Porady i inspiracje

Czym jest pozycjonowanie stron – jak działa, co daje pozycjonowanie strony i ile kosztuje SEO?

Chociaż e-marketing coraz częściej stawia się jako podstawową formę promocji nowoczesnych biznesów, wciąż wiele osób zachodzi w głowę – co to pozycjonowanie stron? Najczęściej ktoś gdzieś usłyszał lub przeczytał o tym terminie, lecz nie do końca zdaje sobie sprawę z tego, czym dokładnie jest pozycjonowanie stron www i jak może być wykorzystane na korzyść firmy. Sporo biznesmenów wciąż zastanawia się więc, na czym polega pozycjonowanie strony i co daje SEO. W tym artykule rzucamy nieco światła na to zagadnienie.

Co oznacza pozycjonowanie strony internetowej?

Wielu przedsiębiorców wciąż stawia na tradycyjne metody reklamy jak radio, telewizja czy billboardy, nie zdając sobie sprawy z potencjału drzemiącego w działaniach internetowych. Na szczęście obszar ten ma stosunkowo niski próg wejścia i po zapoznaniu się z kilkoma podstawami, można zacząć stawiać pierwsze nieśmiałe kroki na tym gruncie.

SEO – z angielskiego, search engine optimization – to zakres działań mających na celu podniesienie widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwarki internetowej (ze szczególnym naciskiem na Google – najpopularniejszą wyszukiwarkę na świecie). Obecnie taka optymalizacja staje się podstawową formą marketingu oraz szeroko rozumianych działań w internecie. Dzięki poprawie widoczności witryny dużo łatwiej pozyskasz nowych klientów, utrzymasz pozytywne relacje z już istniejącymi kontrahentami czy zyskasz status eksperta w branży, którego opinia będzie miała niemałe znaczenie w środowisku.

W takim razie, co oznacza pozycjonowanie strony internetowej? Każdy, kto próbuje stworzyć biznes w internecie w sposób efektywny, mający przynieść satysfakcjonujące rezultaty, musi respektować zasady istniejące w obszarze marketingu internetowego. W kontekście pozycjonowania prawidła te dzielą się na realizowane w obszarze samej witryny oraz poza nią (tzw. działania on-page oraz off-page). Każda reguła ma precyzyjnie określony zestaw czynności, jakie należy wykonać, aby widoczność strony w wynikach wyszukiwarki była możliwie jak najwyższa.

Pozycjonowanie strony w wyszukiwarce – co daje?

Skoro wiesz już, czym jest pozycjonowanie stron, warto odpowiedzieć sobie na pytanie, co ono w zasadzie daje – wysoka pozycja na stronie z wynikami wyszukiwania (SERP) to:

  • łatwiejsze znajdowanie firmy przez klientów – skoro Twoja witryna zacznie pojawiać się wyżej w wynikach wyszukiwania, użytkownicy z oczywistych powodów będą częściej ją odwiedzać, co przekłada się na większy ruch na stronie oraz zwiększoną szansę poszerzenia puli klientów;
  • większa rozpoznawalność marki – im wyżej jesteś w wynikach wyszukiwania, tym częściej nazwa Twojej firmy będzie pojawiać się użytkownikom szukających określonych usług i produktów. Dzięki temu zaczniesz być kojarzony i internauci nawet podświadomie przypiszą nazwę firmy do konkretnej branży;
  • większa sprzedaż – większy ruch, częstsze odwiedziny na stronie, łatwiejsze docieranie do niej – wszystko to powoduje, że długoterminowo zwiększy się sama sprzedaż;
  • budowa autorytetu i zyskanie statusu lidera opinii – wysokie miejsce w rankingu oznacza wartościowe treści na stronie – dzięki regularnie publikowanym tekstom, poradnikom i materiałom audiowizualnym, klienci zaczną traktować Cię poważniej, dostrzegą potencjał w Twoim contencie, a Ty zyskasz status osoby godnej zaufania, z której opinią warto się liczyć;
  • kontrola nad budżetem – pozycjonowanie w wyszukiwarkach wymaga miesięcznego budżetu, lecz, co najlepsze, to Ty go określasz. W zależności od jego wysokości można podjąć działania o różnym stopniu zaawansowania, lecz nic nie stoi na przeszkodzie, aby w jednym miesiącu nieco zmniejszyć kwotę przeznaczoną na promocję w wyszukiwarce;
  • długoterminowe rezultaty – pozycjonowanie wymaga czasu, na efekty trzeba poczekać czasami nawet kilka miesięcy, lecz te rezultaty nie znikną nagle. Dobre witryny promowane przez Google mają ogromne szanse na zajmowanie wysokiego miejsca przez długi czas, nawet po zakończeniu działań SEO. Zależy to przede wszystkim od trudności branży i działań prowadzonych przez witryny konkurencyjne.
Pozycjonowanie stron w Google – jak działa?

Na pozycjonowanie strony składa się wiele czynników, które są istotne dla użytkowników oraz algorytmów wyszukiwarki. Kluczem do sukcesu jest tutaj dostosowanie swojej witryny do potrzeb i jednych, i drugich. Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych opiera się na czynnościach w obrębie jej samej (on site), jak i poza nią (off site). Mowa tutaj o następujących elementach:

  • przejrzysty adres, tytuł i meta opis – im więcej czytelnych informacji na temat strony otrzyma użytkownik jeszcze przed kliknięciem linku do niej – tym lepiej, zadbaj o to, aby adres oraz tytuł strony nawiązywał do jej treści, nie zapomnij też o meta opisie, czyli informacji widniejącej pod adresem URL w wynikach wyszukiwania;
  • hierarchia nagłówków – najistotniejsze  informacje zawsze powinny być najjaśniej zaznaczone i widoczne zaraz po wejściu na podstronę – ma to znaczenie nie tylko, jeśli  chodzi o pozycjonowanie w wyszukiwarkach, lecz także z perspektywy wygody internautów, którzy chcą od razu wiedzieć, jakie informacje są najważniejsze, a jakim można poświęcić mniejszą uwagę.
  • wygoda i użyteczność – pozycjonowanie stron w Google polega także na stworzeniu wygodnej w nawigowaniu, responsywnej witryny, która nie pozwoli użytkownikom zbyt długo czekać na wczytanie się;
  • regularne dodawanie wartościowego contentu – content, czyli szeroko rozumiana treść – tekstowa, obrazkowa, audiowizualna itd. W podniesieniu współczynnika contentowego pomoże np. regularne prowadzenie bloga, na którym publikować będziesz wpisy objaśniające  zjawiska występujące w Twojej branży;
  • umieszczenie fraz kluczowych – frazy pozwalają użytkownikom na sprawne i szybkie znalezienie interesujących ich treści w sieci;
  • linkowanie wewnętrzne – aby umożliwić użytkownikom wygodne nawigowanie w obrębie serwisu, zadbaj o infrastrukturę linkowania wewnętrznego, a więc tworzenia bezpośrednich odsyłaczy pomiędzy wpisami na blogu i innych podstronach.;

Chociaż powyższe przykłady w żadnym razie nie wyczerpują tematu, to dość wyraźnie demonstrują, jak złożonym procesem jest pozycjonowanie firm, sklepów internetowych oraz stron. I nie tyle chodzi tutaj o stopień trudności, ile bardziej o liczbę poszczególnych elementów wchodzących ze sobą w interakcję.

Ile kosztuje pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach?

Rozważaniom na temat pozycjonowania w Google często towarzyszą wątpliwości w zakresie kosztów, jakie należy przeznaczyć na efektywne czynności. Niestety trudno byłoby podać tutaj jedną liczbę, wszystko zależy od czasu prowadzenia działań, zakresu, narzędzi oraz tego, czy zamierzasz zająć się tym samemu, czy interesuje Cię pozycjonowanie z agencją SEO. Ważnym czynnikiem jest także obszar promocji (inaczej wygląda pozycjonowanie lokalne, nastawione na wypromowanie działalności w konkretnym mieście czy województwie, a inaczej, kiedy chcesz pozyskiwać klientów z całej Polski) oraz konkurencyjność branży, w której działasz. Właśnie dlatego wiele agencji przygotowuje indywidualną wycenę dostosowaną do specyfiki i oczekiwań zleceniodawcy. Jeśli zastanawiasz się, ile kosztuje pozycjonowanie stron, skorzystaj z opcji bezpłatnej wyceny i określ swoje priorytety biznesowe.

Pozycjonowanie stron – gdzie najlepiej?

Skoro wiesz już, na czym polega skuteczne pozycjonowanie stron, zastanów się nad tym, czy chcesz podjąć współpracę z agencją, czy spróbujesz własnych sił w tym zakresie. Jeśli jednak interesuje Cię ta druga opcja, pamiętaj, że na działania SEO należy poświęcić wiele czasu. Nie można podchodzić do nich bez wcześniejszego planu i rozbudowanych analiz. Nie każdy, kto prowadzi własny biznes, może pozwolić sobie na pełne zaangażowanie w e-marketing. Znacznie lepszym pomysłem jest zatem współpraca z profesjonalistami, którzy na rynku istnieją już od lat i doskonale znają wszystkie tajniki prowadzenia działań SEO. Idealnym przykładem jest SEMPIRE, agencja cechująca się połączeniem ponad dziesięcioletniej praktyki, specjalistycznej wiedzy oraz indywidualnego podejścia do każdego zlecenia.

Szukasz niezawodnej agencji, która zapewni Ci wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania? Skontaktuj się z SEMPIRE, zapoznaj z ofertą i uzyskaj bezpłatną wycenę.

——————————————-

Agencja SEM / SEO SEMPIRE

E-mail: kontakt@sempire.pl

Telefon: 61 333 22 11

https://www.sempire.pl/pozycjonowanie-stron.html

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments