Wydarzenia Bielsko-Biała Cieszyn Czechowice-Dziedzice Żywiec Sucha Beskidzka Wadowice Oświęcim

Jak wybrać dobry kurs copywritingu

Copywriting, wraz z rozwojem rynku e-commerce, cieszy się coraz większa popularnością. Mnóstwo przedsiębiorców stara się zaistnieć w branży internetowego handlu i tworzy przy tym setki miejsc pracy dla osób, które opanowały umiejętność tworzenia tekstów użytkowych. Jak zdobyć jedno z nich? Który kurs copywritingu wybrać, aby jak najszybciej rozpocząć zarabianie na pisaniu? Sprawdź w tym artykule.

Co to jest copywriting

Rynek pracy podlega obecnie dynamicznym zmianom. Najróżniejsze ograniczenia i obostrzenia, z którymi mieliśmy do czynienia na przestrzeni ostatnich miesięcy, zmusiły przedsiębiorców do wprowadzenia nowych form sprzedaży towarów i usług, a pracowników do zmiany form wykonywania swoich obowiązków. Jeszcze kilkanaście miesięcy temu nie do pomyślenia byłoby, że aż tyle osób zacznie pracować zdalnie.

Na popularności zyskują zawody, które kilka lat temu traktowano wyłącznie w kategoriach ciekawostki. Jednym z tych zawodów jest copywriting, czyli tworzenie tekstów użytkowych. Aby zrozumieć nagłą popularność copywritingu należy zauważyć, że internet, wbrew wszystkim pozorom, to medium oparte przede wszystkim o wykorzystanie tekstu. Przenosząc biznes do sieci, przedsiębiorcy potrzebują ogromnej ilości najróżniejszych treści tekstowych. Wśród nich znajdziemy opisy produktów, teksty reklam, posty w mediach społecznościowych, a także artykuły i wpisy blogowe, które mają zapewniać zainteresowanie potencjalnych klientów. Tworzeniem tych treści zajmują się zawodowi copywriterzy.

Jednak ogromne zapotrzebowanie na treści tekstowe to nie jedyny powód rosnącej popularności tego zawodu. Jest nim również elastyczność. Owszem – copywriter może pracować na etacie w pełnym wymiarze czasu, jednak zdecydowana większość twórców treści wykonuje swój zawód w ramach freelancingu. Nie zawierają umowy z jednym przedsiębiorcą, ale wykonują najróżniejsze zadania dla wielu pracodawców jednocześnie. W tym wypadku największą zaletą jest swoboda w organizacji swojej pracy. Copywriting możesz traktować całkiem poważnie, decydując się na podjęcie zatrudnienia w jednej z agencji reklamowych, możesz też traktować go wyłącznie w kategoriach jednego ze sposobów na dorobienie do pensji.

Jaki powinien być kurs copywritingu

Do rozpoczęcia kariery copywritera będziesz potrzebował kilku umiejętności. Podstawową z nich jest opanowanie zasad komunikacji w poszczególnych kanałach. Musisz mieć świadomość, że zupełnie inaczej pisze się tekst w mediach społecznościowych, a zupełnie inaczej artykuł lub tekst do masowej komunikacji za pośrednictwem wiadomości e-mail. Powinieneś też poznać ogólne zasady perswazyjnej komunikacji tekstowej oraz zasady pisania zgodnie z wymaganiami wyszukiwarek internetowych.

Przy wyborze kursu, który ma Cię przygotować do pracy w zawodzie copywritera należy zwracać uwagę, czy jego zakres tematyczny obejmuje wszystkie te zagadnienia. Oprócz umiejętności tworzenia tekstów, warto również poznać konkretne sposoby na rozwijanie swojej kariery. Dzięki temu oszczędzisz mnóstwo czasu, który w innym wypadku musiałbyś poświęcić na samodzielne testy wszystkich dostępnych rozwiązań. Kompletny kurs copywritingu, który przygotuje Cię do wykonywania tego zawodu, znajdziesz na stronie https://zarabiajnapisaniu.com/sklep/copywriter-kurs-online/.

Ostatnim elementem, na który warto zwrócić uwagę jest uzyskanie certyfikatu, potwierdzającego Twoje umiejętności. Taki dokument pomoże Ci uzupełnić portfolio i znacznie zwiększy szanse na znalezienie dobrze płatnego zatrudnienia.

Pamiętaj też, że opanowanie umiejętności pisania tekstów użytkowych to nie tylko sposób na zdobycie dobrze płatnej pracy. Taka umiejętność jest potrzebna wszystkim osobom, które prowadzą (lub zamierzają prowadzić) biznes w sieci. Poprawa komunikacji tekstowej to, wobec coraz większej konkurencji, ogromna szansa na dotarcie do szerszego grona klientów i wprowadzenie biznesu na drogę regularnego rozwoju.

Gdzie szukać zatrudnienia jako copywriter

Osoby wyposażone w podstawowe umiejętności copywritera najczęściej szukają pierwszego zatrudnienia na jednym z portali pośredniczących w realizacji zleceń na teksty. Praca na takich portalach ma swoje plusy i minusy. Do największych zalet należy to, że rejestracja konta na takim portalu jest szybka i darmowa. Bezpośrednio po rejestracji można przystąpić do realizacji zleceń. Ponadto copywriterzy nie podejmują zobowiązania do realizacji określonej ilości tekstów miesięcznie. Wybierając poszczególne zlecenia, mogą dowolnie wybierać kiedy i ile pracują. To wygodne rozwiązanie dla osób początkujących, jednak w tym wypadku wynagrodzenie za teksty jest relatywnie niskie.

Dużo ciekawsze zlecenia można znaleźć na portalach z ogłoszeniami i na dedykowanych grupach w mediach społecznościowych. W tym wypadku mamy do czynienia z nieco poważniejszymi projektami, za które można oczekiwać znacznie wyższego wynagrodzenia. Warto przy tym pamiętać, że większość ogłoszeniodawców wymaga od copywritera przedstawienia portfolio lub certyfikatów, które potwierdzają jego umiejętności.

Coraz więcej podmiotów decyduje się też na zatrudnienie etatowych copywriterów. Twórcy tekstów użytkowych znajdą zatrudnienie przede wszystkim w rozwijających się agencjach interaktywnych, ale etaty copywriterów są też tworzone w komórkach marketingowych większych firm. Co istotne – obowiązki copywritera można wykonywać w sposób całkowicie zdalny. To ważne nie tylko ze względu na możliwy powrót ograniczeń na rynku pracy. W przypadku pracy przez internet nic nie stoi na przeszkodzie, aby wykonywać obowiązki zawodowe w dużej firmie z dobrym wynagrodzeniem bez konieczności ponoszenia kosztów, związanych z przeprowadzką do dużego miasta.