Wydarzenia Bielsko-Biała Cieszyn Czechowice-Dziedzice Żywiec Sucha Beskidzka Wadowice Oświęcim

Realizowanie strategii PR – jakie narzędzia mogą w tym pomóc?

Public relations wiąże się z działaniami na różnych płaszczyznach, w których istotną rolę odgrywają odpowiednie narzędzia PR. Dobór narzędzi powinien być zależny od środowiska, na które są skierowane działania PR, ale także od indywidualnych potrzeb klienta. Dowiedz się z jakich narzędzi PR powinieneś korzystać, realizując strategię swojej firmy.

Branża public relations by móc osiągać swoje cele, od zawsze musiała potrafić korzystać z odpowiednich narzędzi. Ich forma ulega zmianom, choć cel pozostaje ten sam. Wysyłane dawniej listy zastąpiła poczta e-mail, zaś zamiennikiem publikacji w gazecie jest w tej chwili coraz częściej blog. Internet uelastycznił branżę PR i ułatwił wiele realizowanych przez nią zadań. Kontakty z dziennikarzami stały się łatwiejsze, a nowo otwarte drzwi dały dostęp do świata influencerów i blogerów, poszerzając możliwości dotarcia z ofertą marki do szerszego grona odbiorców. Z drugiej strony dostępność, jaką zapewnił Internet sprawiła, że do redakcji prasowych, portali i blogerów, napływają codziennie setki wiadomości. W tym przypadku, aby się przebić, potrzeba czegoś więcej niż podstawowych narzędzi PR.

PR zewnętrzny – szerokie spektrum możliwości

PR zewnętrzny to nic innego jak kreowanie pozytywnego wizerunku firmy w jej otoczeniu. Celem takich działań jest przede wszystkim utrzymanie kontaktu ze stałymi i potencjalnymi klientami, partnerami biznesowymi, mediami i instytucjami publicznymi

W tym przypadku firma musi polegać na doświadczeniu i profesjonalnych działaniach, jakie może jej zapewnić agencja PR – mówi Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu Commplace. – Przewagę ma agencja PR o ugruntowanej pozycji w branży, która dzięki temu może się pochwalić wypracowanymi relacjami z mediami. – dodaje.

Ostatecznie public relations polega na wysyłaniu właściwych komunikatów do właściwych osób. Agencja PR, która wie, jak to robić, może zmienić przyszłość i rentowność firmy.
Część firm jednak, choć wdraża strategie public relations, korzysta z najlepszych praktyk media relations, planuje komunikację kryzysową, stawia jedynie na odbiorców zewnętrznych. Koncentruje się na nich tak bardzo, że często zapomina o swoich wewnętrznych odbiorcach. A bez nich mało co może się udać.

Jak wykorzystać PR wewnętrzny?

PR wewnętrzny to działania, które skupiają się przede wszystkim na tworzeniu przyjaznych relacji między pracownikami, realizowane w ramach employer branding. PR wewnętrzny to także budowanie skutecznej komunikacji. To ona jest filarem działania przedsiębiorstwa. Pomaga w szybkim i skutecznym osiąganiu wyznaczonych celów.

Agencja public relations powinna ocenić, jakie narzędzia PR będą najlepsze dla Twojej firmy – zauważa Sebastian Kopiej, Prezes Zarządu Commplace. – Każde z nich ma służyć do jeszcze lepszej efektywności pracy zespołu, a tym samym skutecznego realizowaniu celów firmy. – dodaje.

Pierwszym krokiem po stronie agencji PR jest audyt komunikacyjny w firmie, który pozwoli zidentyfikować przeszkody w obiegu informacji. Na podstawie wniosków z audytu można udrożnić kanały komunikacji wewnętrznej. – Sprawna komunikacja wewnętrzna w firmie powinna być celem każdej organizacja, zarówno mikroprzedsiębiorstw, gdzie załoga liczy kilka osób, jak i międzynarodowych korporacji, które zatrudniają setki pracowników. – podkreśla ekspert z Commplace.

Audyt komunikacyjny pozwala uzyskać odpowiedzi na szereg pytań, m.in. dotyczących tego:
– jak wykorzystać potencjał ludzki?
– w jaki sposób skłonić pracowników do pracy w zespole?
– gdzie występują zatory komunikacyjne?
Przede wszystkim jednak podpowie, jak zwiększyć efektywność, która przełoży się na sprawniejsze osiąganie celów.

google_news