Wydarzenia

Oddział 3 PKO Banku Polskiego w Bielsku-Białej pod nowym adresem

Od grudnia klienci oddziału 3 PKO Banku Polskiego w Bielsku-Białej mogą korzystać z nowoczesnej i cyfrowej przestrzeni pod nowym adresem, przy ul. Babiogórskiej 15. Nowa siedziba oddalona jest od poprzedniej o około 2 km i ma charakter uniwersalny. Klienci mogą korzystać z stanowiska samoobsługowego z dostępem do bankowości elektronicznej i głównej strony banku oraz dwóch bankomatów z funkcją wpłaty. Jeśli ktoś chciałby skorzystać z urządzeń i oczekuje wsparcia w tym zakresie, doradcy na miejscu dokładnie wyjaśnią, jak wypłacić i wpłacić gotówkę w bankomacie lub jak samodzielnie zlecić przelew przy stanowisku samoobsługowym. Przy stanowisku doradczym można załatwić bardziej skomplikowane sprawy, jak założenie konta, złożenie wniosku o pożyczkę gotówkową, czy porozmawiania o ofercie depozytowej.

Oddział w Bielsku-Białej działa od 30 lat. Mocną stroną oddziału jest sąsiedztwo licznych punktów handlowo-usługowych, placówek oświatowych oraz przystanków dla osób podróżujących komunikacją miejską.

W pracy naszego oddziału koncentrujemy się na doradztwie i edukacji klientów, którzy do nas przychodzą. Obsługujemy klientów indywidualnych, w tym osoby starsze, a nawet dzieci, dla których produkty staja się coraz bardziej popularne. To wymaga od nas dużej elastyczności, ale dzięki odpowiedniej ofercie i usługom, nad którymi bank stale pracuje, udaje nam się stanąć na wysokości zadania, o czym świadczy systematycznie rosnąca liczba klientów. Cieszy mnie to, że od teraz możemy dbać o potrzeby osób, które do nas przychodzą w nowej, cyfrowej przestrzeni. Dla całego naszego zespołu to również lepszy komfort pracypodkreśla Justyna Stec, dyrektor Oddziału 3 PKO Banku Polskiego w Bielsku Białej.

Ściany zdobią elementy zieleni, a całości wizerunku dopełniają donice z kwiatami. Nie znajdziemy tu ulotek i plakatów – wszystko to, co wcześniej mogliśmy przeczytać na tradycyjnych ulotkach zamieszczone jest na ogólnodostępnym ekranie. Ważną częścią placówki jest stanowisko samoobsługowe, dzięki któremu klient samodzielnie bądź z pomocą doradcy zaloguje się do swojego konta i sprawdzi saldo, historię rachunku itp.

Docelowo w nowej placówce obsługę ma prowadzić 9 specjalistów, którzy zawsze chętnie porozmawiają o finansach. Oprócz podstawowych produktów jak konto czy pożyczka gotówkowa, podzielą się swoją wiedzą dotyczącą m.in. ubezpieczeń komunikacyjnych. Ważnym elementem ich pracy jest również edukacja klientów w zakresie korzystania ze zdalnych kanałów dostępu do banku (np. aplikacja mobilna IKO) czy przestrzeganie przed zagrożeniami z obszaru cyberbezpieczeństwa.

Doradcy PKO Banku Polskiego zwracają szczególną uwagę na edukowanie i informowanie klientów o zasadach bezpiecznego bankowania oraz o zagrożeniach płynących z internetu, czy od telefonicznych oszustów, dbając by dane i finanse klientów były jak najlepiej chronione. Przypominają też klientom o możliwości zweryfikowania w aplikacji mobilnej IKO, czy kontaktuje się z nimi rzeczywisty pracownik banku, a nie podszywający się pod niego oszust. W praktyce wygląda to tak, że klienci, którzy korzystają z IKO mogą podczas rozmowy z pracownikiem banku powiedzieć, że chcą sprawdzić jego tożsamość w aplikacji bankowej. Po chwili otrzymają powiadomienie push (komunikat) w aplikacji z jego danymi (imię i nazwisko, stanowisko, adres oddziału). Wystarczy porównać te dane z informacjami uzyskanymi od dzwoniącego pracownika. Jeżeli dane są poprawne, wystarczy potwierdzić je w aplikacji PIN-em do IKO i można bezpiecznie kontynuować rozmowę.

Pracownicy ostrzegają też klientów by „zapaliła im się czerwona lampka”, gdy po drugiej stronie słuchawki usłyszą prośbę o przekazanie pieniędzy nieznanym osobom oraz by pamiętali, że pracownik banku nigdy nie poprosi o dane logowania do bankowości, kody BLIK czy pełne dane karty płatniczej. Nie będzie też skłaniał do zainstalowania nieznanej aplikacji. Pracownik banku nigdy też nie poprosi o przelanie pieniędzy na nieznane konto. Nie zażąda wskazania pełnych danych osobowych przy zwykłej weryfikacji tożsamości klienta.

Obecnie wiele spraw klienci bankowi mogą załatwić samodzielnie i nie muszą przychodzić do oddziału. Tych procesów, którym można się zająć w sposób cyfrowy przybywa systematycznie, a bank cały czas pracuje nad rozszerzeniem tych możliwości. W PKO Banku Polskim to proste, bezpieczne i wygodne, a jednocześnie pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze. Bankowość elektroniczna to m.in. możliwość opłacenia online rachunków za prąd, czy mieszkanie, bez konieczności wizyty w placówce. Za pomocą aplikacji mobilnej IKO można sprawdzić m.in. saldo i historię rachunku, zlecić przelew na numer rachunku bankowego do dowolnego odbiorcy, spłacić zadłużenie na karcie kredytowej, założyć lokatę czy doładować telefon na kartę.

Kilka pytań do Justyny Stec, dyrektor oddziału 3 PKO Banku Polskiego w Bielsku-Białej:
  1. Jak  Pani zdaniem zmieniają się potrzeby klientów banku?Klienci coraz częściej wybierają cyfrowe rozwiązania, zależy im na bezpieczeństwie, narzędziach ułatwiających codzienne bankowanie, cenią wygodę i innowacje. Coraz większa liczba transakcji wykonywana przez klientów samodzielnie zmienia rolę oddziałów banku, które stają się miejscem doradztwa i edukacji. Klienci odwiedzając oddział liczą na profesjonalną obsługę dostosowaną do ich indywidualnych potrzeb, w warunkach umożliwiających swobodę rozmów. Oczekują również wsparcia podczas pierwszego logowania do bankowości internetowej czy mobilnej oraz asysty podczas wpłat i wypłat w urządzeniach samoobsługowych. Na te potrzeby odpowiada obecnie nasz oddział.
  2. Jaki jest cel, który stawiacie sobie jako oddział w pracy w związku ze zmianą przestrzeni? Na czym Pani szczególnie zależy?Naszym głównym celem jest dostosowanie obsługi do różnych potrzeb i oczekiwań klientów. Zależy nam na tworzeniu długotrwałej relacji z klientem opartej na zaufaniu i jakości świadczonych usług. W nowej przestrzeni stawiamy sobie za cel jeszcze większe zadowolenie klientów oraz pozyskanie nowych, w tym klientów zamożnych ceniących osobiste i dyskretne podejście banku. Nasze wnętrza to umożliwiają, większa liczba pokoi spotkań pozwala obsługiwać klientów w bardziej komfortowych warunkach, sprzyjających rozmowom biznesowym. W przyszłym roku planujemy uruchomić nową linię biznesową i rozpocząć obsługę przedsiębiorców tak, aby w sposób kompleksowy zadbać zarówno o finanse osobiste, jak i firmowe naszych klientów.
  3. Jak staracie się edukować klientów, zwłaszcza osoby starsze w kwestii bezpieczeństwa w cyberświecie?Bezpieczeństwo naszych klientów – seniorów ma dla nas ogromne znaczenie, dlatego wspieramy i edukujemy osoby starsze w zakresie bezpiecznego korzystania z bankowości internetowej i mobilnej. Asystent klienta oraz doradcy w jasny i zrozumiały sposób wyjaśniają zasady tworzenia silnego hasło do bankowości internetowej i sposobu aktywacji dwuetapowego logowania, pokazują jak w prosty sposób zastrzec kartę płatniczą lub numer PESEL, ale również zwracają uwagę klientów na ogólnie obowiązujące zasady poruszania się w cyberprzestrzeni takie, jak sposoby weryfikacji wiarygodności otrzymywanych komunikatów SMS i wiadomości email, właściwego sposobu zachowania w sytuacjach kontaktu telefonicznego przez osoby podające się za pracowników banku itd.
  4. Czy angażujecie się w lokalne życie społeczne? Jeśli tak w to, w jaki sposób?We współpracy z Fundacją PKO Banku Polskiego wspieramy inicjatywy ważne dla społeczności lokalnych – w mijającym roku postawiliśmy między innymi na ekowolontariat, jak zawsze wspieraliśmy również inicjatywy sportowe – głównie biegi. Podejmujemy także inicjatywy w zakresie edukacji najmłodszych. Organizujemy lekcje na uczelniach, w szkołach i przedszkolach, promując ideę oszczędzania, przybliżając młodzieży i dzieciom świat finansów oraz zasady funkcjonowaniu banku. Popularyzacja tych form edukacji cieszy się w środowiskach szkolnych bardzo dużym uznaniem, tym bardziej, że wykorzystujemy przy tym również nowoczesne technologie np. gogle VR. Jesteśmy z tych aktywności dumni i pragniemy je kontynuować.
google_news