Wydarzenia Żywiec Sucha Beskidzka

Spółka PKP PLK unieważniła wybór oferty na linię Żywiec – Sucha Beskidzka!

Linia kolejowa w Hucisku. Fot. Paweł Szczotka

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe unieważniła czynność wyboru najkorzystniejszej oferty na zaprojektowanie i wykonanie robót dla zadania pn.: „Modernizacja linii kolejowej nr 97 na odcinku Żywiec – Sucha Beskidzka”.

Przypomnijmy. Wybór wykonawcy na projekt i modernizację linii z Żywca do Suchej Beskidzkiej trwa od 17 marca 2023 roku. Otwarcie ofert kilkukrotnie przekładano. W końcu 4 sierpnia 2023 roku oferty otwarto. Okazało się, że jest 11 chętnych do wykonania inwestycji – TUTAJ. 16 stycznia tego roku, jako najkorzystniejszą ofertę, wybrano propozycję spółki Swietelsky Rail Polska, która za wykonanie chciała 440 520 765,87 zł (spółka PKP PLK zaplanowała na inwestycję – 454 911 564 zł). Już wydawało się, że wszystko jest na ostatniej prostej, gdy tymczasem spółka PKP PLK wczoraj (20 lutego) około 17.00 poinformowała o unieważnieniu czynności wyboru najkorzystniejszej oferty!

Stało się tak w następstwie wyroku Krajowej Izby Odwoławczej – informuje spółka PKP PLK.

Wspomniany wyrok, po odwołaniu firmy Strabag – Pruszków, orzeczony został wczoraj (20 lutego) po 12.30.

O to jakie będą dalsze kroki i kiedy wybrany zostanie kolejny wykonawca (w kolejności jest oferta firmy Strabag – Pruszków za 442 975 075,31) zapytaliśmy biura prasowego spółki PKP PLK. Czekamy na odpowiedź.

Fot. PKP PLK

google_news
20 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Marcel
Marcel
3 miesięcy temu

Ale dziennikarstwo! czy “pan dziennikarz” mógłby się lepiej przygotować do tematu, a nie tanią sensację czytelnikom serwować? Wystarczy poczytać trochę o prawie zamówień publicznych. Każdy Wykonawca ma prawo się odwołać od czynności Zamawiającego na każdym etapie postępowania, na wybór oferty również. Umowa zostanie podpisana z Wykonawcą Strabag, ale zostanie podpsiana, więc nie trzeba paniki siać.

Dave
Dave
3 miesięcy temu

Łapówki i układy władza sie po zmieniała to i wykonawca sie musi zmienić

Marek
Marek
3 miesięcy temu

Widać że komenujacy nie czytają tekstu tylko tytuły. Skoro były nieścisłości w związku z wybraną ofertą to chyba dobrze ze PKP unieważnił przetarg.

kicha
kicha
3 miesięcy temu
Reply to  Marek

Oferty otworzono 4 sierpnia 2023, wybrano najkorzystniejszą dopiero w styczniu 2024 i jest dobrze? – dlaczego?, a proceder trwa od 17 marca 2023.

Marek
Marek
3 miesięcy temu
Reply to  kicha

No i co z tego że cenowo najkorzystniej. Przetarg to nie tylko cena ale i wiarygodność danej spółki czy faktycznie jest zdolna do wykonania danej inwestycji. Skoro są nieścisłości to prawie pół miliarda nie ładuje się bez sensu w wykonawce ktory nie sprosta zadaniu tylko jest najtańszy.

fur Deutschland
fur Deutschland
3 miesięcy temu

Co tam jakieś tory, rząd folksdojczy uwalił fabrykę Intela ,którą miano budować na Dolnym Śląsku.Miano tam zainwestować 20 mld dolarów .Teraz inwestor się wycofuje i ma zbudować dwie fabryki w Niemczech (Magdeburg)

fur Polska
fur Polska
3 miesięcy temu

Ten rząd sprowadza z Niemiec do Polski znaną na świecie fabrykę Miele w której znajdzie pracę sporo ludzi , zadowolony ?

!
!
3 miesięcy temu
Reply to  fur Polska

Miele samo sprowadza się do Polski, bez udziału nierządu

Hermenegilda
Hermenegilda
3 miesięcy temu
Reply to  !

samo nie sprowadza się nawet na sedesie, trzeba się nieraz napiąć i porządzić

!
!
3 miesięcy temu
Reply to  Hermenegilda

to się napnij .tylko uważaj żeby ci flaka nie wytargało

rasta
rasta
3 miesięcy temu

W takiej sytuacji zapewne czeka nas rozpisanie kolejnego przetargu a to oznacza kolejny rok opóźnienia.

Logik.
Logik.
3 miesięcy temu

2 tory muszą być, to jest podstawa w przeciwnym wypadku lepiej nic nie ruszać bo szkoda pieniędzy i pozostawić sprawę następcom.

ruszano
ruszano
3 miesięcy temu
Reply to  Logik.

W Cieszynie wystarcza 1 tor i się da.

logik
logik
3 miesięcy temu
Reply to  ruszano

Będzie wolniej ale mimo to lepszy jeden tor niż żaden.

ruszano
ruszano
3 miesięcy temu
Reply to  ruszano

a właściwie pół tora(u) – pisownia rozdzielna

marian
marian
3 miesięcy temu
Reply to  ruszano

przecież jeżeli będzie mijanka to jest stacja w Jeleśni i jak dawniej nie było problemu z tym

rasta
rasta
3 miesięcy temu
Reply to  Logik.

2 tory są dobre ale nie muszą być na całej długości trasy.

Cieszyn to stacja końcowa, niestety połączenia przez Czechy do Zwardonia nie kursują.

Josif
Josif
3 miesięcy temu

Jak tylko pomarańczowe włoski zaczęły rządzić wszystko się odwołuje,

nie wiadomo
nie wiadomo
3 miesięcy temu

Jaki jest ten wyrok?

Kolejarz
Kolejarz
3 miesięcy temu
Reply to  nie wiadomo

Widocznie wyrok jest nie po lini prezesa.
Wiadomo czym jest Zywiec nasiakniety
Ale tylko do czasu wyborow samorzadowych.