17 kwietnia ma ruszyć rozbiórka mostu tymczasowego na rzece Soła w centrum Porąbki. Kierowcy będą jeździli objazdem przez zaporę. Nowa przeprawa, po której będzie można poruszać się bez żadnych ograniczeń w ruchu i tonażu, ma być gotowa w przyszłym roku.
– Cieszę się, że możemy informować już o konkretach, ponieważ zabiegi o tę inwestycję i jej finansowanie trwały długo i nie obyło się bez komplikacji. Będą utrudnienia, za które przepraszam mieszkańców, ale inaczej się nie da. Wiemy, jak ważne to przedsięwzięcie dla komunikacji na styku dwóch województw: śląskiego i małopolskiego – mówi starosta bielski Andrzej Płonka. Samorządowiec dodaje, że dzięki staraniom wójta Porąbki na czas utrudnień będą dodatkowe kursy komunikacji publicznej.
– Na Sole powstanie stalowy most o jednoprzęsłowym ustroju łukowym o długości 129 metrów. Został zaprojektowany na najwyższą klasę obciążenia taborem samochodowym. Jezdnia ma mieć szerokość 8 m, po obu stronach będą 2-metrowe chodniki. Przebudowane zostaną także zjazdy. Umowa z wykonawcą z Warszawy została podpisana 1 grudnia zeszłego roku, a plac budowy został przekazany dwa tygodnie później – informuje Magdalena Fritz, rzecznik Starostwa Powiatowego w Bielsku-Białej. Wykonawca ma czas do listopada 2024 roku.
Realizacja zadania pod pełną nazwą „Rozbiórka tymczasowej przeprawy mostowej i budowa nowego mostu na rz. Soła wraz z przebudową połączenia drogowego z DW 948 i drogami powiatowymi 4480S i 1456S w miejscowości Porąbka” będzie kosztować ponad 43 mln zł. Środki zewnętrzne (ok. 38 mln zł) pochodzą z rządowych programów „Mosty dla regionów” i Polskiego Ładu. Budżet inwestycji uzupełniły środki powiatu bielskiego.
To co się wyprawia z drogą Kobiernice – Żywiec to jest głęboko nienormalne żeby na tyle lat odciąć miejscowości od świata.
Wójt z Porąbki nic się nie dorzucił z budżetu gminy choćby na chodniki?
Pytanie czy most jest na drodze gminnej czy powiatowej, jeśli na powiatowej to płaci powiat i analogicznie.
Nie do końca, jest zwyczaj, że starostowie zwracają się do wójtów aby składali się na koszty remontu dróg powiatowych przebiegających przez gminny, na pewno na chodniki i zazwyczaj składają się wójtowie.