Od początku stycznia trwa akcja podatkowych rozliczeń za 2017 rok. Zeznanie podatkowe za 2017 rok, składa się do Urzędu Skarbowego właściwego według miejsca zamieszkania podatnika, na ostatni dzień roku podatkowego (31 grudnia). W zeznaniu podatkowym wpisujemy aktualny adres zamieszkania. Nie ma znaczenia miejsce stałego zameldowania.
Zeznania roczne można złożyć tradycyjnie w formie papierowej w siedzibie Urzędu Skarbowego, albo wysłać drogą pocztową. Papierowe formularze są dostępne w cieszyńskiej skarbówce oraz na stronie Ministerstwa Finansów www.finanse.mf.gov.pl w zakładce PIT, formularze), skąd można je pobrać i wydrukować w domu. Warto jednak wziąć pod uwagę skorzystanie z najszybszej i najwygodniejszej formy, za pośrednictwem internetu przez portal podatkowy, którego częścią składową są e-deklaracje, oraz PFR – wstępnie wypełnione zeznania podatkowe.
Naczelnik Urzędu Skarbowego w Cieszynie informuje, że zeznania podatkowe składane na formularzach PIT w siedzibie tutejszego urzędu, będą wprowadzane w całości do systemu komputerowego bezpośrednio przy podatniku, co może się wiązać z wydłużonym czasem oczekiwania na obsługę. W związku z tym pojawia się sugestia, żeby skorzystać z najwygodniejszej formy składania zeznań za pomocą formularzy elektronicznych dostępnych w Internecie.
Wystarczy odwiedzić stronę http://www.finanse.mf.gov.pl/pp/e-deklaracje, z której można pobrać Aplikację e-Deklaracje Desktop, służącą do wysyłania zeznań podatkowych drogą elektroniczną. Jeżeli ktoś nie ma takiej możliwości w domu, to warto wiedzieć, że w cieszyńskim Urzędzie Skarbowym dostępne są stanowiska komputerowe do wysyłania deklaracji podatkowych. Stanowiska te znajdują się na parterze w sali obsługi klienta.