1 Oddział PKO Banku Polskiego w Ustroniu przy ul. Cieszyńskiej po 32 latach zmienia swój wygląd – w obecnej odsłonie jest bardziej nowoczesny i cyfrowy. Nowa przestrzeń to nowe zalety – m.in. przyjazne wnętrze lub szybsze załatwienie spraw. Znalazło się w niej miejsce na obsługę klientów w kameralnych pokojach spotkań. Nowa aranżacja zapewnia dyskrecję i komfort obsługi.
– W działaniach naszych zmodernizowanych oddziałów koncentrujemy się zarówno na naszej ofercie, jak i edukacji uwzględniającej korzystanie ze zdalnych kanałów kontaktu z bankiem. Wysoki standard obsługi to dla nas priorytet w codziennej obsłudze klientów. Stawiamy na jeszcze większą dostępność, atrakcyjne i przystępne rozwiązania ułatwiające codzienne bankowanie, dlatego konsekwentnie wzmacniamy te obszary, podnosząc standard naszych oddziałów, wsłuchując się w głosy klientów, nie zapominając o komforcie pracy doradców – mówi – podkreśla Jacek Piechota, dyrektor katowickiego Regionu Bankowości Detalicznej w PKO Banku Polskim.
Już od wejścia nowy oddział robi wrażenie – jest przestronnie, nowocześnie, ekologicznie i przyjaźnie, są jasne kolory, donice z kwiatami, a zamiast papierowych plakatów i ulotek – ekran z informacjami o działaniu oddziału i ofercie banku. Jest też kącik dla dzieci, w którym maluchy mogą się bawić w czasie, gdy rodzice załatwiają swoje bankowe sprawy.
– Od teraz będziemy dostępni dla naszych obecnych klientów w szerszym zakresie niż dotychczas. Jesteśmy bankiem pierwszego wyboru dla mieszkańców Ustronia i okolic, dlatego dążymy do tego, aby obsługa klientów, którzy już nam zaufali pozostała na niezmienionym, wysokim poziomie, a jednocześnie będziemy pracować nad pozyskaniem nowych klientów, zarówno indywidualnych, a docelowo również małych i średnich firm – podkreśla Magdalena Śledziewska, dyrektor Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Ustroniu.
W oddziale 1 PKO Banku Polskiego w Ustroniu 6 doradców codziennie w tygodniu służy wsparciem – zaproponują najlepsze rozwiązania finansowe zarówno klientom indywidualnym jak przedsiębiorcom. W oddziale jest też stanowisko samoobsługowe. Jeśli ktoś się spieszy albo chce dyskretnie sprawdzić saldo czy historię rachunku może zalogować się na tym stanowisku do swojego konta w serwisie transakcyjnym iPKO, w razie wątpliwości czy obaw bankowi specjaliści doradzą, jak korzystać z nowych technologii przy zachowaniu podstawowych zasad bezpieczeństwa.
W nowym oddziale jest też samoobsługa gotówkowa. To oznacza, że jeśli ktoś chce wpłacić lub wypłacić gotówkę to może posłużyć się bankomatem z funkcją wpłatomatu. Jeśli dla klienta banku będzie to nowe doświadczenie to pracownicy oddziału chętnie wytłumaczą jak to się robi i pomogą przy urządzeniu tak, by każdy przeprowadził te pierwsze transakcje skutecznie i bezpiecznie.
– Zadbaliśmy również o to, aby spotkania z naszymi klientami odbywały się w dyskretnej, komfortowej atmosferze, co pozytywnie wpływa na budowanie relacji – wszystkie spotkania będą odbywały się w pokojach spotkań – podkreśla dyrektor oddziału.
Dostępne w oddziale 2 bankomaty z funkcją wpłatomatów działają w różnych wersjach językowych m.in. w języku ukraińskim – to szczególnie ważne w ostatnim czasie. Modernizacja oddziału to reakcja banku na zmieniające się potrzeby i preferencje klientów, którzy coraz częściej wybierają kanały zdalne (bankowość elektroniczną i aplikację mobilną oraz bankomaty i wpłatomaty) do załatwiania swoich finansowych spraw i potrzeb. PKO Bank Polski od lat obserwuje ten trend, a pandemia SARS-CoV-2 dodatkowo go nasiliła. Bank systematycznie cyfryzuje większość procesów. Ostatnie lata to czas transformacji sieci, w tym unowocześniania placówek, zmian w lokalizacji niektórych oddziałów na atrakcyjniejsze dla klientów oraz koncentracji na jednocześnie i stacjonarnej i cyfrowej obsłudze.
Rozmowa z Magdaleną Śledziewską, dyrektorem Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Ustroniu
1. Jaki rodzaj klientów potrzebuje w Pani oddziale szczególnego zaopiekowania?
Nasz oddział obsługuje ok. 7 tys. rachunków indywidualnych. W tym roku do grona naszych klientów, w związku z sytuacją w Ukrainie, dołączyło wiele osób, które uciekły przed wojną. Klienci chcą się obsługiwać cyfrowo – tu widzimy głównie naszą przyszłą pracę, czyli edukowanie osób, które nas odwiedzają w korzystaniu z kanałów zdalnych. Bardzo pomocne w tym będzie stanowisko samoobsługowe. Chcemy skoncentrować się też na edukacji finansowej najmłodszych mieszkańców Ustronia i okolic.
2. Z czego jest pani wyjątkowo dumna jako dyrektor oddziału PKO Banku Polskiego?
Najbardziej jestem dumna z mojego zespołu. To rzetelne, ambitne i zaangażowane osoby, które niejednokrotnie pokazały, że są w stanie osiągnąć wspólne cele przy wysokiej jakości pracy. Proces modernizacji placówki pokazał silę zespołu. W zmiennych warunkach pracownicy dbali o relacje z klientami, wskazując im możliwości obsługi poza oddziałem. „Każdy jest ważny – liczy się zespół” – to hasło, które stosujemy w codziennej pracy.
3. Czym oddział jest dla lokalnej społeczności?
Jesteśmy bankiem, który działa w Ustroniu od 32 lat. Dla naszych Klientów jest to miejsce, gdzie mogą załatwić wszystkie potrzeby finansowe, a my znamy potrzeby finansowe naszych klientów. Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom klientów, często poprzez obsługę zdalną. Cieszymy się, że będziemy mogli oferować pełen pakiet usług finansowych, nie tylko dla klientów indywidualnych, ale także dla małych i średnich firm.
4. Na czym szczególnie chce się Pani skupić w pracy oddziału w nowej aranżacji? Jakie obszary chcecie udoskonalać?
Chcemy budować przestrzeń do rozwoju na rynku lokalnym poprzez rozwój nowego biznesu, pamiętając równocześnie, że priorytetem jest satysfakcja klienta. To klient oraz jego potrzeby wyznaczają nam dalszą pracę. Pragniemy również wzmacniać takie elementy jak „bankowanie„ zdalne poprzez iPKO, IKO i sprzedaż w asyście.
5. Czy podejmujecie działania poza siedzibą banku – wśród lokalnych społeczności?
Aktywnie wspieramy uchodźców z Ukrainy znajdujących się na naszym terenie. W naszym niedużym mieście znalazło schronienie ok. 900 uchodźców z Ukrainy. Jesteśmy jednym z głównych miast na południu, gdzie trafiły osoby z Ukrainy, głównie ze względu na dobrą bazę noclegowo-hotelową. Organizujemy indywidualne wolontariaty, również międzyoddziałowe, które sprzyjają integracji zespołów. W tym roku przy współpracy z Fundacją PKO udało nam się zrealizować projekt pomocy dla uchodźców z Ukrainy, w tym dla 60 dzieci z tamtejszego Domu Dziecka.
Coraz więcej oddziałów bankowych wycofuje się z obsługi gotówkowej. Jednocześnie rząd sukcesywnie zmniejsza limit płatności gotówkowych dla przedsiębiorców. Czyli dziś, jeżeli chcemy płacić gotówką, to nie może ona być większa niż 15 000 zł, natomiast w przyszłości – 8 000 zł. Limit płatności dla konsumentów już zapasem – 20 000zł. Jednocześnie US uzyskały też swobodny dostęp do naszych kont.