E-edukacja Cieszyn

Cieszyn: Zwolnieni z teorii. Czy warto pić energetyki?

Fot. ZSEG Cieszyn

Mimo ograniczeń związanych z szalejącym koronawirusem w Zespole Szkół Ekonomiczno-Gastronomicznych w Cieszynie realizowany jest projekt społeczny “Zwolnieni z teorii”.

To największa Olimpiada, w której do tej pory ponad 80 tys. uczniów z całej Polski, zrealizowało już ponad 2,8 tys. projektów społecznych, które pozytywnie wpłynęły na życie ok. 15 milionów Polaków. Podczas olimpiady, uczniowie organizują własne projekty społeczne ucząc się samodzielności, innowacyjności i kreatywności. Realizując projekt odpowiadają na problemy czy sytuację danej społeczności. czerpią inspiruję do działania społecznego i samodzielnego budowania własnej przedsiębiorczości. Każdy finalista zdobywa certyfikat ceniony przez pracodawców na całym świecie. Najlepsze projekty co roku odbierają nagrody z rąk przedstawicieli najwyższych władz państwowych – premiera lub ministrów. Olimpiada objęta jest patronatem honorowy Ministerstwa Rozwoju.

Tematem realizowanego projektu jest: “Energetyki – czy warto”. Zadanie realizują trzy uczennice, które uczą się zawodu w kierunku technik żywienia i usług gastronomicznych: Paulina Mazur, Paulina Przybyła, Weronika Waleczek. Wszystkie trzy interesują się tematyką zdrowego stylu życia i zasadami prawidłowymi odżywiania.

– Do baczniejszego przypatrzenia się temu tematowi zainspirowała nas wiedza, którą mamy na ten temat i widok koleżanek i kolegów na korytarzach, kiedy widzimy ich z puszkami tego napoju w rękach. Chcemy im przedstawić obiektywny obraz tego wyrobu, tak aby każdy z nich wiedział z czym ma do czynienia, za co płaci kupując tego typu napoje i jaki mają one wpływ na jego organizm. Ponadto realizacja projektu społecznego jest dobrym sposobem na zyskanie doświadczenia i umiejętności społecznych, które są bardzo ważne dla pracodawców. Za rok kończymy szkołę i chcemy wykorzystać zdobyte umiejętności w podjęciu dobrej pracy – mówią uczennice.

google_news
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments