Wydarzenia Bielsko-Biała Cieszyn Czechowice-Dziedzice Żywiec Sucha Beskidzka Wadowice Oświęcim

Pociągiem do Wisły od 11 grudnia. Szybciej, wygodniej i bezpieczniej

Fot. Koleje Śląskie – Facebook

Od 11 grudnia szybko i komfortowo będzie można dojechać pociągiem w Beskidy, a konkretnie do Wisły. Na trasie pojawił się nowy przystanek. Przebudowano też perony. To wszystko w ramach ogromnej inwestycji PKP PLK, która dobiegła końca. Projekt obejmował linie od Chybia przez Skoczów do Cieszyna i Wisły Głębce.

Pół godziny krócej, w około 1 godz. i 40 min., od 11 grudnia pojedziemy pociągiem z Katowic przez Goleszów do Wisły Głębce. Na trasie będzie mogło kursować więcej pociągów. Dotychczas podróżni korzystali z efektów prac na trasie Chybie – Skoczów – Goleszów – Cieszyn.

Na 20-kilometrowym odcinku Goleszów – Wisła Głębce dodatkowy dostęp do kolei zapewni nowy przystanek Ustroń Brzegi, zlokalizowany między Ustroniem Zdrojem a Ustroniem Polaną. Dogodne warunki podróży gwarantują przebudowane perony na siedmiu stacjach i przystankach: Ustroń, Ustroń Zdrój, Ustroń Polana, Wisła Jawornik (dawniej Obłaziec), Wisła Uzdrowisko, Wisła Dziechcinka i Wisła Kopydło. Na górskiej trasie pociągi pojadą nowym torem m.in. przez przebudowany wiadukt kolejowy o długości 120 m i wysokości 25 m w Wiśle Głębce i most kolejowy w Wiśle Dziechcince oraz 138 innych obiektów inżynieryjnych.

Przypomnijmy, że od 2021 roku podróżujący koleją w Beskid Śląski do Skoczowa, korzystają z nowego przystanku Skoczów Bajerki oraz przebudowanych stacji i przystanków: Chybie Mnich, Zaborze, Pierściec, Skoczów. Od września br., po 9 latach przerwy, kolej zapewnia podróże od Skoczowa przez Goleszów do Cieszyna. Odcinek Goleszów – Cieszyn składy pokonują w nieco ponad 10 minut. Przejazd z Katowic do Cieszyna przez Skoczów i Goleszów wynosi około 90 min. Bezpośrednie połączenie jest dużym ułatwieniem dla mieszkańców regionu, studentów, turystów. Lepsze podróże są zapewnione ze stacji i przystanków: Skoczów Bładnice, Goleszów, Goleszów Górny, Bażanowice, Cieszyn Uniwersytet (dawniej Mnisztwo) oraz Cieszyn. Osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się zyskały lepszy dostęp do pociągów, dzięki przebudowie peronów i wyposażeniu ich w pochylnie. Obiekty są podwyższone, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Są wiaty, ławki i poręcze do odpoczynku na stojąco. Perony mają nowe oświetlenie. Orientację w podróży ułatwiają tablice informacyjne i gabloty z rozkładem jazdy. Zamontowano stojaki na rowery.

Realizowany przez spółkę PKP PLK projekt na odcinku Bronów (Chybie) – Wisła i Cieszyn z pewnością poprawił kolejowe połączenia z Beskidem Śląskim, co zwiększa atrakcyjność turystyczną tego regionu. Kolej staje się też bardziej konkurencyjna względem transportu samochodowego.

Wykonano łącznie ponad 50 km torów oraz sieć trakcyjną. Zamontowano nowe rozjazdy oraz urządzenia, które poprawiają przepustowość linii. Sprawniejsze podróżowanie zimą zapewni elektryczne ogrzewanie rozjazdów. Poziom bezpieczeństwa zwiększa 77 przebudowywanych przejazdów kolejowo-drogowych i przejść dla pieszych. Wybudowane zostało też lokalne centrum sterowania w Skoczowie. To miejsce, z którego dyżurni ruchu wspierani przez nowoczesne systemy komputerowe obsługują stacje Pierściec, Skoczów, Goleszów, Ustroń, Ustroń Polanę i Wisłę Uzdrowisko. Nowoczesne urządzenia zapewniają bezpieczniejsze i sprawniejsze podróże oraz przewóz towarów. Całe przedsięwzięcie kosztowało 460 mln zł.

Przypominamy rozmowę o blaskach i cieniach rozwoju kolei na Śląsku Cieszyńskim. Gościem w studiu Beskidzkiej TV był radny Sejmiku Województwa Śląskiego, Andrzej Molin.

 

google_news
Studio_projektowe_d
Subskrybuj
Powiadom o
guest
3 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Ireneusz
Ireneusz
1 miesiąc temu

Fajne takie nie za mądre jak kogoś interesuje podróż w głąb kraju to musi i tak się przesiadać zamiast bezpośrednio jechać to chyba logiczne więc i tak wybierze choćby bielsko gdzie funkcjonuje transport na północ kraju a nie tylko lokalnie

Tadeusz
Tadeusz
1 miesiąc temu
Reply to  Ireneusz

Dobrze, że wypowiedź nie za długa, bo bym stracił oddech, czytając.

Ireneusz
Ireneusz
1 miesiąc temu
Reply to  Tadeusz

To już twój problem