Po wybudowaniu pierścienia obwodnic Bielska-Białej, najważniejszą inwestycją drogową w mieście stała się rozbudowa drogi krajowej nr 52, czyli ulic Żywieckiej i Krakowskiej. Ta potężna inwestycja dobiegła właśnie końca. Szeroka arteria została dziś oficjalnie otwarta!
Gruntowna modernizacja Żywieckiej i Krakowskiej to jedno z największych i najtrudniejszych przedsięwzięć drogowych w historii Bielska-Białej. Przebudowa tego newralgicznego ciągu komunikacyjnego poprawi odczuwalnie płynność ruchu na trasie wylotowej w kierunku województwa małopolskiego, zwiększając przy tym dostępność transportową stolicy Podbeskidzia. Dzięki tej inwestycji zostanie także usprawniony dojazd do tzw. węzłów z siecią TEN-T (transeuropejską siecią transportową), czyli węzłów „Krakowska” i „Mikuszowice” umożliwiających połączenie z drogą ekspresową S-1.
O skali przedsięwzięcia pod nazwą „Rozbudowa DK52” świadczy jego koszt – to w sumie około 106 mln zł. Znaczną część tej kwoty (99,3 mln zł) stanowi dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
W najbliższym numerze “Kroniki Beskidzkiej” (13 sierpnia) będzie można dowiedzieć się, ile firm pracowało przy budowie obu ulic, ile wykonano metrów sześciennych wykopów, ile użyto metrów sześciennych kruszywa drogowego oraz ile ton masy asfaltowej ułożono na powierzchni?
“Kronika” zdradza też ile na chodnikach ułożono metrów kwadratowych betonowej kostki brukowej, a także ile metrów krawężników czy korytek odwadniających było potrzebnych. To jednak nie wszystko! W materiale “Rozbudowa DK 52 w liczbach” więcej ciekawostek.
Zdjęcia: PhotoArt – Artur Grabski, Artur Jarczok
Inwestycja drogowa w XXI wieku bez ścieżki rowerowej trochę to słabe……
Najlepszy jest ten poseł na każdym jakimkolwiek zdjęciu suszący zęby.Bolą go,czy co ?Niech robi te zdjęcia w maseczce,przynajmniej nie połknie muchy.
A w jaki dokładnie sposób “zwiększyła się dostępność transportowa stolicy Podbeskidzia”? To te same drogi które już były, tej samej szerokości, tylko bez dziur. Kolizyjne skrzyżowania też płynności ruchu raczej nie poprawiły, korki jak są tak były. Tylko w Polsce stawia się pomnik z okazji remontu ulicy, PRL bis, aż dziwne że księdza nie było.
“czterdziestolatek” i czlowiek miesiaca . skad to znamy ??????
Maliniak rzadzi !!!!
Czy mówiąc Maliniak masz na myśli kogo?
Ta wyimaginowana wspólnota to ma chyba nierówno pod sufitem.Rozdaje frukta obiema rękami,a obdarowani je kąsają.
łyżek, noży i tacek jednorazowych zużyto też napiszecie.
Prawie 94% inwestycji zapłaciła jakaś wyimaginowana wspólnota. Co tam w takim razie robi przedstawiciel partii eurosceptyków?
Super. Przede wszystkim trzeba wymienić zasłużonych polityków bo w niniejszym artykule nie ma ich. Ani też nie ma w podpisie na wystawionym kamieniu – pomniku. Może tak znalazłoby się miejsce na kamieniu dla UE ponieważ ponad 90 % pieniędzy stamtąd?
..lecz się…
Leczę się, mam wizytę u ginekologa, chyba wolno. Zamiast troszczyć się o moje zdrowie masz coś więcej do powiedzenia w temacie artykułu?
Ja mam.Ale co bede mówił.Bareja już wszystkich bolszewickich bydlaków pokazał.I co? Jajco holenderskie z hermenegildo w tle.Tyle w temacie jak mówio francuzi.Na leczenie za późno chyba,że u ginekologa.