Wydarzenia

Jak etykiety wpływają na wybór konsumenta?

Czy wiesz, że już pierwsze spojrzenie na produkt decyduje o tym, czy trafi on do koszyka? Badania wskazują, że przeciętny konsument potrzebuje zaledwie kilku sekund, aby podjąć decyzję zakupową. Dlatego etykiety odgrywają niebagatelną rolę, przyciągając uwagę i przekazując istotne informacje. Sprawdź, jak mogą one skutecznie wspierać sprzedaż.

Niewielkie etykiety samoprzylepne, w których drzemie wielka moc

Etykiety nie są tylko nośnikiem informacji. Obecnie coraz częściej wykorzystywane są jako narzędzie marketingowe. Dzięki nim przedsiębiorstwa mogą wyróżnić swoje produkty, a także wzmocnić strategię sprzedażową. Umieszczane na nich dane, takie jak skład produktu, cena czy pochodzenie, wpływają na wybory konsumentów. Celem etykiet jest więc nie tylko przekazywanie treści, ale również przyciąganie uwagi i budowanie zaufania do marki.

Jak etykieta produktu wpływa na jego postrzeganie przez konsumentów?

Pierwsze wrażenie ma ogromne znaczenie w procesie zakupowym. Badania pokazują, że aż 70% decyzji zakupowych podejmowanych jest przy półce sklepowej, a wzrok konsumenta automatycznie przyciągają najbardziej wyróżniające się etykiety. Ich wygląd wpływa na percepcję produktu, a jednocześnie na jego zapamiętywanie. Im bardziej wyjątkowy design, tym większa szansa, że produkt zostanie zapamiętany, a klient wróci po niego ponownie.

Etykiety spersonalizowane, czyli skuteczne narzędzia marketingowe

Mając świadomość tego, jak duże znaczenie mają odpowiednio zaprojektowane etykiety produktowe, wybór ich kolorów, kształtów i typografii na etykiecie nie powinien być przypadkowy.

Kolorystyka tych elementów umieszczanych na produktach oddziałuje na odbiorców — czerwony przyciąga uwagę, zielony sugeruje naturalność, a niebieski buduje zaufanie. Jeśli chodzi natomiast o kształty, zaokrąglona etykieta produktu często kojarzy się konsumentom z delikatnością, z kolei ich ostre krawędzie mogą budzić wrażenie surowości.

Sam odpowiednio dobrany kolor i kształt etykiety samoprzylepnej to jednak połowa sukcesu. Istotna jest także właściwa czcionka. Powinna ona być przede wszystkim czytelna oraz podkreślać najważniejsze informacje o produkcie.

A co, jeśli produkt ma się szczególnie wyróżniać na półce? W takim przypadku rozwiązaniem są etykiety spersonalizowane poprzez uszlachetnianie pozwalające tworzyć na nich złocenia czy tłoczenia, które wywołują wrażenie luksusowości. Dzięki nim produkty opatrzone takimi etykietami rzucają się w oczy i zachęcają po sięgnięcia po nie, aby je obejrzeć. Od trzymania ich w dłoni do włożenia do koszyka dzieli je już wtedy niewielki krok.

Etykiety produktowe a budowanie marki

Właściwie zaprojektowane i wykonane etykiety samoprzylepne nie tylko pomagają w promowaniu produktów, ale także budowaniu rozpoznawalności stojącej za nimi marki. Dlatego ważne jest, aby były one spójne z jej tożsamością. 

Dodatkowo etykiety produktowe można wykorzystać także do storytellingu. Przekazywanie na nich historii związanych z pochodzeniem produktu czy wartościami firmy pozwala stworzyć głębsze relacje z klientem, które przekładają się na jego lojalność.

Informacyjna rola etykiet samoprzylepnych

Promocja produktów, budowanie marki — w tym wszystkim nie można jednak zapomnieć o tym, że konsumenci oczekują od etykiet przede wszystkim informacji. Dlatego poza wszystkimi elementami musi ona zawierać dane o produkcie obejmujące:

  • skład,
  • wartości odżywcze,
  • datę ważności,
  • pochodzenie (kraj produkcji).

Informacje te nie muszą być jednak wyłącznie suchymi faktami. Doskonale sprawdzają się do przemycenia w nich elementów, na które współcześni konsumenci zwracają szczególną uwagę, związanych z ekologią i zrównoważonym rozwojem. Dzięki nim marka może zyskać status dbającej o środowisko i wygrać z konkurencją bez rywalizowania z nią ceną.

Etykiety samoprzylepne to coś więcej niż tylko nalepka na produkcie

Etykiety powinny nie tylko przyciągać uwagę, ale także przekazywać istotne informacje w sposób zrozumiały i atrakcyjny. Taki efekt pozwala jednak uzyskać jedynie ich profesjonalne wykonanie, które zapewnia drukarnia etykiet INICLA. Dzięki temu, że bazuje ona na nowoczesnych technologiach druku cyfrowego oraz fleksograficznego, zapewnia najwyższą jakość oznaczeń produktów. Do tego oferuje także szeroki zakres metod uszlachetniania w postaci zarówno hot stampingu, jak i tłoczenia, lakierowania oraz wykończeń typu soft touch, które pozwalają stworzyć z ich pomocą etykiety samoprzylepne pozytywnie wpływające na postrzeganie produktu i wyróżnienie go na sklepowych półkach.

Etykiety odgrywają niezwykle ważną rolę w procesie zakupowym, wpływając na wybory konsumentów. Ich zadaniem jest przyciąganie uwagi, przekazywanie istotnych informacji oraz budowanie wizerunku marki. Dzięki odpowiednio dobranym kolorom, kształtom, typografii i materiałom, firmy mogą skutecznie zwiększać swoje szanse na sukces sprzedażowy. Dlatego warto pamiętać, że dobrze zaprojektowana i wykonana etykieta to nie tylko narzędzie marketingowe, ale także element, który buduje relację z klientem i wzmacnia jego lojalność.

google_news