Bielsko-Biała Kultura i rozrywka

Porąbka: Znakowali szlaki

Na boisku piłkarskim Zapory w Porąbce odbył się  Piknik Rodzinny, który został zorganizowany z okazji wyznaczenia nowych szlaków turystycznych w Gminie Porąbka.

Podczas spotkania w raz z dziećmi miało miejsce symbolicznie znakowanie szlaków. Nie zabrakło darmowych atrakcji: zjeżdżalni, waty cukrowej, zawodów w dojeniu krowy i … wiele innych!

W gminie Porąbka zostały wytyczone szlaki: nowy niebieski – do Limby, dalej na Kiczerę oraz odtworzony został stary szlak czarny- z Kozubnika na Górę Żar.

Szlak niebieski ciągnie się wałami korony zapory, przechodzi ul. Bystrą, następnie ul. Beskidzką i prowadzi do spotkania ze szlakiem zielonym- w okolice schroniska Limba. Dalej szlak żółty skręca w prawo w kierunku Wielkiej Puszczy, następnie dochodzi do przełęczy Isepnickiej, gdzie spotyka się z głównym szlakiem (czerwonym) Beskidu Małego.

Szlak czarny, tzw. „stary” z Kozubnika na Górę Żar został odtworzony. Jego trasa przebiega po starym „śladzie” od Kozubnika.