Wydarzenia Bielsko-Biała Cieszyn Czechowice-Dziedzice Żywiec Sucha Beskidzka Wadowice Oświęcim

Otwarcie sezonu pasterskiego w Pilchówce. Posmakuj wybornej jagnięciny

To będzie wyjątkowa gratka dla smakoszy najlepszej jakości mięsa. I to zupełnie bezpłatna! Podczas otwarcia sezonu pasterskiego w Wiśle będzie można posmakować najlepszej jagnięciny, przyrządzonej przez prawdziwych mistrzów.

7 maja, w sobotę, o 11.00 zaplanowano otwarcie sezonu pasterskiego w Pilchówce. Wydarzenie pod hasłem „Mięso owcy prosto od hodowcy” odbędzie się pod adresem Wisła Malinka 44. Wstęp jest wolny. Projekt został sfinansowany z Funduszu Promocji Mięsa Owczego.

Organizacja otwarcia sezonu pasterskiego „Mięso owcy prosto od hodowcy” ma na celu zwrócenie uwagi konsumentów na zalety zdrowotne polskiej jagnięciny, która aktualnie w bilansie spożycia mięsa zajmuje śladowe miejsce.

Zalety jagnięciny to wybitne cechy zdrowotne produktu mającego cechy przeciwnowotworowe, odżywcze, zdrowotne i polecane do spożycia wszystkim grupom wiekowym konsumentów.

Propagowanie spożycia jagnięciny ma na celu przywrócenie tego mięsa do polskiej kuchni, co bezpośrednio przekłada się na zwiększenie sprzedaży jagnięciny przez jej producentów oraz tworzenia lokalnych rynków zbytu dla tej branży hodowców.

Popularyzacja mięsa jagnięcego wzmacnia wizerunek polskich gór jako obszaru szczególnej aktywności ekologicznej i kulturowej polskiego rolnictwa. Organizator promuje więc jagnięcinę i jej walory odżywcze oraz smakowe.

– Celem powyższych działań jest dotarcie do jak największej grupy konsumentów i przekonania ich, aby mięso owcze stało się ważnym elementem ich codziennej diety. Ponadto zainteresowani jesteśmy, by z promocją jagnięciny dotrzeć do organizatorów zbiorowego żywienia, jakimi są restauratorzy oraz właściciele gospodarstw agroturystycznych. Celem przedsięwzięcia jest powrót do historycznych korzeni polskiej kuchni, w której jagnięcina zajmowała czołowe miejsce. Promocja walorów smakowych, zdrowotnych i odżywczych oraz dotarcie z tą pozytywną informacją do konsumentów ma na celu zbudowanie zainteresowania i kupowania jagnięciny przez szerokie kręgi konsumenckie i tym samym tworzenie rynku zbytu dla rolników specjalizujących się w tej produkcji hodowlanej. W szczególności pragniemy dotrzeć do następujących grup konsumentów: osób młodych po 25 roku życia, aktywnych zawodowo i sportowo, preferujących zdrowy tryb życia, gospodyń domowych, restauratorów oraz właścicieli gospodarstw agroturystycznych. Zasadniczym celem naszych działań jest dostarczenie wiedzy na temat mięsa owczego i zdobycie kolejnych klientów zainteresowanych ofertą i poszerzenie rynku zbytu. Celem projektu jest zwrócenie uwagi konsumentów na mięso owcze oraz dotarcie do jak największej grupy osób z informacją o walorach produktu, a także dążenie do zwiększenia sprzedaży mięsa owczego – przybliżają pomysłodawcy.

Organizacja przedsięwzięcia daje możliwość konsumentom zapoznania się z walorami smakowymi prezentowanych produktów. Ponadto istotne znaczenie podczas przebiegu imprezy ma prezentacja dawnych receptur oraz oferowanie szerokiej gamy produktów. – W trakcie imprezy będziemy promować mięso owcze i jego przetwory pochodzące z produkcji lokalnej, regionalnej, edukować społeczeństwo na temat walorów zdrowotnych, odżywczych i smakowych mięsa owczego, przekazywać i uczyć umiejętności obróbki i przetwarzania produktu, edukować w zakresie znaczenia systemów i jakości mięsa owczego – zapowiadają organizatorzy.

Celem wydarzenia jest informowanie o jakości i cechach, w tym zaletach mięsa owczego (cel 1) oraz promocja spożycia mięsa owczego oraz jego przetworów (cel 2). Zadanie ma na celu promocję walorów polskiej jagnięciny i zainteresowanie nią jak największej grupy ludzi celem powiększenia liczy konsumentów, na co dzień zainteresowanych zakupem mięsa jagnięcego i przez to zwiększenie możliwości zbytu produktu przez rolników i przetwórców mięsa jagnięcego. Tworzenie lokalnego rynku zbytu jagnięcego oraz promowanie jej, jako ekologicznego produktu lokalnego ziem górskich Karpat.

Promocja jagnięciny podczas wydarzenia odbywa się przez organizowaną degustację produktu. Zawiera się ona w haśle „Popróbuj, posmakuj, kup!”. Na dzień dzisiejszy konsument ma ograniczone możliwości zakupu jagnięciny między innymi przez fakt, że jej spożycie ma charakter śladowy. Ta sytuacja powoduje, że sieci handlowe nie są specjalnie zainteresowane tym mięsem. Rozbudowanie zainteresowania konsumenckiego jagnięciną docelowo prowadzi do tworzenia wielostronnego rynku zbytu i sprzedaży.

Projekt sfinansowany z Funduszu Promocji Mięsa Owczego

google_news