląskiego Jan Kawulok. W swoich wystąpieniach podkreślali oni duże znaczenie dobrze zorganizowanego pasażerskiego transportu kolejowego.
Pojawia się nadzieja, że dojdzie jednak do zmodernizowania odcinka Cieszyn – Goleszów linii kolejowej nr 190. Dodatkowe pieniądze wyasygnuje województwo, biorąc pod uwagę wysokie koszty tej inwestycji , które pojawiły się po otwarciu ofert w przetargu na remont linii kolejowej Bronów – Wisła Głębce. Konkretne terminy jednak nie padły…
Bardzo cieszy walka o kolej Cieszyn-Bielsko przez Goleszów-Skoczów, gdyż linia ta jest bardzo ważna nie tylko turystycznie, ale jako kolej podmiejska i SKM Bielska i Cieszyna. Za to trzeba zauważyć, że jeśli miasto Jastrzębie przepchnie swój pomysł kolei na Katowice przez Pawłowice, w którym za wszelką cenę będzie chciało uzyskać czas połączenia poniżej jednej godziny, może się okazać, że Cieszyn połączenie na Katowice będzie miał z przesiadką. Argumenty są proste mianowicie, bardzo duże szkody górnicze na odcinku Jastrzębie Graniczna-Pawłowice PKP na którym miasto założyło 100km/h, a w rzeczywistości będzie 30 km/h maksymalnie przy ciągłym remoncie. Drugim argumentem jest iż linia… Czytaj więcej »
W pociągu do Katowic na początku też były pustki, a teraz brakuje miejsca. Cieszyn -Goleszów i dalej Ustroń i Wisła to byłoby super połączenie dla wszystkich z rowerami. Do Bielska też wolę jechać pociągiem niż autobusem. Odpowiedni rozkład jazdy i cena i na pewno będzie się opłacać.
Kto z tych pociągów z Bielska do Cieszyna będzie korzystał ? Poseł Szwed – ponad 2 km “na piechotę” do stacji Grodziec, czy wójt Pierzyna tyle samo do dworca kolejowego Jaworze-Jasienica. Proszę nie przeznaczać naszych podatków na wasze, nierealne mrzonki.
Cieszyn-Goleszów, jak juź. Przeczytaj artykól a nie tylko nadpis.
Transport kolejowy w zakresie ruchu pasażerskiego na tym odcinku jest nieopłacalny.Za mały potok pasażerów.Żadne narady tego nie zmienią.Kwestią jest tylko kto za to będzie płacił,jak jest chętny do płacenia to wszystko jest możliwe,ale w tym rejonie nie ma potencjału pasażerskiego .Rachunek ekonomiczny każdego przedsięwzięcia komunikacyjnego jest nieubłagany,ktoś musi do tego dopłacać.
O linii Żywiec – Sucha Beskidzka niektórzy też się tak wypowiadali…
Poczytaj sobie o linii Sucha B.-Żywiec a potem rozważaj :https://dziennikzachodni.pl/ostatni-studencki-pociag-na-linii-zywiecsucha-beskidzka-przed-zmiana-rozkladu-jazdy-zdjeciawideo/ar/9157204
Człowieku Ty nawet nie wiesz co mówisz jak nie opłacalny…. Przypominam że jeszcze w latach ’90 młodzież dojeżdżała pociągiem do szkoły i ludzie do pracy w stronę Cieszyna także… Nie od dzisiaj wiadomo że Cieszyn ma najbardziej atrakcyjną ofertę pod względem szkół w naszym powiecie więc wydaje mi się że linia Cieszyn – Wisła jest opłacalna…. Tylko że jest nie wygodna dla przewoźników autobusowych a szczególnie jednego…. W-L który jest można powiedzieć monopolistą na tym terenie. Ale jak się jest koordynatorem do spraw trans. przy Ministerstwie to można pociągnąć za sznurki i blokować inwestycje rozwoju i powrotu kolei na tym… Czytaj więcej »
Niesamowite, były i obecna wójt Goleszowa na jednym zdjęciu ……….
Czy ktokolwiek z burmistrzów Cieszyna był?
Niestety, tylko na PIS można liczyć !