Promocja firmy, usług czy też produktu za pomocą obrazu to dzisiaj jedna z najbardziej angażujących potencjalnych klientów form reklamy. Klipy promocyjne to narzędzia, dzięki którym można dotrzeć do szerokiego grona klientów i w krótkim czasie, niekiedy w zabawny, innym razem w bardziej poważny sposób zaprezentować im konkretne usługi czy produktu. Czy zastanawiałeś się kiedyś jak wygląda proces realizacji filmowej klipu promocyjnego? A może planujesz uzupełnić o niego swoją kolejną kampanię i chciałbyś wiedzieć, jak projekt wygląda od kulis? Zdradzamy więc kilka tajemnic.
Przygotowanie scenariusza
Każdy film musi mieć scenariusz, nawet ten najkrótszy i najprostszy w swojej formie. A więc proces realizacji filmowej klipu promocyjnego zaczynamy od przygotowania scenariusza. Powinny się w nim znaleźć wszystkie informacje, które pozwolą na odwzorowanie perfekcyjnego tego co na papierze, na „kliszy” kamery. Zatem scenariusz prezentuje całą koncepcję klipu, opisuje szczegółowo wszystko, co chcemy pokazać. Dzięki temu nakręcenie filmu jest zdecydowanie łatwiejsze. Jest to pewnego rodzaju plan, którym podążają operatorzy w trakcie realizacji. Czas tworzenia scenariusza to około kilku dni w zależności od wielkości projektu, zaawansowania technicznego filmu, a także już wcześniej opracowanej koncepcji. Proces realizacji filmowej klipu promocyjnego zależy wiec w znaczącym stopniu od tego, jak bardzo cały pomysł będzie skomplikowany i wymagający.
Materiał video
Kiedy scenariusz jest już gotowy, całość została omówiona przez firmę zlecającą film i jego wykonawcę, można rozpocząć nagrywanie klipu. Wydaje się, że zajmuje to najwięcej czasy spośród wszystkich etapów. W rzeczywistości nagranie powstaje zazwyczaj w najkrótszym czasie, chociaż również to zależy od tego, co się na nim znajdzie. Czasami istnieje konieczność zmiany miejsca i wykonania ujęć w różnych środowiskach. To znacznie wydłuża czas nagrania. Są jednak przypadku, kiedy klip udaje się nakręcić w kilka godzin i jest on już gotowy do obróbki po jednym dniu.
Montujemy film
Nagranie video jest tylko bazą do stworzenia wersji ostatecznej. Proces realizacji filmowej klipu promocyjnego kończy się postprodukcją, czyli montażem filmu. Zajmuje to więcej czasu niż samo kręcenie video. Do obróbki filmu wykorzystuje się specjalne programy komputerowe. W tym czasie jest realizowany zamierzony cel, jaki został ustalony z klientem. Film musi odzwierciedlać charakter firmy, prezentować największe atuty produktu, prezentować usługi jako profesjonalne i kompleksowe, wszystko zależy od profilu filmu, a także od tego, co ma przedstawiać film i jakim celom będzie on służył. Po kilku dniach klip promocyjny jest gotowy do wykorzystania.
Realizacja filmowa klipu promocyjnego jest procesem kilkuetapowym. Na każdym z etapów wymagane jest doświadczenie, profesjonalizm, ale też kreatywność firmy, która zajmuje się realizacją. Dlatego tak ważne jest, aby wybrać taką, która nie tylko wykona dla nas klip promocyjny, ale będzie to klip naprawdę dobry, angażujący, zaskakujący i idealnie pasujący do koncepcji kampanii.
Sprawdź jak robią to profesjonaliści: https://www.krotkieformy.pl/