W bielskim ratuszu przedstawiciele stowarzyszenia Aglomeracja Beskidzka podpisali wczoraj umowę z biurem projektowym, które sporządzi studium planistyczno-prognostyczne dla planowanej modernizacji linii kolejowej 190 na odcinku Bielsko-Biała – Skoczów. To ważny – aby nie powiedzieć milowy – krok do realizacji tego przedsięwzięcia.
Z wiadomości powinni ucieszyć się ci, którzy jak za dawnych lat chcieliby znów pojechać pociągiem z Bielska-Białej do Cieszyna. To czy będzie to kiedyś możliwe okaże się najpewniej już pod koniec tego lub na początku przyszłego roku.
Wybrany w przetargu projektant – polsko-hiszpańskie konsorcjum IDOM – za sporządzenie dokumentacji zainkasuje okrągłą sumkę 1.205.400 złotych. Kwotą 750 tysięcy wydatek ten dofinansuje samorząd województwa śląskiego, resztę wyłoży Aglomeracja Beskidzka. Zleceniobiorca ma czas do połowy października, aby uporać się z zadaniem. Na podstawie tego dokumentu w dalekiej Warszawie zapadnie decyzja, czy kolej wyłoży na modernizację linii do Skoczowa grube miliony w ramach programu uzupełniania lokalnej i regionalnej infrastruktury kolejowej – Kolej+.
Kolejarze chcą wydać na ten cel w ciągu najbliższych 7 lat aż 5,6 miliarda złotych.
Linia kolejowa 190 powstała ponad 130 lat temu. Jeszcze do 2009 roku kursowały po niej regularnie pociągi. Jej fatalny stan techniczny oraz przestarzały profil torów sprawiały, że jeździły w żółwim tempie. Podróż z Bielska-Białej do Cieszyna trwała blisko 2 godziny. Po modernizacji pociągi pokonywałyby trasę w niespełna godzinę. Połączenie byłoby nie tylko dogodnym środkiem komunikacji dla mieszkańców regionu, lecz także atrakcją turystyczną.
Jak by to była ciuchcia i stare wagony to atrakcja turystyczna może by się opłacała ale nie elektryczny jak samochodem jadę do Cieszyna 20 min
Większej głupoty nie słyszałem czy to już dostaje się od góry tam się robi same głupoty za nasze podatki.
To jest taki sam pomysł pod publiczkę jak rozbierana elektrownia ,lotnisko itp Polska to kraj absurdów i urojeń z naszych podatków a szpitale i służba zdrowia w długach dziwię się tej niby władzy że takie coś myślą ale to nie ich kasa tylko nasza.
Całkowicie porąbany pomysł mam nadzieję że do tego nie dojdzie jazda dla 5-10 osób i tyle kasy tego torowiska już prawie nie ma ruina tak samo jak z dworcami a stacje daleko od centrum to było kiedyś dobre jak nie było samochodów i autobusów .
Największa głupota ostatnich lat kto teraz się tuła pociągiem jak tera co kawałek przystanek autobusowy czy naprawdę nie ma innych ważniejszych inwestycji niż uruchomiać idiot-pociąg dla max 10 pasażerów ten szlak juz jest całkowicie zniszczony
Jak się ma tulac niejezdzacym pociągiem?Przykład z Cieszyna trasa na Zebrzydowice bilet dla ucznia autobus 8 zł 30minut ,pkp 20 min 3 zł.o komforcie nie wspomnę ,to nie te czasy zapachów petowo-kiblowych.
Czy Hiszpanie będą także eksploatować w/w linie (finansować jej działanie) ??
Masz na myśli te dwie pary pociągów na dobę jakie są planowane? Chyba nie będą zainteresowani….
Komentarz wyżej podszywacza.
Zaniedbać łatwo, odbudować trudniej. A jeśli miliardy się nie znajdą to ponad milion przepadnie bo dokumentacja straci ważność? Może tak decyzja z Warszawy czy kolej wyłoży kasę znana powinna być już teraz, przed przystąpieniem do dokumentacji projektowej?
Jeszcze trudniej się zes rać, upss przepraszam złamać, po tygodniu picia jabcoka… Jak żyć? Jak żyć?
Nie pij.
Ale wtedy będę głodna… Jak żyć? Jak żyć…
Chociaż… Podobno… Z głodu się jeszcze nikt nie zes rał, upss przepraszam złamał – to już jest coś 😀
Może tak na początku założenia do decyzji w Warszawie?