Do końca marca w Urzędzie Miasta Jordanów wprowadzony ma zostać system, którego zadaniem będzie uszczelnienie procesu gospodarowania odpadami komunalnymi w mieście.
Jak poinformowali urzędnicy elektroniczny system dokona analizy złożonych deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, którą składają właściciele nieruchomości zamieszkałych oraz nieruchomości, gdzie znajduje się domek letniskowy, lub wykorzystywanej na cele rekreacyjno-wypoczynkowe.
– Analiza nastąpi na podstawie danych, które znajdują się w zasobie urzędu, co pozwoli zweryfikować osoby przebywające na terenie miasta, które nie zostały zgłoszone w deklaracjach za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Nie zgłoszenie przez właściciela nieruchomości osób, które nie zostały ujęte w deklaracjach, spowoduje zastosowanie egzekucji zgodnie z przepisami ustawy z 17 czerwca 1966 r o postępowaniu egzekucyjnym w administracji – informują urzędnicy z jordanowskiego Urzędu Miasta.