W Jastrzębiu-Zdroju odbyło się spotkanie, podczas którego przedstawiono władzom gmin wstępne przebiegi linii kolejowych dużych prędkości powstających w ramach Centralnego Portu Komunikacyjnego.
W ramach projektowanych nowych sieci kolejowych przewiduje się odcinek łączący Jastrzębie–Zdrój z Chybiem i linią kolejową nr 93. Połączenie to przebiegać ma przez Zabłocie, Drogomyśl, Bąków, Pruchną wzdłuż istniejących torów. Wskazano wstępnie trzy nowe trasy przebiegu przez Bąków – Rychułd oraz w części przez Pruchną, Pielgrzymowice w kierunku Jastrzębia- Zdroju, z których wybrana ma być docelowo jedna optymalna ze względów technicznych, ekonomicznych, środowiskowych trasa.
Po spotkaniu w Jastrzębiu lider projektu poinformował gminy, że odbędą się spotkania konsultacyjne z przedstawicielami każdej gminy z osobna. Spotkania te mają odbywać się sukcesywnie począwszy od września. W ich trakcie ma toczyć się dyskusja nad przyjętymi wstępnie przebiegami tras.
Studium wykonalności całego projektu ma być opracowane w terminie do końca 2021 r. Dopiero ten dokument będzie stanowił podstawę formalno-prawną do przeprowadzenia procedur środowiskowych i budowlanych, w których czynny udział mogą wziąć zainteresowani mieszkańcy, w tym dokumencie wyznaczony winien być już tylko jeden wariant przebiegu.