Wydarzenia Oświęcim

Przygotowują się do uchwały krajobrazowej. Ankiety dla mieszkańców

Fot. UM Oświęcim

W Oświęcimiu chcą wprowadzić uchwałę krajobrazową, która ureguluje zasady umieszczania reklam na budynkach, billboardach czy ogrodzeniach. Dzięki temu miasto będzie bardziej uporządkowane i estetyczne.

Katarzyna Kwiecień, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Oświęcim, podkreśla, że uchwała krajobrazowa będzie korzystna zarówno dla przedsiębiorców, jak i dla mieszkańców.

– Uchwała krajobrazowa to dokument, który reguluje zasady umieszczania reklam na budynkach, ogrodzeniach, w tym billboardach, banerach i szyldach w całym mieście. Zarówno przy ulicach, jak i na prywatnych posesjach. Każdy będzie musiał dostosować swoje reklamy to zapisów uchwały. Jedynie reklamy, które miały wcześniej uzyskaną zgodę budowlaną pozostaną niezmienione. Takie przepisy są potrzebne, bo liczba reklam w Oświęcimiu wciąż rośnie. Często są one różnej wielkości, kolorów i kształtów, co sprawia, że w mieście panuje reklamowy chaos. Nowe zasady ułatwią planowanie i projektowanie reklam. Przedsiębiorcy będą mieć pewność, że ich szyldy będą lepiej widoczne i nie zginą w natłoku innych reklam. Estetyczne, jednolite reklamy mogą również budować lepszy wizerunek firmy i przyciągać klientów. Uporządkowana przestrzeń publiczna poprawi estetykę miasta, wpłynie też na komfort życia mieszkańców. Zadbane ulice, place i skwery sprawiają, że ludzie chętniej spacerują i spędzają czas na zewnątrz. Krzykliwe, brzydkie, mocno zniszczone banery nie będą też przysłaniać ładnych miejsc czy odnowionych budynków, zabytkowych kamienic – tłumaczy Katarzyna Kwiecień.

Jak dodaje prace nad uchwałą potrwają kilkanaście miesięcy. Ale już od 21 listopada do 1 grudnia mieszkańcy będą mogli wypełnić ankietę i podzielić się swoją opinią i uwagami na temat reklam znajdujących się w mieście. Ankieta będzie dostępna na stronie internetowej miasta.

Przykładowa wizualizacja z obecnymi reklamami. Fot. UM Oświęcim

Przykładowa wizualizacja po wprowadzeniu uchwały krajobrazowej. Fot. UM Oświęcim

google_news