Porady i inspiracje Bielsko-Biała Cieszyn Czechowice-Dziedzice Żywiec Sucha Beskidzka Wadowice Oświęcim

Czy pozycjonowanie stron www to skuteczna forma promocji w internecie?

Zakładając stronę internetową, większość zdaje sobie sprawę z tego, czym jest pozycjonowanie i że daje dobre efekty, jeśli chodzi o promocję. Jednak sama taka świadomość nie wystarczy, by strona uplasowała się na dobrej pozycji w wyszukiwarce. Tworzenie stron internetowych musi odbywać się w odpowiedni sposób, muszą być prowadzone procesy optymalizacyjne. Na skuteczność działań SEO składa się kilka czynników, o których warto pamiętać. Pierwsze efekty są widoczne dopiero po kilku tygodniach, a pełne nawet po półrocznym okresie, co także należy mieć na uwadze. Aby nasze strony internetowe były wysoko w Google trzeba o nie odpowiednio zadbać.

Dobre praktyki pozycjonowania stron

1. Właściwy dobór słów kluczowych

Dobierając słowa kluczowe, pod które pozycjonuje się stronę, trzeba wybrać te najbardziej pasujące do niej i możliwie jak najlepiej wpływające na konwersję. Czym jest konwersja – to wejścia na stronę, które kończą się m.in. dokonaniem zamówienia produktu lub usługi. Zatem są to takie frazy, które przyciągają na stronę internautów faktycznie zainteresowanych ofertą. Mogą z niej skorzystać „już teraz” albo w najbliższym czasie, a w pierwszej kolejności np. zapiszą się do newslettera.

2. Mocne linki, które prowadzą na pozycjonowaną stronę

By być widocznym w wyszukiwarce, jej roboty (algorytmy) muszą zebrać jak najwięcej pozytywnych bodźców z sieci na temat pozycjonowanej witryny. Niezwykle pomocne są więc linki, dzięki którym uzyskuje się mocne wparcie, gdy roboty taksują stronę. Jak to działa – jeśli na danej stronie znajdzie się odnośnik, który prowadzi do pozycjonowanej strony, wyszukiwarka odczyta to jako sygnał, że witryna jest wartościowa.

Jednak link linkowi nierówny, dlatego lepiej mieć tylko kilka takich odnośników, niż 150. Szczególnie jeśli większość pochodzi ze stron niepowiązanych tematycznie lub gdy są to linki pozyskiwane „hurtowo”. Co to oznacza? Wyszukiwarki są wyczulone na pozycjonowanie stron internetowych, czyli na dziesiątki odnośników, które pojawiają się w krótkim czasie. Nie są to tolerowane działania, więc ostatecznie można sobie bardziej zaszkodzić niż pomóc. Podobnie, jeśli linki będą pochodzić ze strony internetowej niepowiązanej tematycznie, a co gorsze, z takich, które mają złą reputację. Z tego też powodu trzeba na bieżąco monitorować, skąd te odnośniki pochodzą i w razie, gdyby były „złe” dla pozycjonowanej strony, usuwać je na bieżąco.

3. Wyszukiwarka, pod którą pozycjonuje się stronę

Przyjęło się, że strony internetowe pozycjonuje się pod Google, ale tak naprawdę można je pozycjonować pod każdą wyszukiwarkę. Wybór konkretnej zapewnia mniejsze lub większe zainteresowanie, w zależności od tego, jak wielu internautów korzysta z określonej wyszukiwarki. Google od wielu lat przoduje, dlatego zrozumiałe jest, że działania SEO są nakierowane na uzyskanie jak najlepszej pozycji właśnie w tej. Czasami warto jednak zastanowić się nad widocznością strony również w innych wyszukiwarkach, które także cieszą się zainteresowaniem. Zwłaszcza gdy oferuje się produkty, które nie należą do zbyt popularnych i łatwo dostępnych. Inną wyszukiwarką, którą internauci kojarzą i z której niekiedy korzystają, jest np. bing.

4. Oryginalna treść na stronie dobrze opisana w języku HTML

Kiedy tworzymy stronę internetową, nie można zapomnieć o treści. Najczęściej ten element strony pojawia się na samym końcu i przez to również „myśli się” o nim na samym końcu. Jest to zła praktyka, ponieważ od początku stronę tworzy się dla konkretnej grupy odbiorców. Jeśli pozycjonowanie ma być lokalne, czyli np. na określone miasto lub województwo, należy spodziewać się, że po działaniach SEO, stronę będą odwiedzać głównie internauci z tego konkretnego regionu.

Treść na stronie nie może się też powtarzać ani być „jota w jotę” z tą, która już jest dostępna w sieci. Poza tym każdy fragment tekstu musi być dobrze opisany dla robotów wyszukiwarki, by mogły go właściwie „przeczytać”. Jeśli więc na stronie znajduje się opis produktu, powinien mieć zhierarchizowane nagłówki od najważniejszego do najmniej ważnego w zakresie od h1 do h6. Zamieszczając zdjęcia i multimedia, nie można ich pozostawić bez opisu dla robotów. Koniecznie powinien pojawić się przy nich znacznik alt, a po nim tekst, który komunikuje, co przedstawia taki obraz, dźwięk lub film. Jest to ważne i dla wyszukiwarki i dla internautów, jeśli na przykład będą korzystać ze starszej wersji przeglądarki i multimedia się im nie wyświetlą.

5. Ciągłość działań z zakresu SEO

Strona znajduje się w końcu na upragnionej pozycji w wyszukiwarce? Przedsiębiorca nierzadko dochodzi do wniosku, że już więcej nie musi „łożyć na pozycjonowanie strony”. Jaki jest tego efekt? Właściwie, gdy tylko przestanie korzystać z usług pozycjonera, witryna spada „na łeb na szyję” w rankingu. To, co głównie „napędza pozycję” strony w rankingu wyszukiwarki, to mozolnie budowane zaplecze, skąd pochodzą mocne i wartościowe linki zwrotne. W momencie, gdy rezygnuje się ze współpracy z osobą pozycjonującą stronę, odnośniki te przestają działać.

Poza tym wyszukiwarka „plusuje” te witryny, które regularnie dodają nowe treści. Rezygnując z pozycjonowania, strona również przestaje się rozwijać pod tym kątem. Codziennie też powstają nowe serwisy internetowe, które pozycjonują się na te same frazy – gdy będą aktywne, w niedługim czasie wyprzedzą w rankingu stronę, na której już nie prowadzi się działań SEO.

Stwórz z nami stronę internetową i zapewnij jej świetną widoczność w internecie dzięki pozycjonowaniu w Google. Skontaktuj się z nami pod adresem: https://www.activate.pl/

Agencja SEO/SEM ACTIVATE
E-mail: [email protected]
Tel. 518 936 711
www.activate.pl

google_news
1 Komentarz
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Mariusz86
Mariusz86
3 lat temu

Artykuł napisany dość prostym językiem ale bardzo przystępnym dla początkujących, zainteresowanych tematem pozycjonowania i tworzenia stron