Od demontażu sieci trakcyjnej rozpoczęła się w sobotę (30 listopada) modernizacja linii kolejowej Żywiec – Sucha Beskidzka.
Jak informuje Dorota Szalacha z zespołu prasowego spółki PKP Polskie Linie Kolejowe, demontaż sieci trakcyjnej rozpoczęto od stacji Żywiec. Jeszcze w grudniu przewidziano też rozpoczęcie rozbiórki toru.
– Inwestycja na trasie Żywiec – Sucha Beskidzka obejmuje przebudowę torów na długości 35 km, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Przebudowanych będzie 90 przepustów i 55 przejazdów kolejowo-drogowych. W ramach prac zmodernizujemy perony na stacjach i przystankach: Stryszawa, Lachowice, Lachowice Centrum, Kurów Suski, mijanka Hucisko, Pewel Wielka, Pewel Wielka Centrum, Pewel Mała i Żywiec Sporysz. Przebudowane obiekty zapewnią lepszą dostępność i komfort dla wszystkich podróżnych, w tym osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Termin zakończenia realizacji planowany jest na drugie półrocze 2026 r. Po wykonaniu wszystkich prac modernizacyjnych czasu przejazdu pociągów na odcinku Sucha Beskidzka – Żywiec skróci się o blisko 30 minut. Najszybszy pociąg relacji Żywiec – Kraków Główny będzie mógł pokonać tę trasę nawet w 100 minut. Mieszkańcy powiatów suskiego i żywieckiego zyskają dogodniejsze możliwości dojazdu do pracy i szkoły, m.in. w Krakowie. Lepszy standard linii kolejowej, położonej w malowniczym terenie południowej Polski, to także zachęta dla turystów – podkreśla Dorota Szalacha.
Dodajmy, że inwestycja ma kosztować 442,8 miliona złotych (360 mln zł netto).