Porady i inspiracje

Pozycjonowanie – dlaczego warto inwestować w SEO dla Twojej firmy?

W tym roku nastąpi dalszy wzrost zainteresowania handlem elektronicznym i potrzebą zaangażowania online. Ludzie chcą nawiązywać kontakty z markami na swoich warunkach i szukają unikalnych i usprawnionych doświadczeń online, aby to zrobić.

Aby pozostać konkurencyjnym, firmy będą musiały dostosować swoją cyfrową obecność, aby być bardziej widocznym, wartościowym i dostępnym dla swoich klientów. Jeden z kluczowych sposobów, aby to osiągnąć? Skupienie się na SEO dla swojej strony biznesowej.

Jak ważne jest pozycjonowanie stron internetowych?

Teraz możesz zapytać, jaka jest prawdziwa wartość w SEO? Dlaczego jest to ważne? Cóż, spójrzmy na to, co wdrożenie SEO może zrobić dla Twojego biznesu i jak może stać się jedną z najbardziej efektywnych strategii marketingowych.

Co to jest SEO?

SEO to skrót od Search Engine Optimization, czyli procesu ulepszania witryny w celu zwiększenia jej organicznej widoczności dla określonych zapytań. Celem SEO jest poprawa jakości i ilości ruchu na Twojej stronie poprzez zmiany w witrynie. Nie oznacza to tylko faszerowania stron odpowiednimi słowami kluczowymi, ale skupienie się na kluczowych elementach witryny, takich jak szybkość działania, przyjazność dla urządzeń mobilnych, interaktywność i zawartość stron internetowych.

Świadome i skuteczne pozycjonowanie strony internetowej

Eksperci są zgodni, że skuteczna optymalizacja polega w równym stopniu na zaspokajaniu potrzeb klientów, jak i na przestrzeganiu wytycznych i najlepszych praktyk wyszukiwarek takich jak Google i Bing. Przewidywanie intencji klientów, zrozumienie, jaki rodzaj treści chcieliby zobaczyć i dostarczenie najlepszych odpowiedzi to serce dobrego SEO. Jest to jednocześnie metoda badania klientów i kanał sprzedaży dla Twojego biznesu, który pozwala Ci poznać swoich klientów i ich zwyczaje.

Kluczem jest umiejętność połączenia elementów technicznych i strategicznych. Aby jednocześnie zaspokajać potrzeby klientów i dostarczać je w sposób, który jest atrakcyjny dla wyszukiwarek.

Wybieraj świadomie

Ekspert od pozycjonowania stron Marcin Zygmunt posiada ogromne doświadczenie – zajmuje się seo od ponad 14 lat . Z dużym doświadczeniem na rynkach międzynardowych oraz specjalizacją w afiliacji z łatwością pozyskuje dużo wartościowych linków . Marcin zapewnia skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych, reklamę w mediach społecznościowych, szybsze renderowanie strony oraz widoczne efekty pozycjonowania stron. Proces pozycjonowania jest przeprowadzany rzetelnie. Strona www wygląda po pracy atrakcyjniej z punktu widzenia użytkownika.

Korzyści z SEO dla małych firm

Piękno SEO polega na tym, że każdy może to zrobić i jest to bardziej dostępne niż mogłoby się wydawać. Zamiast płacić za tradycyjne reklamy drukowane lub posty sponsorowane, poświęcenie czasu i wysiłku na zrozumienie podstaw SEO i ewentualne zainwestowanie w kilka narzędzi, może prowadzić do większej długoterminowej wartości dla Twojej firmy. Oto tylko kilka powodów, dla których warto rozważyć wykorzystanie organicznego wyszukiwania dla swojej firmy.

Przynosi więcej klientów dzięki wyszukiwaniu organicznemu

53,3% całego ruchu w sieci pochodzi z wyszukiwania organicznego, a 60% marketerów twierdzi, że ich najwyższej jakości leady pochodzą od klientów zaangażowanych w SEO. Dlaczego tak jest? Ponieważ szukają oni rozwiązania, a będąc w czołówce wyników, zaspokajasz ich potrzeby.

Ranking na pierwszej stronie Google jest niezbędny, aby być widocznym dla klientów. Wspinając się na najwyższą pozycję możesz prawie podwoić współczynnik klikalności w stosunku do miejsca numer dwa. I twierdząc, Featured Snippet (element na górze strony) może pomóc przeskoczyć numer jeden miejsce, podczas gdy potencjalnie dodając drugi sposób dla klientów, aby kliknąć na swojej stronie internetowej.

Wolumen jest tam i poprzez ranking dla konkretnych terminów wyszukiwania przyciągniesz właściwych klientów. A przez uzyskanie witryny na pierwszej stronie, można zrobić swoją markę bardzo widoczne i pokazać, że jesteś godnym zaufania zasobem.

SEO tworzy godne zaufania doświadczenie internetowe dla klientów

Trafienie na pierwszą stronę i zajęcie pierwszego miejsca w wynikach wyszukiwania jest całkowicie zależne od autorytetu, jaki zbudujesz. Możesz mieć najlepszą odpowiedź lub zasób dostępny, ale bez wysokiej jakości doświadczenia dla użytkowników, po kliknięciu w witrynę, będziesz miał bardzo trudny czas, aby dostać się tam w ogóle.

Dlatego właśnie techniczne elementy SEO, takie jak szybkość strony, backlinki oraz inne elementy budowania autorytetu są tak istotne dla sukcesu Twojej firmy online. Granie zgodnie z regułami rządzącymi wyszukiwarkami zmusza do utrzymywania witryny w doskonałej formie i sprawia, że utrzymanie jej zdrowia staje się regularnym priorytetem.

Korzyścią dla Ciebie jest to, że nie tylko pomoże Ci to w osiągnięciu lepszej pozycji w rankingu, a tym samym w uzyskaniu większej ekspozycji. Sprawi to również, że klienci łatwiej zaufają Ci na podstawie funkcjonalności Twojej strony. Posiadanie szybkich stron, środki bezpieczeństwa i zautomatyzowane portale obsługi klienta to tylko kilka sposobów, aby to osiągnąć.

Zachęca do skupienia się na doświadczeniach użytkowników

Mówiąc o doświadczeniach użytkownika w sieci, podstawowym elementem SEO, który wciąż rośnie w potrzebie, jest optymalizacja doświadczeń użytkownika. Google traktuje priorytetowo doświadczenie użytkownika jako czynnik rankingowy w 2021 roku i będzie wykorzystywać swoje nowe Core Web Vitals obok poprzednich czynników, takich jak szybkość strony, aby pomóc określić, czy dostarczasz wartościową interakcję, czy nie. Featured Snippets i inne elementy wyszukiwania również wykorzystują tę ideę, przyciągając odpowiedzi, obrazy i inne wartościowe informacje na samą stronę wyszukiwania.

Dla firm oznacza to po prostu, że musisz skupić się na potrzebach swoich klientów. Czego chcą się dowiedzieć? Co chcieliby zrobić w następnej kolejności? Jakie inne informacje, zasoby lub usługi możesz im dostarczyć?

Poprzez priorytetowe traktowanie potrzeb klienta w pierwszej kolejności, masz większe szanse na lepszą pozycję w rankingu, utrzymanie ich na swojej stronie i konwersji. Im częściej tak się dzieje, tym bardziej autorytatywna będzie Twoja strona i tym więcej osób na nią wejdzie. I cykl trwa.

Pozycjonowanie stron poprawia świadomość marki

Jednym z elementów stycznych poza konwersji użytkowników do klientów, gdy poprawisz swoje rankingi jest ogólna świadomość marki. Po prostu osiągając pierwszą stronę i wspinając się coraz bliżej i bliżej do najwyższego miejsca, tym więcej punktów kontaktowych będziesz generować. Nawet jeśli nie klikną na Twoją stronę, to dzięki samej obecności na niej, potencjalni klienci zaczną kojarzyć Twoją markę z tymi rozwiązaniami.

Jest to szczególnie ważne, jeśli konkurujesz z innymi firmami na określone hasła wyszukiwania. Chcesz być na pierwszym miejscu, gdy ludzie wprowadzają pytania lub bezpośrednio szukają produktu lub usługi, którą oferujesz. A jeśli jesteś konkurenci posiadają te wyszukiwania, więcej niż prawdopodobne, że te organiczne sprzedaży pójdzie do nich.

Jeśli dopiero zaczynasz wdrażać SEO dla swojej firmy, najlepszą rzeczą, jaką możesz zrobić, jest ukierunkowanie się na dłuższe warianty danego wyszukiwania. Na przykład, zamiast próbować uplasować się na pozycji “usługi księgowe online”, można przejść po terminach takich jak “usługi księgowe online dla małych firm” lub “najlepsze usługi księgowe online dla małych firm w północno-zachodniej”.

Tak, te nie generują tyle ruchu wyszukiwania. Ale, są one o wiele łatwiejsze do rankingu dla niż krótszy, bardziej konkurencyjny termin. Im więcej z tych dłuższych wariantów można rangi dla, tym bardziej prawdopodobne jest, aby przejść do góry na krótszy termin wyszukiwania. I przez to wszystko budowanie świadomości w ramach rynku docelowego.

Pozycjonowanie stron www pomaga utrzymać się na bieżąco

Jak wszystko, co związane z prowadzeniem biznesu, SEO zmienia się cały czas. Wyszukiwarki są aktualizowane, różne czynniki stają się ważne i inne firmy pracują nad własnymi strategiami, aby uplasować się w rankingu. Oznacza to, że aby skutecznie realizować SEO, musisz być na bieżąco z najlepszymi praktykami, rozwiązaniami i zmianami.

Choć może się to wydawać bardziej pracochłonne, w rzeczywistości jest to korzystne dla Twojej firmy, ponieważ dzięki temu jesteś na bieżąco z procesami online. SEO jest bezpośrednio związane z technologią cyfrową, co oznacza, że wiele z tego, co się z nią dzieje, może pomóc Ci zrozumieć trendy online i proaktywnie zająć się wszelkimi ważnymi zmianami. Ponadto, dzięki badaniom i aktualizacjom witryny, można zrozumieć więcej o swoich klientach, konkurencji i doświadczeniach cyfrowych jako całości.

Bądźmy szczerzy, nie będziesz w stanie być na bieżąco ze wszystkim i nie ma potrzeby, aby zwariować próbując to zrobić. Wystarczy mieć ucho do ziemi, zwrócić uwagę na wszelkie istotne zmiany i skupić się na swojej branży pionowej. Po prostu robi to dużo może utrzymać cię na torze.

Optymalizacja strony internetowej może być wykonana w skromnym budżecie

Prawdopodobnie jedną z najlepszych rzeczy dotyczących SEO jest to, że może to być stosunkowo niedrogie do wdrożenia. Jasne, możesz zatrudnić specjalistę lub zatrudnić osobę, która zajmuje się SEO w Twojej firmie, ale na początek możesz nauczyć się i wdrożyć wiele z tego samemu. A poza kosztami zatrudnienia kogoś, zakupu kilku subskrypcji lub poświęcenia własnego czasu, faktyczne wdrożenie nie kosztuje nic.

Dodatkowo, inwestowanie w SEO jest długoterminową korzyścią dla Twojego biznesu. Wpływa niezwykle pozytywnie na strony internetowe w wyszukiwarce internetowej. Tak, rzeczy zmieniają się cały czas, ale podstawowe procesy i strategie związane z SEO oraz treści strony powinny przetrwać kolejne lata i prawdopodobnie będą wymagały jedynie drobnych poprawek. Kiedy jest to zrobione dobrze, może to być jedno z najlepszych długotrwałych rozwiązań marketingowych dla Twojej firmy, które zapewnia ciągły zwrot z inwestycji.

Można śledzić postępy w wynikach wyszukiwania

Jednym z elementów tradycyjnego marketingu, który jest generalnie frustrujący, jest to, jak niejasny może być zwrot z inwestycji. Billboardy mają średnią liczbę wyświetleń w oparciu o wzorce ruchu. Reklamy oceniają ogólną liczbę wyświetleń na podstawie systemów ratingowych. Ale pozycjonowanie sklepu internetowego jest w pełni policzalne i może być łatwo powiązane z płatnymi strategiami cyfrowymi.

Teraz nie będzie to tak proste jak płatne reklamy i trzeba będzie połączyć kilka kropek na zapleczu witryny, aby naprawdę zrozumieć, jak ruch organiczny prowadzi do sprzedaży i obsługi potencjalnych klientów. Ale, z odrobiną wiedzy Google Analytics, można łatwo skonfigurować różne konwersje śledzone w oparciu o miejscu kliknięć reklamy, widoki strony, zamówień, kliknij, aby zadzwonić, itp – sprzyjające pozycjonowaniu stron www. Odpowiednie słowa kluczowe mają wpływ na pozycję strony.

W odniesieniu do optymalizacji działań SEO, można korzystać z narzędzi takich jak Google Search Console czy audyt seo przyjazne dla pozycjonowania strony, aby uzyskać lepszy obraz tego, jak ludzie cię znaleźć, co jesteś w rankingu dla i gdzie jest miejsce na poprawę. Będziesz nawet w stanie wziąć głębokie nurkowania do zdrowia witryny tutaj, co jest ponownie kluczowym elementem zaangażowania użytkowników.

Pozycjonowanie lokalne przynosi korzyści innym inicjatywom marketingowym

Wewnątrz zespołu LivePlan, prawie każdy projekt internetowy ma jakiś element badań SEO. Niezależnie od tego, czy jest to projekt płatny, inbound (treści na naszej stronie), outbound (treści wysyłane do klientów), czy związany z produktem, nasze zasoby i wysiłki związane z SEO są wykorzystywane do podejmowania decyzji przez inne zespoły i vice-versa.

Badania i spostrzeżenia pochodzące z każdego zespołu pomagają zaspokoić potrzebę zbadania potencjalnego zapytania w wyszukiwarce lub wypróbowania innej frazy w reklamie. Na wiele sposobów, testowanie tego, co zadziałało organicznie poprzez inne kanały marketingowe może wzmocnić to, czy coś naprawdę działa, czy nie w Twojej strategii SEO.

To może powiedzieć Ci, jakie trendy pojawiają się w Twojej branży, na co klienci chętniej klikają, jakie elementy produktu lub usługi są bardziej przydatne, a nawet jak powinieneś nazwać daną cechę. Ponownie, Twoja praca nad optymalizacją witryny poprzez zrozumienie, na czym zależy Twoim klientom. To może tylko pomóc w informowaniu o innych działaniach marketingowych.

Od czego zacząć SEO strony www

Wiedza o tym, od czego zacząć przy tworzeniu strategii SEO może być niezwykle trudna. Jest tak wiele informacji na temat trendów, implementacji i najlepszych praktyk, że frustrujące jest zagłębianie się w ten temat.

Warto rozpocząć swoją podróż po SEO od przeprowadzenia analizy rynku. Wykorzystując badania słów kluczowych, eksplorując strony konkurentów i zapisując się na treści związane z generowaniem leadów, nie tylko lepiej zrozumiesz swoją konkurencję, ale także będziesz mieć początki strategii SEO. Aby pomóc Ci rozpocząć badania, sprawdź narzędzia takie jak Ubersuggest lub zapisz się na kursy oferowane przez SEMRush. Są to darmowe zasoby, które pomogą Ci zanurzyć palce w zrozumieniu SEO bez inwestowania mnóstwa czasu i zasobów z góry.

I pamiętaj, że wymaga to trochę prób i błędów. Nikt nie ma sekretnego przepisu na udane SEO. Zamiast tego, wszyscy specjaliści SEO mają składniki lub metody, o których wiadomo, że działają, i nieustannie je testują i udoskonalają, aby znaleźć ulepszenia. Jak wszystko, co jest związane z prowadzeniem firmy, robisz najlepsze zakłady, sprawdzasz wyniki i próbujesz wszystkiego od nowa.

google_news
1 Komentarz
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Miłosz
Miłosz
2 lat temu

Nasza firma raczej nie stawia na seo tylko na kontakt z potencjalnym klientem, dlatego jeździmy na targi by go znaleźć, porozmawiać. Najbliższe na które się wybieramy to Remadaysy w lutym w Nadarzynie. Tam zawsze jest dużo ludzi i to nie tylko z Polski. To można kontakt złapac.