W obecnych czasach słowo „outsourcing” nie jest jakimś nie zrozumiałym i skomplikowanym pojęciem. Prawie każda korporacja, prowadząca jakąkolwiek działalność gospodarczą, korzysta z usługi outsourcingu. W tym artykule wyjaśnimy sobie, dlaczego outsourcuje się swoje usługi zewnętrznym podmiotom gospodarczym oraz jakie korzyści te podmioty z takiego współdziałania uzyskują.
1. Komu jest potrzebny outsourcing sprzedaży ?
Outsourcing sprzedaży jest jednym ze sposobów zwiększenia efektywności przedsiębiorstwa korzystającego z tej usługi. Outsourcing – to jest bardzo ważna metodologia biznesowa, która umożliwia przedsiębiorstwu szybko, efektywnie i optymalnie reagować na potrzeby swojego klienta. Dlatego taki „support serwis” przede wszystkim jest potrzebny przedsiębiorstwu:
a. które nie dysponują dużym budżetem lub które wczesnym etapie nie są w stanie ponieść kosztów utworzenia własnego (wewnętrznego) zespołu wsparcia sprzedaży – własnego działu marketingu;
b. które zamierzają częściowo „odciążyć” z części zadań własny zespół wsparcia sprzedaży. Spróbujmy to wyjaśnić. Dla przedsiębiorstw lub korporacji, które zdecydują się na outsourcing sprzedaży, zyskują z tego wiele wymiernych korzyści:
- nie mają konieczności rekrutacji dodatkowego zespołu, więc automatycznie oszczędzają na kosztach wynagrodzeń pracowników;
- nie musi organizować szkoleń marketingowych dla zatrudnionych pracowników, ty samym efektywniej wykorzystujesz ich czas pracy;
- nie musi wynajmować dodatkowych powierzchni biurowych ani inwestować w rozwój środków transportowych – ograniczenie i stabilizacja stałych kosztów prowadzonej działalności;
Taki „outsource support” jest potrzebny małym prywatnym firmom oraz hand-made biznesom, małemu i średniemu e-commerce (internetowe sklepy, serwisy ogłoszeniowe, czy na przykład portale aukcyjne). Również z tego serwisu mogą się skorzystać firmy SaaS (software as serwis), portale internetowe które oferują usługi copywritingu, tłumaczeń dokumentów, rekrutacji pracowników, obsługi księgowo-prawnej, itp..
Doskonałym wyborem wsparcia dla przedsiębiorstw jest ukraińska outsourcingowa korporacja Wow24-7, która zapewnia obsługę swoich klientów na najwyższym poziomie 24/7, przez całą dobę i we wszystkie dni tygodnia. Gdzie lead (potencjalny klient), wchodząc na jej stronę internetową, może zadawać nurtujące go pytania, a także ma możliwość kupowania konkretnych usług i towarów z bogatej oferty tego serwisu.
2. Pomoc w sprzedaży
Tutaj spróbujemy dokładniej zobaczyć, na wybranych przykładach, komu jeszcze jest pomocny, a nawet niezbędny outsourcing sprzedaży. Za przykład weźmiemy firmę, która zajmuje się tłumaczeniem tekstów. Stronę internetową takiego biura odwiedza klient, który chwilowo jest nim potencjalnie klientem i zamierza pozyskać dla siebie konkretną informację. W takim przypadku najważniejszym jest „nie przegapić” tego momentu i „błyskawicznie” zareagować, w czasie rzeczywistym, na nurtujące klienta pytanie. Takie profesjonalne, natychmiastowe i bez względu na porę dnia czy nocy, wsparcie może zapewnić ukraińska firma outsourcingowa Wow24-7. Taka usługa odgrywa bardzo istotną role, gdyż potencjalnego klienta przekształca w klienta realnego. Jednocześnie przynosząc realny konkretny zysk finansowy dla firmy. Bo często, wystarczy zadać kilka właściwych pytań serwisu wsparcia, żeby zrozumieć, czy ta osoba jest gotowa kupić daną usługę lub oferowany towar.
3. Jaką korzyść niesie jeszcze wsparcie od zewnętrznego zespołu wsparcia od firmy zagranicznej
Outsourcing, to także jest doskonałe narzędzie do generowania(wyszukiwania) potencjalnych klientów i wsparcia dla działu sprzedaży przedsiębiorstwa na rynku „zagranicznym”. Taki zespół wsparcia, działający w konkretnym państwie, może łatwiej pozyskać zagranicznego klienta, a tym samym w sposób naturalny pomóc w rozwoju naszego przedsiębiorstwa, gdyż dokładniej zaznajomiony jest z „kuturowo-historyczną” specyfiką danego społeczeństwa (rynku).
A później te wszystkie dane są przekazywane do działu marketingu sprzedaży, który na ich podstawie może przyjąć konkretną strategię marketingową dla danego regionu swojej działalności.
Kolejną funkcją jest ułatwienie w organizacji spotkań dla zespołu sprzedaży z potencjalnymi klientami naszej firmy – oszczędza czas i podnosi ich efektywność biznesową. Menedżer z klientem uzgadnia tylko szczegóły podpisują stosowną końcową umowę, gdyż pozostałe elementy tej konkretniej współpracy zostały już wcześniej uzgodnione z klientem przez przedstawiciela firmy outsourcingowej.
Myślę, że chwilowo, istotnym problemem na rynku polskim jest brak takich firm, które specjalizowały by się na outsourcingu wsparcia i sprzedaży. Dlatego polecam z korzystania się z zagranicznych outsourcingowych firm, takich jak ukraińska firma WOW24-7, która z założenia rozwija razem z twoim biznesem, a wysoko kwalifikowane jej kadry specjalistów są już fachowo przygotowane do wspierania klientów na najwyższym światowym poziomie.
Podaje się referencje