Burmistrz Żywca wprowadził ograniczenia w obsłudze interesantów. Zaczną obowiązywać w poniedziałek, 16 marca.
Pracownicy UM będą udzielać informacji tylko przez telefon lub za pośrednictwem poczty elektronicznej. Korespondencja zwrotna będzie przesyłana adresatowi na podany przez niego adres. Burmistrz będzie przyjmował skargi i wnioski – w pilnych sprawach – tylko telefonicznie (we wtorki od 13.00 do 15.00). Może to też robić upoważniona przez niego osoba – tą samą drogą i w tych samych godzinach. Podatki i opłaty należy wnosić w formie bezgotówkowej – przelewem lub przekazem pocztowym na rachunek bankowy UM.
Pilne pisma i dokumenty będą przyjmowane w Biurze Podawczym, po wcześniejszym ustaleniu wizyty (telefonicznie lub za pośrednictwem domofonu zamontowanego przy drzwiach wejściowych do UM).
Bezpośrednia obsługa interesantów zostanie ograniczona do spraw wymagających osobistego stawiennictwa: wystawienie aktu zgonu, złożenie wniosku lub odbiór dowodu osobistego. Obsługa w tych sprawach będzie realizowana po wcześniejszym ustaleniu wizyty (telefon, domofon).
W przypadkach wymagających bezpośredniego kontaktu interesanci będą obsługiwani pojedynczo. W danym momencie, poza pracownikami UM, w pomieszczeniu biurowym może znajdować się wyłącznie jedna osoba.
Urzędnikom z grupy najwyższego ryzyka zachorowania oraz tym, którym charakter obowiązków na to pozwoli może zostać wydane polecenie wykonywania pracy zdalnie.
Burmistrz apeluje do interesantów o zastosowanie się do wprowadzonych zasad poprzez ograniczenie wizyt w urzędzie do niezbędnego minimum – przy jednoczesnym wykorzystaniu innych form kontaktu (telefon, e-mail, ePUAP) i dokonywanie płatności drogą bezgotówkową.