Porady i inspiracje

RTB w kampanii brandingowej

Diverse People Working and Marketing Concept

Kampanie brandingowe jak powszechnie wiadomo powinny docierać nie tylko do właściwych ludzi, ale również powinny posiadać zdecydowanie większą skalę. Olbrzymi rozmach i duża precyzja w docieraniu do odpowiednich odbiorców dla marketingowców są trudne do pogodzenia. W ostatnim czasie z zadaniem tym doskonale radzi sobie audience targeting, który połączony jest z kampaniami RTB.

Model RTB w kampaniach brandingowych

Zdecydowaną większość czołowych platform DSP można wybierać spośród setek odsłon reklamowych, dzięki czemu nawet największe marki mają szerokie pole do popisu. W Polsce jest coraz więcej podmiotów, które specjalizują się w handlowaniu danymi na potrzeby DSP. Nowoczesne platformy DSP oferują nie tylko standardowe banery, ale również reklamy wideo, które doskonale sprawdzą się w kampaniach brandingowych. Najwięcej do zaoferowania ma oczywiście kampania YouTube, która coraz częściej kapitalizuje swoją powierzchnię reklamową.

Budowanie świadomości marki – alternatywa dla Google Ads

Dobrze przemyślana kampania RTB to najprostszy i najskuteczniejszy sposób na kreowanie swojej marki. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom dostępnym w RTB bez żądnego większego problemu można optymalizować częstotliwości kontaktu z przekazem. Kampania linków sponsorowanych RTB umożliwia świadome sterowanie intensywnością wyświetlania się poszczególnych reklam z dokładnością nawet do jednego użytkownika. Wyświetlanie reklam może być uzależnione na przykład od profilu demograficznego, pory dnia, lokalnej pogody albo od czasu spędzonego na danej stronie.

RTB kontra clutter

Nowoczesne platformy RTB umożliwiają zaawansowaną segmentację poszczególnych użytkowników, dzięki czemu można personalizować emisję każdej reklamy. W zależności od stopnia interakcji danego użytkownika oraz liczby kontaktów z reklamą bidder może nie tylko określać indywidualne stawki maksymalne, ale również może dobierać bannery reklamowe.

Brandingowe kampanie z wykorzystaniem potencjału audience targetingu

Dzięki audience targetingowi doświadczona agencja SEM bez żadnego większego problemu może przekształcić tradycyjną kampanię zasięgową w kampanię budującą silny wizerunek danej marki. Firmy, które ze swoją ofertą nie chcą dotrzeć do wszystkich użytkowników, powinny skorzystać z danych o poszczególnych użytkownikach, dzięki czemu zdecydowanie łatwiej będzie ustalić komu wyświetlać reklamy i w jakiej intensywności. Największą zaletą wykorzystania danych o użytkownikach jest oczywiście znaczące ograniczenie kosztów. Oszczędności są możliwe do wygenerowania jedynie dzięki pominięciu nieefektywnych wyświetleń.

E-wydanie_d
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments