Wydarzenia Żywiec

Ruszyło drążenie tuneli w ciągu S1 – obejścia Węgierskiej Górki – ZDJĘCIA

Fot. GDDKiA

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o rozpoczęciu drążenia tuneli przy budowie odcinka drogi ekspresowej S1 Przybędza – Milówka, czyli obejściu Węgierskiej Górki.

Jak informuje GDDKiA w ciągu tej trasy powstaną dwa równoległe tunele w zboczu masywu Barania Góra (834 i 807 m) oraz dwa pod Białożyńskim Groniem (984 i 975 m).

Tunele zostaną wykonane metodą górniczą z zastosowaniem zasad NATM, tj. nowej austriackiej metody budowy tuneli, w myśl których górotwór stanowi element konstrukcji nośnej tunelu, przy czym jego ciśnienie po powstaniu wyłomu ma zostać obniżone przez wykonanie obudowy wstępnej, będącej jedynie tymczasową powłoką zabezpieczającą, umożliwiającą jednak odkształcenia i przesunięcia górotworu. Odkształcenia górotworu dopuszcza się w pewnych granicach czasowych. Wykorzystane zostaną one do wykonania obudowy ostatecznej. Obudowa wstępna zostanie wykonana z użyciem obudowy ze stalowych dźwigarów kratowych, zbrojonego betonu natryskowego i kotew. Wykonanie obudowy wstępnej planowane jest na warstwy: górna – kalota, środkowa – sztrosa, dolna – spąg. Obudowa zasadnicza zostanie wykonana po wykonaniu obudowy wstępnej w postaci powłoki ze zbrojonego betonu o grubości do ok. 0,6 m – informuje GDDKiA w swoim komunikacie dodając, że roboty związane z budową i oddaniem do ruchu tuneli planowane są do czasu ukończenia inwestycji w sierpniu 2023 roku.

GDDKiA poinformowała także, że wykonano już 47 tys. m3 wykopów m.in. w rejonie węzłów Przybędza i Milówka, oraz w śladzie drogi głównej pomiędzy węzłami i tunelami.

W ramach robót mostowych wykonano 13,5 tys. m3 wykopów oraz pale testowe pod estakady w rejonach ulic Zielona Góra i Za Groniem. Wykonano również 10 pali docelowych pod estakadę w rejonie ulicy Zielona Góra. Rozpoczęto zbrojenie, a następnie betonowanie fundamentów pod estakadą w rejonie ul. Turystycznej. Trwają prace przy wykopach pod portale obu tuneli, wykonano już ich ponad 8 tys. m3. Zakończono już przebudowę wodociągu w rejonie węzła Milówka oraz kanalizacji sanitarnej w rejonie ul. Kasztanowej, a także przebudowę sieci wysokiego napięcia na linii relacji Węgierska Górka – Zabłocie. Kontynuowana jest przebudowa sieci elektroenergetycznej – wylicza GDDKiA.

Fot. GDDKiA

Fot. GDDKiA

Fot. GDDKiA

Fot. GDDKiA

Fot. GDDKiA

Fot. GDDKiA

Fot. GDDKiA

Fot. GDDKiA

Fot. GDDKiA

Fot. GDDKiA

google_news
16 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Jozin z Bazin
Jozin z Bazin
3 lat temu

Aby z tym tunelem nie wyszli gdzieś w Wiśle koło skoczni…..

Gość
Gość
3 lat temu

Gadu Gadu a droga wszystkim potrzebna

Hermenegilda
Hermenegilda
3 lat temu
Reply to  Gość

Po to jest miejsce na komentarze aby Gadu Gadu. Nikt nie mówi, że droga nie jest potrzebna.

Jan
Jan
3 lat temu

Nie budowali – źle. Budują też źle. Sami malkontenci!

Hermenegilda
Hermenegilda
3 lat temu
Reply to  Jan

Chyba źle, że KŁAMCA nie buduje, nieprawdaż malkontencie?

xyz
xyz
3 lat temu

To się może nie udać pinokio z JAROZELSKIM zrobią kuku i Wypierpol gotowy co za tym idzie kranik z miliardami $ się zakręci nie tylko na tą inwestycję ale Polaczki muszą być kopnięci w doope żeby się przekonać że chory z nienawiści WUC nie dba o ludzi władza to się liczy

Hermenegilda
Hermenegilda
3 lat temu

Drążenie tematu konieczności budowy obejścia Węgierskiej Górki jest znacznie szersze i głębsze niż drążone aktualnie tunele.

Antoni
Antoni
3 lat temu

Ha, ha, a Tusk mówił że ta droga nigdy nie powstanie 🙂

Jan
Jan
3 lat temu
Reply to  Antoni

Bo to KŁAMCA!

Kri_
Kri_
3 lat temu
Reply to  Jan

W przeciwieństwie do Pinokia vel. Morawieckiego?

aad
aad
3 lat temu
Reply to  Kri_

aleś ty głupi

Hehehe
Hehehe
3 lat temu
Reply to  Kri_

Ciekawe jaki Tusk ma nosek przy Morawieckim…

skalpelik
skalpelik
3 lat temu
Reply to  Antoni

Podaj dowód,że tak mówił,to raz,po drugie to nacisk Słowaków w UE spowodowało przyspieszenie budowy tej drogi.Do granicy ze Słowacją poprowadzi droga S1, znajdująca się w VI korytarzu Transeuropejskiej Sieci Transportowej, łączącej kraje basenu Morza Bałtyckiego z krajami Europy Południowej. Położona na terenie województwa śląskiego łączy Pyrzowice z granicą ze Słowacją w Zwardoniu. Przedłużeniem drogi ekspresowej S1 na południe od granic Polski jest słowacka autostrada D3 relacji Żylina – Skalite.

Spokojnie pamiętamy
Spokojnie pamiętamy
3 lat temu
Reply to  skalpelik

Ta inwestycja za rządów Tuska została wstrzymana do 2040 nie było kasy. Bardziej myślał o następnych podatkach a pieniądze wypływały. Sienkiewicz dobrze określił działania tamtego rządu …. i kamieni kupa.

Henryk
Henryk
3 lat temu
Reply to  Antoni

nie Tusk- Tuska tak nigdy nie gadał a to posłowie PO pierwsi dostali pieniądze na tą obwodnice!!!!!!!!!! jeszcze za rządów PO i co pis z nimi zrobił? poszly nu budowe S1 z Pyrzowic do Częstochowy

Spokojnie pamiętamy
Spokojnie pamiętamy
3 lat temu
Reply to  Henryk

Swego czasu peło wstrzymało dużo inwestycji. To był czas złodziejstwa kasy z budżetu. Uzasasnaili to różnymi sposobami. W tym przypadku (obwodnicy górki) można przeczytać:
“… zapytanie nr 5689

w sprawie zawieszenia postępowania dotyczącego wydania pozwolenia na budowę odcinka drogi ekspresowej S69 Przybędza – Milówka”. To PiS walczyło o tą drogę…