Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe unieważniła czynność wyboru najkorzystniejszej oferty na zaprojektowanie i wykonanie robót dla zadania pn.: „Modernizacja linii kolejowej nr 97 na odcinku Żywiec – Sucha Beskidzka”.
Przypomnijmy. Wybór wykonawcy na projekt i modernizację linii z Żywca do Suchej Beskidzkiej trwa od 17 marca 2023 roku. Otwarcie ofert kilkukrotnie przekładano. W końcu 4 sierpnia 2023 roku oferty otwarto. Okazało się, że jest 11 chętnych do wykonania inwestycji – TUTAJ. 16 stycznia tego roku, jako najkorzystniejszą ofertę, wybrano propozycję spółki Swietelsky Rail Polska, która za wykonanie chciała 440 520 765,87 zł (spółka PKP PLK zaplanowała na inwestycję – 454 911 564 zł). Już wydawało się, że wszystko jest na ostatniej prostej, gdy tymczasem spółka PKP PLK wczoraj (20 lutego) około 17.00 poinformowała o unieważnieniu czynności wyboru najkorzystniejszej oferty!
– Stało się tak w następstwie wyroku Krajowej Izby Odwoławczej – informuje spółka PKP PLK.
Wspomniany wyrok, po odwołaniu firmy Strabag – Pruszków, orzeczony został wczoraj (20 lutego) po 12.30.
O to jakie będą dalsze kroki i kiedy wybrany zostanie kolejny wykonawca (w kolejności jest oferta firmy Strabag – Pruszków za 442 975 075,31) zapytaliśmy biura prasowego spółki PKP PLK. Czekamy na odpowiedź.
Ale dziennikarstwo! czy “pan dziennikarz” mógłby się lepiej przygotować do tematu, a nie tanią sensację czytelnikom serwować? Wystarczy poczytać trochę o prawie zamówień publicznych. Każdy Wykonawca ma prawo się odwołać od czynności Zamawiającego na każdym etapie postępowania, na wybór oferty również. Umowa zostanie podpisana z Wykonawcą Strabag, ale zostanie podpsiana, więc nie trzeba paniki siać.
Łapówki i układy władza sie po zmieniała to i wykonawca sie musi zmienić
Widać że komenujacy nie czytają tekstu tylko tytuły. Skoro były nieścisłości w związku z wybraną ofertą to chyba dobrze ze PKP unieważnił przetarg.
Oferty otworzono 4 sierpnia 2023, wybrano najkorzystniejszą dopiero w styczniu 2024 i jest dobrze? – dlaczego?, a proceder trwa od 17 marca 2023.
No i co z tego że cenowo najkorzystniej. Przetarg to nie tylko cena ale i wiarygodność danej spółki czy faktycznie jest zdolna do wykonania danej inwestycji. Skoro są nieścisłości to prawie pół miliarda nie ładuje się bez sensu w wykonawce ktory nie sprosta zadaniu tylko jest najtańszy.
Co tam jakieś tory, rząd folksdojczy uwalił fabrykę Intela ,którą miano budować na Dolnym Śląsku.Miano tam zainwestować 20 mld dolarów .Teraz inwestor się wycofuje i ma zbudować dwie fabryki w Niemczech (Magdeburg)
Ten rząd sprowadza z Niemiec do Polski znaną na świecie fabrykę Miele w której znajdzie pracę sporo ludzi , zadowolony ?
Miele samo sprowadza się do Polski, bez udziału nierządu
samo nie sprowadza się nawet na sedesie, trzeba się nieraz napiąć i porządzić
to się napnij .tylko uważaj żeby ci flaka nie wytargało
W takiej sytuacji zapewne czeka nas rozpisanie kolejnego przetargu a to oznacza kolejny rok opóźnienia.
2 tory muszą być, to jest podstawa w przeciwnym wypadku lepiej nic nie ruszać bo szkoda pieniędzy i pozostawić sprawę następcom.
W Cieszynie wystarcza 1 tor i się da.
Będzie wolniej ale mimo to lepszy jeden tor niż żaden.
a właściwie pół tora(u) – pisownia rozdzielna
przecież jeżeli będzie mijanka to jest stacja w Jeleśni i jak dawniej nie było problemu z tym
2 tory są dobre ale nie muszą być na całej długości trasy.
Cieszyn to stacja końcowa, niestety połączenia przez Czechy do Zwardonia nie kursują.
Jak tylko pomarańczowe włoski zaczęły rządzić wszystko się odwołuje,
Jaki jest ten wyrok?
Widocznie wyrok jest nie po lini prezesa.
Wiadomo czym jest Zywiec nasiakniety
Ale tylko do czasu wyborow samorzadowych.