Wydarzenia Bielsko-Biała Cieszyn Czechowice-Dziedzice Żywiec Sucha Beskidzka Wadowice Oświęcim

Oprogramowanie CRM – ucieczka do przodu

W obecnych czasach wszyscy, którzy mają do czynienia z zarządzaniem firmą, nawet najmniejszą, wiedzą jak ważną sprawą jest optymalizacja wszelkich działań w przedsiębiorstwie. Efektywne wykorzystanie czasu, środków i sił może zaowocować wykonaniem danego zadania o wiele szybciej i lepiej.

Duża część tego typu procesów podlega obecnie kontroli elektronicznej. Dlatego tak ważne jest używanie systemu, który umie zintegrować te wszystkie problemy w jedną, przejrzystą całość. Systemu, dzięki któremu o każdej porze dnia i nocy będziemy dokładnie wiedzieć, co się dzieje w naszej firmie, na jakim etapie są różne działania i co trzeba zmienić, by dotrzeć do upragnionego celu oraz odnieść kolejny sukces.

1. ERP czy CRM – wybór zależny od potrzeb

2. Rozwiązanie, po które trzeba sięgnąć

ERP czy CRM – wybór zależny od potrzeb

Ważne jest zatem, aby nie zostać w tyle w tym wyścigu informatycznym, który pozwala na sprawniejsze zarządzanie naszą firmą. W związku z tym dobrze jest jak najszybciej wdrożyć systemy takie jak ERP (enterprise resource planning) czy też CRM. Rozwiązań tego typu, a także firm, które je proponują można poszukać w Internecie. Żeby zacząć działać trzeba sobie zadać dwa pytania: 1/ Co to jest CRM?, 2/ Czym jest ERP? Systemy ERP są dedykowane dużym firmom, które zajmują się np. handlem na szeroką skalę. Systemy CRM (customer relationship management) są bardzo przydatne dla mniejszych graczy, którzy zajmują się, np. rynkiem usługowym. Co oczywiście nie oznacza, że korzystając z jednego rozwiązania, nie możemy używać drugiego. W niektórych przypadkach oba systemy mogą ze sobą spokojnie współgrać. ERP jest narzędziem o zdecydowanie większym zasięgu, które usprawni w znacznym stopniu, zarządzanie potencjałem całego przedsiębiorstwa. Obejmuje on swoim zasięgiem wszystkie działy danej fabryki, np. co pozwala każdemu pracownikowi na lepsze wykorzystanie drzemiących w firmie mocy. CRM także potrafi pomóc w lepszym zarządzaniu, czy też organizacji pracy, ale jego zasięg jest nieco mniejszy.

Rozwiązanie, po które trzeba sięgnąć

Znaczenie takich systemów zdecydowanie wzrasta w takich momentach, jak obecne zagrożenie epidemiologiczne. Pozwalają one na skuteczną pracę zdalną na wielu poziomach, przy okazji zwiększają efektywność, oszczędzają nasz czas i pozwalają lepiej wykorzystać dostępne środki, zarówno ludzkie, jak i materiałowe. Wdrożenie takiego systemu, jak np. CRM nie jest szczególnie trudną sprawą. Ważne jest to by skorzystać od rozwiązań od sprawdzonego dostawcy, który zajmuje się tego typu programami nie od dziś. Jedną z najciekawszych ofert dostępnych na naszym rynku ma dla nas firma ITCube Software. Ich systemy CRM są sprawdzone na wszelkie sposoby oraz spełniają swoją rolę u licznych kontrahentów. CRM tworzy swoistą “pamięć firmy”, dzięki której każdy pracownik będzie mógł o wiele szybciej wdrożyć się w swoje obowiązki. Dodatkowo zyska dostęp do takich danych o kliencie, których poznanie zajęłoby mu normalnie szmat czasu. CRM daje także możliwość korzystania z przejrzystych aplikacji internetowych, wspierających pracę zdalna, a ponieważ cały system na bieżąco dodaje nowe dane i ciągle je analizuje, możemy reagować na potrzeby klienta z wyprzedzeniem. Ścieżka produkt-klient staje się prosta, a także łatwiejsza w obsłudze. Przestaje też być podatna na zaburzenia związane ze zmianą pracowników, gdyż “pamięć” firmy jest cały czas archiwizowana i analizowana. Jest to więc pomysł na zarządzanie na zupełnie nowym poziomie, z którego warto skorzystać – im szybciej to uczynimy, tym lepiej dla nas.

google_news