Prowadzenie własnej strony w sieci to doskonały pomysł na zarobienie pierwszych pieniędzy. Dlatego też młodzi ludzie chętnie zakładają blogi tematyczne bądź sklepy online. Zanim jednak będziemy mogli liczyć na realny dochód, musimy sprawić by inni zauważyli nas i zaczęli odwiedzać naszą stronę. Do tego celu najlepiej nadaje się tzw. pozycjonowanie, jest ono lepsze niż jakakolwiek płatna reklama. W dzisiejszym poradniku dowiemy się dlaczego tak jest, a także w jaki sposób najlepiej wypromować swoją stronę.
Najlepiej działająca reklama
Chcąc wypromować stronę możemy oczywiście zdać się na tradycyjną reklamę. Jest ona jednak przede wszystkim droga. Jeżeli nie posiadamy wystarczająco dużego budżetu, nie uda się nam w ten sposób rozkręcić realnego ruchu na naszej witrynie. Dlatego też strony, które dopiero pojawiły się w sieci, najlepiej wypromować za pomocą pozycjonowania. Skąd taka nazwa? Otóż chodzi o działania mające prowadzić do tego, by witryna uzyskała najwyższą możliwą pozycję w wynikach wyszukiwania np. w Google. Jest to uniwersalna metoda by osiągnąć sukces, w postaci dużej ilości wejść.
Jednak strona nie pokaże się przecież każdemu kto szuka czegokolwiek, stąd należy sprecyzować tzw. słowa kluczowe, które będą się łączyć z naszą działalnością. Jeżeli prowadzimy np. blog kulinarny, to chcemy by właśnie pod tym słowem kluczowym wpisanym do wyszukiwarki wyskakiwała nasza strona. Nie musi ona pojawiać się na pierwszym miejscu, pozycjonowanie przyniesie nam równie dobre efekty jeżeli będziemy widoczni po prostu na pierwszej stronie listy wyników.
Na czym polega pozycjonowanie?
Aby promocja poprzez podnoszenie pozycji strony na liście wyników była skuteczna, konieczne jest przeprowadzenie działań w różnych kierunkach. Przede wszystkim opierają się one na optymalizacji treści i kodu strony pod kątem algorytmów wyszukiwarek internetowych (tzw. SEO). Każda z nich posiada niewielkie programy, które skanują nieustannie sieć w poszukiwaniu nowych witryn i zmian na już istniejących.
Są one zwane robotami, ponieważ działają najczęściej w pełni automatycznie. By nasza strona “spodobała” się ów programom, musi odpowiadać z góry narzuconej przez właściciela wyszukiwarki charakterystyce. Wtedy będzie wyświetlana wyżej na liście wyników, po podaniu odpowiedniego słowa kluczowego. Pozycjonowanie stron www to również umieszczanie informacji o witrynie w tzw. katalogach stron, na innych stronach i tak dalej. Im częściej roboty będą trafiały na link do naszego bloga czy sklepu w sieci, tym wyższa będzie pozycja witryny.
Jak możemy się przekonać, pozycjonowanie to zbiór wielu działań, których efektem końcowym będzie wyświetlanie naszej strony jak najwyżej w wynikach wyszukiwarek. Dzięki temu internauci zaczną nas zauważać i wchodzić do nas, a to już prosta droga by uzyskać dochody z wyświetlanych reklam, albo ze sprzedaży produktów w sklepie. Ponieważ jednak działanie te zajmują dużo czasu i wymagają wiedzy, wielu właścicieli stron zleca wykonanie pozycjonowania zewnętrznemu podmiotowi. Dzięki temu można w pełni skupić się na swoim biznesie online.