Krajobraz CIESZYn – to przewodnie motto procesu, który rozpoczął się nad Olzą i związany jest z opracowywaniem uchwały krajobrazowej. Ma ona porządkować kwestie sytuowania reklam, ogrodzeń i obiektów małej architektury na terenie Cieszyna.
– Któż nie chciałby żyć w uporządkowanej, pięknej przestrzeni? Cieszyn daje taką możliwość – niewiele miast może bowiem poszczycić się górskim krajobrazem, dużą rzeką oraz urokliwym starym miastem. Jednak obserwowane przez każdego z nas niechlujnie umieszczane reklamy tworzą chaos i swoisty anty-krajobraz. Wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego, że reklama jest też narzędziem dla biznesu, zarówno małego jak i większego, niezbędnym do poprawnego funkcjonowania i informowania klientów o swojej działalności. Narzędziem, które ingeruje w nasze życie. Jak pogodzić te dwie wielkie potrzeby? Nad tym właśnie chcemy się zastanowić – mówi Ryszard Macura, burmistrz Cieszyna.
Wszystkie osoby, którym zależy na estetyce nadolziańskiego grodu, mogą się w tej sprawie wypowiedzieć i do 14 maja wypełnić ankietę, która jest dostępna pod adresem www.cieszyn.geoankieta.pl Za jej pomocą można na przykład określić, które reklamy uważamy za dobre, a które nam przeszkadzają, a także zaznaczyć, jaki obszar jest dla nas istotny, aby uchronić go przed reklamowym chaosem.