Porady i inspiracje

Packshoty – Twoja wizytówka w sieci

Packshoty to słowo dobrze znane właścicielom e-sklepów czy osobom sprzedającym na platformach aukcyjnych. Tym, którzy jeszcze nie wiedzą wyjaśniamy: packshoty to inaczej fotografia produktowa. Ma ona na celu pokazanie produktów, które sprzedajemy w jak najlepszy sposób. Packshot zwykle prezentuje dobrze oświetlony, ostry i z wiernie oddanymi kolorami produkt na białym tle. Może występować z cieniem lub odbiciem produktu. Czasem w tego typu fotografii produktowej stosuje się inne odcienie tła niż białe, na przykład lekko szare lub zupełnie inne jednolite kolory, pasujące do danej marki.

Komu przydadzą się profesjonalne packshoty?

Praktycznie każda firma sprzedająca w sieci, wydająca katalogi czy prezentująca swoje produkty w formie na przykład reklamy zewnętrznej skorzysta z zalet packshotów. Poniżej przedstawiamy kilka przykładów dla różnych branż:

Packshoty odzieży

Fotografia odzieży często tak zwane zdjęcia odzieży typu duch. Wykonywana z pomocą specjalnych manekinów oraz doświadczonego fotografa produktowego pozwala przedstawić ubranie tak jakby leżało na modelu/modelce jednak bez jego udziału. Widzimy idealnie ułożone i wypełnione ubranie bez udziału manekina i modeli. Jest to niezwykle popularny i skuteczny sposób przedstawienia swojej oferty dla sklepów z odzieżą. W ten sposób możemy sfotografować praktycznie każde ubranie.

Packshoty bielizny

Tutaj podobnie jak w wypadku typowej odzież wierzchniej za pomocą packshotów bielizny możemy przedstawić tę część garderoby. Zwykle z racji tego, że bielizna może być na przykład koronkowa wymaga sporego doświadczenia od fotografa jednak jak najbardziej można tu uzyskać świetne efekty, które na pewną zostaną docenione przez klientów.

Packshoty obuwia

To kolejna cześć ubioru, którą można skutecznie sprzedawać z pomocą packshotów. Zdjęcia obuwia są już bardziej typowymi fotografiami produktowymi. Nie znaczy to jednak, że mogą być słabszej jakości. Buty wymagają dobrego oświetlenia, które nie tylko pokaże ich najważniejsze cechy i wykończenie ale również wiernie odda wszelkie niuanse kolorystyczne.

Packshoty galanterii i akcesoriów

Torebki, portfele, kosmetyczki, paski czy etui to kolejne produkty, o których idealny wizerunek zadba profesjonalna fotografia produktowa. Przedmioty te często wykonane są z różnego rodzaju skóry. Może być ona błyszcząca lub matowa, w różnych odcieniach. Bardzo ważne jest zwrócenie uwagi na poprawne oświetlenie aby poprawnie pokazać fakturę materiału z jakiego są wykonane fotografowane produkty.

Packshoty kosmetyków

Również branża beauty nie może obejść się bez profesjonalnych zdjęć produktowych. Tego typu produkty są zwykle wymagające podczas sesji reklamowych. Jednym z problemów, z którymi musi zmierzyć się fotograf packshot jest mały rozmiar kosmetyków. W kolejnym etapie należy zwrócić uwagę na poprawne sfotografowanie kosmetyków, które często są wykonane ze szkła, metalu lub obu tych materiałów jednocześnie. Wymaga to zwykle wykonania kilku-kilkunastu zdjęć, gdzie w każdym skupiamy się na poszczególnym elemencie naszego produktu. Następnie całość musi zostać obrobiona przez grafika, który poprawi wszelkie niedoskonałości produktu oraz podkreśli jego najważniejsze cechy.

Packshoty dużych produktów

W internecie są sklepy mające najróżniejszy asortyment. Również duży – na przykład meble, drzwi, maszyny przemysłowe. Te produkty również potrzebują profesjonalnych zdjęć produktowych. Często z powodów logistycznych niemożliwe lub nieopłacalne byłoby przetransportowanie ich do studia fotograficznego. W tym przypadku jednak jest rozwiązanie. Fotograf produktowy wraz z mobilnym studio fotografuje takie przedmioty na miejscu, u klienta w jego zakładzie produkcyjnym bądź magazynie.

Packshoty produktów metalowych i szklanych

Każdy kto miał do czynienia z produktami szklanymi lub metalowymi a w szczególności chromowanymi wie, że poza zbieraniem wszelkiego rodzaju odcisków produkty te bardzo dobrze odbijają całe otoczenie. Co oczywiste nie moglibyśmy pozwolić sobie na zaprezentowanie na przykład baterii prysznicowych, które odbijają fotografa i wszystko co ma w studio. Jak zatem powstają packshoty z perfekcyjnie oświetlonym produktem, bez żadnych zbędnych odbić? W tym celu buduje się specjalne scenografie z białych i czarnych ekranów. Za ich pomocą odpowiednio modyfikujemy co odbija produkt oraz w jaki sposób dociera do niego światło. Często też niezbędna jest zaawansowana obróbka graficzna aby finalny efekt był idealny.

Jak widzimy packshoty są przydatne niemal w każdej branży. Pozwalają na skuteczne i profesjonalne pokazanie naszych produktów. Jeśli poszukujesz studio packshot, które wykona profesjonalne zdjęcia produktowe zapoznaj się z ofertą firmy Fotographia.pl

google_news